Volkswagen Passat s nejvyšším IQ

Vůz, který dokáže řidiče ujistit, zda nezapomněl vypnout kávovar, nebo který dá diskrétně majiteli vědět, že se někdo nepovolaný snaží dostat dovnitř...
Volkswagen Passat s nejvyšším IQ
Vůz, který dokáže řidiče ujistit, zda nezapomněl vypnout kávovar, nebo který dá diskrétně majiteli vědět, že se někdo nepovolaný snaží dostat dovnitř - to už, díky vyspělým komunikačním systémům a technologiím, nemusejí být vize z oblasti sci-fi. Multimediální Volkswagen Passat, který se veřejnosti nedávno poprvé představil ve středisku MicroElectronicCentrum v německém Duisburgu během diskusního fóra o „inteligentních“ domácnostech budoucnosti, se na rozkaz řidiče dokáže kdykoli spojit s elektronickým „mozkem“ domu či bytu a zkontrolovat třeba zda nezůstal některý spotřebič omylem zapnutý. Posádku experimentálního vozu Volkswagen Passat už tedy nemusí trápit obavy, zda v kuchyni nesálá rozžhavený sporák nebo zda vstupní dveře nezůstaly odemčené. Díky technologii rychlého přenosu velkých datových souborů GPRS bude řidič moci prostřednictvím domácích videokamer zjistit, kdo právě zvoní u domovních dveří a popřípadě s návštěvou i na dálku hovořit.

Technologie GPRS umožňuje také operativní stahování souborů z domácího počítače, takže řidič může kdykoli do palubního počítače vozu stáhnout například oblíbené hudební snímky Ve formátu MP3 a přehrávat si je za jízdy. Podobně (ze ve vozu získat třeba i informace o tom, jaké potraviny chybějí ve spižírně či ledničce a vyspělý navigační systém zároveň nabídne nejbližší supermarket, kde lze chybějící zboží výhodně zakoupit.

Komunikace mezi vozem a domácností, resp. řidičem však není jednosměrná: Multimediální Volkswagen Passat umí poslat diskrétní textovou zprávu na urobil svého majitele pokud se někdo neoprávněný pokouší dostat do zaparkovaného vozu nebo pokud je vůz - z jakéhokoli důvodu - nakládán na odtahový automobil.

Palubní počítač experimentálního vozu si do své paměti také dokáže uložit nastavení sedadel a zrcátek až třech řidičů, takže bezprostředně po otevření dveří má každý z nich nastavenou optimální polohu. Na obrazovce miniaturního přenosného počítače umístěného v praktické konzoli na palubní desce, který je základním pojítkem mezi řidičem a jeho vozem, se okamžitě po spuštění motoru objeví informace o zbývající zásobě paliva V nádrži a řidič si tedy hned může naplánovat případné tankování. Obrazovka tohoto přenosného počítače velikostí kapesní databanky slouží také ke zobrazování navigačních symbolů satelitního naváděcího systému. Vyspělá navigace dokáže řidiče v neznámém městě navést k nejbližšímu volnému parkovišti nebo předat řidiči informace o akčních nabídkách supermarketů v oblasti, kterou vůz právě projíždí.

Multimediální prototyp automobilky Volkswagen je významným příspěvkem do celosvětového trendu hledání podoby automobilu blízké budoucnosti, který jasně potvrzuje vize mnoha odborníků. Ti totiž předvídají, že vedle vývoje stále efektivnějších pohonů půjde u nových automobilů především o stále bezprostřednější a aktuálnější komunikaci mezi vozem a jeho majitelem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků