Akumulátor o kapacitě 13 kWh má u obou aut zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu kolem 55-56 km (WLTP), jestliže se srovnáváme karoserie sedan a liftback, a takto lze cestovat rychlostí až 140 km/h.

Akumulátor o kapacitě 13 kWh má u obou aut zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu kolem 55-56 km (WLTP), jestliže se srovnáváme karoserie sedan a liftback, a takto lze cestovat rychlostí až 140 km/h.

Podobnou hodnotu (483 litrů) přitom Volkswagen uvádí v případě kombi GTE Variant, u hybridního sedanu vám musí vystačit 402 litrů.  

Podobnou hodnotu (483 litrů) přitom Volkswagen uvádí v případě kombi GTE Variant, u hybridního sedanu vám musí vystačit 402 litrů.  

Zprvu se ale hodí opakovačka techniky. V Superbu iV a Passatu GTE tedy najdete stejnou kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW.

Zprvu se ale hodí opakovačka techniky. V Superbu iV a Passatu GTE tedy najdete stejnou kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW.

O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.

O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW).

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW).

Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na  1.126.900 Kč . Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na 1.126.900 Kč. Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje  od 815.900 Kč , a to v případě  mild-hybridu 2.0 TDI Evo . Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč.

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje od 815.900 Kč, a to v případě mild-hybridu 2.0 TDI Evo. Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč.

Robustnější  Passat Alltrack  s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na  1.117.900 Kč.

Robustnější Passat Alltrack s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na 1.117.900 Kč.

První Volkswagen Passat se představil v roce 1973 a dodnes tvoří nepřerušenou linii. motor1.com

První Volkswagen Passat se představil v roce 1973 a dodnes tvoří nepřerušenou linii. | motor1.com

Výroba sedanu již byla ukončena motor1.com

Výroba sedanu již byla ukončena | motor1.com

Odchod v USA bude důstojnější, dočká se závěrečné limitované edice. motor1.com

Odchod v USA bude důstojnější, dočká se závěrečné limitované edice. | motor1.com

S příštím rokem má Passat projít zásadními změnami. motor1.com

S příštím rokem má Passat projít zásadními změnami. | motor1.com

K dispozici zůstane jen verze Variant.  motor1.com

K dispozici zůstane jen verze Variant.  | motor1.com

Devátá generace bude postavena na modernizované platformě MQB. motor1.com

Devátá generace bude postavena na modernizované platformě MQB. | motor1.com

 Vyrábět se bude na stejné lince jako Škoda Superb. motor1.com

 Vyrábět se bude na stejné lince jako Škoda Superb. | motor1.com

Pokud si chcete sedan ještě koupit, máte poslední možnost.  motor1.com

Pokud si chcete sedan ještě koupit, máte poslední možnost.  | motor1.com

Několik skladových vozů dorazí během první poloviny roku.  motor1.com

Několik skladových vozů dorazí během první poloviny roku.  | motor1.com

Limitovaná edice zaujme velkými koly. motor1.com

Limitovaná edice zaujme velkými koly. | motor1.com

Spekuluje se, že odchod sedanu je předzvěstí příchodu elektrického nástupce rodiny ID. motor1.com

Spekuluje se, že odchod sedanu je předzvěstí příchodu elektrického nástupce rodiny ID. | motor1.com

Jeho premiéra se očekává na přelomu tohoto a příštího roku. motor1.com

Jeho premiéra se očekává na přelomu tohoto a příštího roku. | motor1.com

Koncepce palubní desky je přehledná a ergonomicky velmi dobře zvládnutá. motor1.com

Koncepce palubní desky je přehledná a ergonomicky velmi dobře zvládnutá. | motor1.com

Lze jen spekulovat, jaké změny v interiéru přinese devátá generace. motor1.com

Lze jen spekulovat, jaké změny v interiéru přinese devátá generace. | motor1.com

Interiér doprovázejí chytré detaily. motor1.com

Interiér doprovázejí chytré detaily. | motor1.com

Plně elektrická sedadla s pamětí nesmí chybět.  motor1.com

Plně elektrická sedadla s pamětí nesmí chybět.  | motor1.com

Interiér zaujme hnědým koženým čalouněním.  motor1.com

Interiér zaujme hnědým koženým čalouněním.  | motor1.com

Odkaz na továrnu, kde se Passat sedan vyráběl.  motor1.com

Odkaz na továrnu, kde se Passat sedan vyráběl.  | motor1.com

Cedulka naznačuje objem produkce limitované edice.  motor1.com

Cedulka naznačuje objem produkce limitované edice.  | motor1.com

Výsadou Passatu je dostatek místa na zadních sedadlech.  motor1.com

Výsadou Passatu je dostatek místa na zadních sedadlech.  | motor1.com

Budeme doufat, že stejně praktický zavazadlový prostor nabídne i elektrický nástupce. motor1.com

Budeme doufat, že stejně praktický zavazadlový prostor nabídne i elektrický nástupce. | motor1.com

Obě auta stojí na identické platformě a používají identická hybridní ústrojí. Přesto je mezi základními cenovkami obou vozů rozdíl 250.000 Kč.

Obě auta stojí na identické platformě a používají identická hybridní ústrojí. Přesto je mezi základními cenovkami obou vozů rozdíl 250.000 Kč.

Podobnou hodnotu (483 litrů) přitom Volkswagen uvádí v případě kombi GTE Variant, u hybridního sedanu vám musí vystačit 402 litrů.  
Zprvu se ale hodí opakovačka techniky. V Superbu iV a Passatu GTE tedy najdete stejnou kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW.
O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.
Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW).
31
Fotogalerie

Volkswagen Passat sedan definitivně končí. Nástupce má dorazit za rok, avšak pouze jako kombi

Čeští zájemci mají poslední možnost koupit model Passat ve verzi sedan. Výroba již byla ukončena. Vzniká tak cesta pro elektrického nástupce?

Zdá se, že definitivně skončí další slavná kapitola. První Volkswagen Passat se představil v roce 1973 a dodnes tvoří nepřerušenou linii. Nová politika automobilky však míří trochu jiným směrem a je jasné, že minimálně o sedan přijdeme úplně. Respektive, jeho výroba již byla ukončena. Není to až takové překvapení, o tomto kroku se mluvilo už během roku 2020. Důvodem pro vyřazení sedanu z evropské nabídky jsou vyšší prodeje praktičtější verze Variant a stylového Arteonu.

Jestli se jako Evropan cítíte ukřivděně, pak nemusíte. Příští rok bude sedan stažen i z amerického trhu. Odchod však bude důstojnější, dočká se závěrečné limitované edice (v galerii). Dle cedulky na opěradlech se dá odvodit, že produkce bude čítat 1973 kusů (podle roku, kdy na trh vstoupila první generace Passatu). S příštím rokem má Passat projít zásadními změnami. Devátá generace bude stát na modernizované platformě MQB a dostupná pouze ve verzi Variant. Mimochodem, vyrábět se bude na stejné lince jako Škoda Superb.

Pokud si chcete sedan ještě na poslední chvíli koupit, máte poslední možnost. Určitě zapomeňte na individuální konfiguraci. Na součet dostupných vozů by Vám stačily prsty na jedné ruce, ovšem dealeři ještě na poslední chvíli objednali několik dalších na sklad. Jejich dodávky se očekávají v první polovině tohoto roku, píše server iDnes.cz.

Také se spekuluje, že odchod sedanu je jakousi předzvěstí příchodu elektrického nástupce s názvem Aero B. Volkswagen se nijak netají výrobou elektrického sedanu, který by měl vycházet s konceptu ID Space Vizzion z roku 2019. Vzhledem k tomu, že se jednalo o kombi, lze očekávat obě karosářské verze, stejně jak tomu bylo dosud u Passatu. Aero B je údajně „pracovní název“, a nikdo by se nedivil, kdyby sériový model přijal jméno rodiny ID. Jeho premiéra se očekává na přelomu tohoto a příštího roku.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud