Volkswagen Passat s nejvyšším IQ

Vůz, který dokáže řidiče ujistit, zda nezapomněl vypnout kávovar, nebo který dá diskrétně majiteli vědět, že se někdo nepovolaný snaží dostat dovnitř...
Volkswagen Passat s nejvyšším IQ
Vůz, který dokáže řidiče ujistit, zda nezapomněl vypnout kávovar, nebo který dá diskrétně majiteli vědět, že se někdo nepovolaný snaží dostat dovnitř - to už, díky vyspělým komunikačním systémům a technologiím, nemusejí být vize z oblasti sci-fi. Multimediální Volkswagen Passat, který se veřejnosti nedávno poprvé představil ve středisku MicroElectronicCentrum v německém Duisburgu během diskusního fóra o „inteligentních“ domácnostech budoucnosti, se na rozkaz řidiče dokáže kdykoli spojit s elektronickým „mozkem“ domu či bytu a zkontrolovat třeba zda nezůstal některý spotřebič omylem zapnutý. Posádku experimentálního vozu Volkswagen Passat už tedy nemusí trápit obavy, zda v kuchyni nesálá rozžhavený sporák nebo zda vstupní dveře nezůstaly odemčené. Díky technologii rychlého přenosu velkých datových souborů GPRS bude řidič moci prostřednictvím domácích videokamer zjistit, kdo právě zvoní u domovních dveří a popřípadě s návštěvou i na dálku hovořit.

Technologie GPRS umožňuje také operativní stahování souborů z domácího počítače, takže řidič může kdykoli do palubního počítače vozu stáhnout například oblíbené hudební snímky Ve formátu MP3 a přehrávat si je za jízdy. Podobně (ze ve vozu získat třeba i informace o tom, jaké potraviny chybějí ve spižírně či ledničce a vyspělý navigační systém zároveň nabídne nejbližší supermarket, kde lze chybějící zboží výhodně zakoupit.

Komunikace mezi vozem a domácností, resp. řidičem však není jednosměrná: Multimediální Volkswagen Passat umí poslat diskrétní textovou zprávu na urobil svého majitele pokud se někdo neoprávněný pokouší dostat do zaparkovaného vozu nebo pokud je vůz - z jakéhokoli důvodu - nakládán na odtahový automobil.

Palubní počítač experimentálního vozu si do své paměti také dokáže uložit nastavení sedadel a zrcátek až třech řidičů, takže bezprostředně po otevření dveří má každý z nich nastavenou optimální polohu. Na obrazovce miniaturního přenosného počítače umístěného v praktické konzoli na palubní desce, který je základním pojítkem mezi řidičem a jeho vozem, se okamžitě po spuštění motoru objeví informace o zbývající zásobě paliva V nádrži a řidič si tedy hned může naplánovat případné tankování. Obrazovka tohoto přenosného počítače velikostí kapesní databanky slouží také ke zobrazování navigačních symbolů satelitního naváděcího systému. Vyspělá navigace dokáže řidiče v neznámém městě navést k nejbližšímu volnému parkovišti nebo předat řidiči informace o akčních nabídkách supermarketů v oblasti, kterou vůz právě projíždí.

Multimediální prototyp automobilky Volkswagen je významným příspěvkem do celosvětového trendu hledání podoby automobilu blízké budoucnosti, který jasně potvrzuje vize mnoha odborníků. Ti totiž předvídají, že vedle vývoje stále efektivnějších pohonů půjde u nových automobilů především o stále bezprostřednější a aktuálnější komunikaci mezi vozem a jeho majitelem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků