Volkswagen Passat s motory 3.2 V6 a výkonnějším 2.0 TDI (ceny)

54 komentářů

Bunicin
10. ledna • 16:50

Nevi nekdo, jestli se 2.0TDI 125 kW bude davat i do Audi A4? 

Já I.
11. ledna • 8:33

Fakt nebude, ptal jsem se na to. V Audi mi nabidli 2,0 TDI s chipem nebo 2,7 TDI

MAR
11. ledna • 10:18

A co A3 sportback s 2.0 TDI 125 kW? Bude??? Díky.

Já I.
11. ledna • 8:32

Fakt nebude, ptal jsem se na to. V Audi mi nabidli 2,0 TDI s chipem nebo 2,7 TDI

A6 rulezzz
11. ledna • 8:01

Nebude.Mrkni se na www.audi.de ,tam už do A4 davají 2,7 TDI (132 kW),motor z jiné planety.Kdyby tá A4 nebyla tak malá,už by 2 měsíce chrochtala doma.

Jim
11. ledna • 23:54

ale doufám, že do Passata budou snad dávat i 6-válce TDI...by mu docela slušely...

Peter
10. ledna • 12:48

Súhlasím so Skyline, že 4 valce TDI s technológiou PD sú traktory, absolútna nekultúra chodu a hluk + dunenie. A aj keď to s článkom a debatou nesúvisí, tak spomeniem môj zážitok s Touaregom V10 TDI PD - vnútri na voľnobeh úplné ticho, možno vzdialený zvuk pripomínajúci šumenie, pokojný, vyrovnaný chod, pri bežných otáčkach celkom pekný zvuk a pri vytáčaní dokonca so športovým nádychom. Lineárny a pritom masívny záťah, samozrejme sa nedá vytáčať ako benzínový motor. Aj keď nafte príliš nefandím, bol som veľmi príjemne prekvapený.

A6 rulezzz
10. ledna • 9:40

Ví náhodou někdo jestli se letos objeví TDI 125 kW v provedení 4Motion?Díky.

snow
10. ledna • 9:44

jo bude urcite

M
10. ledna • 12:37

Nevím o tom že by se byla plánována verze 125kw TDI s 4 motion. S 4motion je jenom 103kw TDI ne?

A6 rulezzz
10. ledna • 14:42

To jo,ale TDI 103 kW neodpovídá mým požadavkům.Potřebuji silnější a tišší pohon,již 11 let řídím Passaty 4-motion a jsou pro mně tak akorát,jen ty současné naftové pohony...

Jim
10. ledna • 17:01

tak to nech chipnout, to dostaneš v pohodě na 125kW...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diesel
10. ledna • 17:21

Ale po chipnuti originalneho 125kw PDP by sa dostal este vyssie

snow
10. ledna • 18:00

125kW 4 motion bude, uz sme se ptali u prodejce

Jim
11. ledna • 23:52

ale jak odhaduji z ceníku, tak 125kW TDI 4Motion bude začínat na ceně kolem 1mega....to už mi přijde si připlatit cca 80tis, a mám 3.2FSI, který nejenže bude kultivovanější, rychlejší ale taky spojehlivější....Ty dnešní diesely sice udělaly ohromný pokrok, ale moc byse mi do nich nechtělo znovu(mám TDI), to radši velkoobjemový benzin....a je klid..

dodo
10. ledna • 8:53

preco v dnesnej dobe tak tlacia tie motory FSI ktore papaju 98 a vyssie ked ten isty, a lepsi vysledok co sa tyka vykonu, spotreby a emisii sa da dosiahnut inak. Nechcem byt zlym prorokom, no caka ich asi taky isty osud ako PD motory. Mitsubishi sa s GDI trapi 10 rokov a uz tiez zvazuje ze sa na to vys*rka uplne.

jogurt
10. ledna • 9:02

Stejný dotaz jistě padl před 25lety proč se vyrábějí auta na Super96 když Special90 je levnější. A před 35lety proč Special88 když Normal76 je levnější. Mimochodem, už i v ČR jsou pumpy, které neprodávají N98 o moc dráž než N95, občas dokonce za stejnou cenu.

Mitsubishi se možná trápí s GDI, u VW ale nic nenasvědčuje ani tomu, že by se s FSI nějak trápili, ani tomu, že by PD motory měly odzvoněno. CommonRail je jistě o fous jednodušší a tedy o fous levnější, takže se objeví i v maloobjemových nových motorech VW což ale neznamená konec PD. Obojí se vyvíjí a zatím má PD v rozhodujících parametrech - hlavně v účinnosti a tedy spotřebě - mírně navrch.

Skyline
10. ledna • 9:31

Chapu, ze pro kupce Fabii a Oktavii TraktorDrnciInside je spotreba rozhodujici, ale ver tomu, ze existuje spousta lidi, kteri spise oceni kulturu provozu a kdyz uz nemaji na benzin, vezmou radsi neco, co nechrochta jak zetor.

GTI DSG
10. ledna • 20:42

pro co jineho kupuji lidi naftu, kduz ne kvuli spotrebe?

Martin Kalenda
10. ledna • 20:55

dojezd? komfort? praha-brno-bratislava-senica-brno-praha ha ha uz vidim majitele 1,6 motoru jak to pri rychlosti (realne) 140+ udela.

cafte

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
GTI DSG
10. ledna • 21:08

no to je snad taky o spotrebe ne? cim nizsi spotreba, tim vetsi dojezd :)

QX
10. ledna • 12:13

Nemuzu nez souhlasit.
 
TraktorDrnciInside ...

x12345678
10. ledna • 20:30

Drnčí, drnčí. A commonrail nedrnčí? Rachot z pod kapot naftových BMW nebo třeba produktů PSA je snad menší? Řekl bych že naopak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
11. ledna • 9:52

Tak sa do toho niekedy započúvaj... mal som teraz možnosť porovnať 1.9 TDI s mojim 1.5 dCi. Oba naštartované za studena ( asi -5 st. ) a ten rozdiel v hluku bol poznať. Hádaj, kto bol hlučnejší ?

Tom
10. ledna • 23:48

Jel jsi v tom nekdy?? Ten rozdil se neda srovnat

Red_Dwarf
10. ledna • 21:08

No když nastartuješ studený HDI,tak se aspoň nelekneš.

Radek Ondrášík
10. ledna • 9:28

Nechi zde polemizovat, zda se Mitsu s GDI trápí a VW s FSI ne, ovšem výrobcu přímého vstřiku je velká spousta, jen se o nich moc nemluví a technologie mají docela dobře zmáknuté. S tím PD a CR, VW sám oznámil, že u čtyřválců s PD končí a další generace již bude s CR, přece jen PD je již na maximu svých možností a další pokrok s touto technologií by byl ukrutně drahý, obzvláště, když VW tento systém dělá sám a vše si tak musí platit ze svého. U více válcových naftových motorů je to dnes u VW takové různé, některé motory jsou CR již nyní, některé ještě ne. Myslím, že VW udělal rozumný krok s tím, že přejde na CR. Je sice pravda, že tyto motory mají o něco vyšší spotřebu, ale to něco je v řádu desetin litru na 100 km, ale vše ostatní je dnes u CR dotaženo daleko dále a lépe, než u PD. Takže když si to shrnete z pohledu zákazníka, pro kterého se motory dělají, tak PD má pouze jedinou výhodu o nějaké procento lepší spotřebu, ovšem nic dramatického a pak veškeré výhody plynou z technologie CR. Z pohledu inženýra je to debata na dlouhou dobu, zda je lepší to či ono..

dodo
11. ledna • 21:31

vratme sa naspat k teme FSI. Ake vyhody nam ponuka FSI oproti inym modernym benzinovym motorom. Nizsiu spotrebu a vycsi výkon? Ano, ale len v nizkych otackach. Pri strednych otackach je rozdiel zanedbatelny a vo vysokych je to to iste.Vyssia kultura, chodu motora, lepsie startovanie, ani nahodou. Neviem ako to robi VW, ale Mitsubishi ma dodnes problemy s dalsim elektrickym 40 V okruhom a zivotnostou cerpadiel a vstrekov.

Pete
10. ledna • 16:15

Souhlasim, myslim, ze rozdil spotreby CR a PD je zcela zanedbatelny a hluboce pod rozlisovaci schopnosti vetsiny ridicu.

Jim
10. ledna • 1:01

cena za ten 3.2FSI je řekl bych ok.... 

Milan K
10. ledna • 15:06

Souhlas - pomer cena vykon je pro mne vyborny - srovnejte treba A4 a jeji vybavu
P.S. měli jsme ve firme Passata 2,8 V6 s 4x4 (Torsen) v automatu a osobne mam na ten vuz vynikaji vzpominky - spotreba sla v klidu drzet na cca 11,5 az 12 litru pri normalni jizde. Co ho trochu deklasovalo byl následný prodej po 3 letech - o Passata v tehle motorizaci proste nebyl zájem - servisní náklady byly také o poznání vyšší než u běžné motorizace.
 Nicméně za 1.100.000 velice slušně vybavené auto s prima motorem 184 kW a 4x4 (nevíte někdo jaké je to provedení ? Haldex druhé generace ? Torsen se tam Imho asi nevejde ? ).

Jim
10. ledna • 17:01

ano, je to už druhá generace, ten Haldex...

Milan K
11. ledna • 13:01

Díky

Audipetr
10. ledna • 4:34

Rekl bych spis ko, ale je to vec nazoru

jogurt
10. ledna • 9:07

Přikláním se k OK. Před 10 lety stála 1,1 milionu Omega MV6, společně s Nissanem Maxima v té době nejhorší auto třídy. Passat v dnešní konfiguraci 3,2FSI+DSG+4M rozhodně nejhorším autem segmentu není.

AND 1
13. ledna • 21:10

Ty hajzle! Ja ti dam takovy nejhorsi auto tridy ze uvidis! Kdybys Maximu v ty dobe mel, slintal bys blahem!!

x12345678
14. ledna • 16:15

Já maximu v té době měl a blahem jsem tedy neslintal. Bylo to velké, dobré, relativně spolehlivé auto (zlobilo jen a pouze  (zato ale opakovaně) vstřikování paliva) se slušnými jízdními vlastnostmi. Jenže mě s ním nespojilo žádné pouto, bylo uvnitř neosobní, nelíbila se mi přístrojová deska a s nechutným čtyřrychlostním automatem bylo tupé a mělo vysokou spotřebu. Shodou okolností před ním jsem měl passata GT 16V, který také nehýřil spolehlivostí, u něho zase opakovaně praskal hliníkový držák kompresoru klimatizace, spolehlivě vždy při vytočení motoru na otáčky omezovače. Passat byl rozhodně na jízdu příjemnější či přesněji řečeno zajímavější auto než maxima. Passata jsem se zbavil po 150 tisících km, maximy po 60 tisících. Pak následovalo Audi S6 2,2 turbo a to už bylo o něčem úplně jiném. Samozřejmě i za úplně jiné peníze.

Skyline
10. ledna • 9:28

Nissan Maxima bylo nekdy nejhorsi auto sve tridy? Myslis o tridu vetsi, nez Passat, s motorem, ktery nekolik let po sobe vyhral Motor roku? S vybavou, o jake se za tu cenu mohlo konkurenci jen zdat? Mluvime vubec o stejne Maxime, jogurte?

smudliky budliky
10. ledna • 9:46

Jo, Maxima byla tak dobry auto, ze to Nissan postupne privedlo skoro ke krachu... Yogurt ma pravdu

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
QX
10. ledna • 12:50

Mozna ze Maxima skutecne je az moc dobre auto a v servisech na ni moc netrhnou. I to muze byt duvod, proc se u nas, respektive v EU prestala prodavat. Ono obecne je to na svete tak, ze lepe se dari firme, ktera dela spise spotrebku a chrli toho kvanta (plus cim vic se to sere, tim lepe - viz Renault, typicky to priklad), nez firme, ktera dela kvalitne - ale na to lidi dnes kaslou. Napada me analogie s vypalovackami Pioneer do PC - vzdy nejkvalitnejsi zapis a reklamace v podstate na nule - a hadej co, Pioneer chce tento business poslat k ledu, protoze jsou nizke prodeje. Naproti tomu ostatni vyrobci to bouchaji jednu za druhou, kvalita mizerna s velkym mnozstvim zmetku, ale jedou a maji obrovske zisky. Co k tomu dodat ... stado ucinilo vyber.

Skyline
10. ledna • 9:51

 Ty toho vis o autech hodne, ze? Jasne, Maxima byla kram (proto patri k zakladnim modelum Nissanu v USA) a tak kvuli ni krachla cela automobilka (ale porad Maximu vyrabi). Uff, to se mi snad zda...

NovoCZ
10. ledna • 11:38

Možná by kritici Maximy měli napsat, proč se jim konkrétně zdá tak mizerná? Mně se jeví jako velmi nedoceněné auto ...

QX
10. ledna • 12:01

To je jenom obycejny pous o flame. To ze Nissan prestal s prodejem Maximy u nas vubec nic neznamena, stejne tak ucinila napr. Toyota s Camry a vubec to nema nic spolecneho s kvalitou nebo vybavou auta. V USA se oba zminene sedany prodavaji vic nez dobre. Jednoduse u nas se ve velkem prodava nemecka trojka a ostatni znacky nejdou tolik na odbyt (v tomto segmentu vozu).
Ke kvalite Maximy bych mohl napsat asi jedno - vetsina zakazniku co mela model A32 se rozhodla pro koupi A33, jednoduse chteli dalsi bezproblemove auto se skvelou vybavou za vice nez priznivou cenu a nemeli duvod platit o pul milionu vice za predrazenou nemeckou konkurenci. Motor VQ30D (repektive VQ20D) je kazdym rokem od sveho uvedeni hodnocen jako jeden z nejlepsich sestivalcu vubec a to az do dnesnich dnu, kdy se upraveny motor se zvetsenym objemem pouziva ve 350Z, Murano atp.
Myslim, ze by nam pan jogurt mohl napsat tedy proc je Maxima, jeden z nejhorsich sedanu v dane tride a podlozit to argumenty. Jinak to cele musim bohuzel brat jako absolutni nonsense s pokusem vyvolat flame.
PS: S Omegou MV6 bych vubec neporovnaval, to auto je casteji v servisu nez na silnici.

Jogurt
10. ledna • 14:29

Pan jogurt to klidně napíše. Maximu v Evropě skoro nikdo nechce protože z ryze evropského pohledu na věc je to auto o ničem. Nudné vzhledově, nudné jízdou, prostě tak nudné, že je ideálním autem pro americký trh a zbytečným pro evropský, nikoliv však autem nekvalitním, jako omega.. To je důvod proč jsem ho zařadil po bok kraksny od blahé paměti Adam Opel AG., nyní GM. Chápu nissanlovery, že celoevropsky skomírající prodeje maximy a svého času slušné prodeje takového dreku, jakým byla omega těžko chápou. No on se trh v ČR občas chová jako socky v kauflandu, hodně plechu za relativně málo peněz, koupím třílitrovou limuzínu za mega a běžím pro omegu. 
Tak nějak nechápu, proč by měl passat být v jiné třídě než omega nebo maxima? Rozvorem, délkou a objemy i výkony motorů všechny jmenované vozy pasují do toho, čemu se říká vyšší střední. A to bez ohledu na to, že někdo by passata řadil nejraději do třídy A, omegu do šrotu a QX mezi Oberklasseluxuslimousine.

AND 1
13. ledna • 21:20

Ty jogurte jeden debilni, do trid se zarazujou auta podle velikosti.V dobe, kdy se Maxima u nas prodavala, byla o pul metru delsi nez Passat, proto byla ve vyssi stredni a Passat ve stredni...To ze dneska sou stejne dlouhy neni smerodatny, protoze Maxima se prestala delat kdyzto Passat se dela porad a porad ho natahujou.troubo!!!

Skyline
11. ledna • 15:52

Jogurte, sam sebe kazdym svym prispevkem usvedcujes z neznalosti. Jen dement si neoveri udaje a placa kraviny. Abych te poinformoval, odpoved na otazku "proc by mel prasat byt v jine tride nez maxima":
 
Velikost aut (delka/sirka/vyska/rozvor):
Maxima 2000: 4920/1780/1435/2750
Passat 2000: 4675/1740/1459/2703 (rozvor je z roku 2002, nevim, jestli se menil, ale je pravdepodobne, ze 2000 mel rozvor jeste mensi)
 
A ted A6 2000: 4795/1810/1450/2759
 
Takze Passat neni ve stejne tride proto, ze je to auto po vsech strankach mensi. Maxima je dokonce delsi, nez A6, pricemz ma v podstate totozny rozvor a je jen o vlasek nizsi a uzsi. Chces tedy tvrdit, ze Passat je konkurenci pro A6?
 
PS: zakladni Passat 1.6 8V 74 kW je opravdu "hodnotna" konkurence pro Maximu 2.0 I6 24V, to ti teda povim.

Jogurt
12. ledna • 12:14

Milý Skyline, nevím jestli máš k dispozici údaje o současném letopočtu. Máme tu rok 2006 a řeč je o Passatu 2006 ve verzi 3,2FSI. Čímž naznačuji, že tak nějak nechápu, proč do toho motáš právě rok 2000, tehdejší Passat 1,6 a dvoulitrovou Maximu. Stejně jako je pitomost vykládat, že tehdejší Primera 1,6 byla "hodnotným" konkurentem pro Passat 1,8T Syncro Highline .
A pokud byla zmínka o MV6, tak ta se stala trhákem v roce 1995 a dlouho jí to nevydrželo. Doufám že ostatním došlo, jak byla myšlena zmínka "nejhorší" auta tobě to tedy vysvětlím znovu a způsobem který už snad pochopíš i ty:
Tedy: v tehdejší době se do vyšší střední třídy s prahovou cenou řádově 1,5M najednou vrhla Omega MV6, měla ve výbavě spoustu položek, které dražší auta třídy v sérii neměla a stála o nějakých 400 tisíc méně. Jinak řečeno, po načtení ceny výbavy vycházela Omega s třílitrem V6 o nějakých 600-700tis méně, než klasika třídy. A to samozřejmě bylo téma pro "socky" - zde chápáno nikoliv jako osoby na sociální podpoře ale analogie s klienty dnešních kauflandů a vietnamských tržišť, tedy zákazníky, kteří nakupují  style m "není důležité že je to šmejd, hlavně že je to laciné". Mimochodem, v němčině jsou dvě slova pro levné zboží: billig a preisgünstig. To první kupují tzv "socky", to druhé znamená výhodný nákup. Omega preisgünstig nebyla. Omega tedy byla myšlena jako kvalitou nejhorší auto té doby a té třídy.
Tak a teď se pustíme do Maximy:  Za cenu plusminus stejnou jako Omega nabídla technickou kvalitou sice nesrovnatelně více ale z pohledu kupujícího z ulice podstatně méně. Nebyla to ani Sonata, sice se slabým motorem V6 a bez pověsti ale v kůži a s klimatizací za něco přes 800tisíc, nebyla to ani E Klassa ani BMW5 ani A6, které se prodávají víceméně bez ohledu na momentální kvalitu a cenu. A nebyla to ani Omega, která si hrála na to, že je srovnatelná s etalony třídy ale stojí o výše popsaných x set tisíc méně a než se přišlo na to jaký je to zmetek to "socky" baštily. Takže z pohledu kupujících Maxima jako by neexistovala v mém příspěvku byla myšlena jako prodejně nejhorší auto té doby a té třídy.

AND 1
13. ledna • 21:33

Jogurte ty si fakt uplne vyplachlej! Srovnavame Maximu s Passatem tak proc do toho tahas Primeru?? On ti naznacil, ze nejslabsi motor od Maximy je 10x lepsi nez nejslabsi motor u Passatu.kdyz sem chces tahat Primeru, musis teda vzit nizsi auto nez je Passat a to je Bora nebo Golf...

x12345678
14. ledna • 16:02

Chlapci, chlapci! Kočkujete se tu sice hezky ale já tak nějak nechápu, co na tom nechápete. Je přeci zřejmé, že v roce 1995 i 2000 patřil passat do střední třídy a tedy sedí srovnání s primerou, stejně jako srovnání  omegy a maximy ve vyšší střední. Kdosi tady zřejmě v hnutí mysli srovnal historickou maximu 2,0 s historickým passatem 1,6 a to bylo srovnání tvrdím že hloupé. Na druhou stranu, srovnávat na přání AND1 primeru s borou nebo golfem... proboha proč? Primera vždycky byla přímým konkurentem passatu.
Dnes passat (a nejen on) povyrostl o třídu výš, jenže se zesnulou maximou ho jaksi in memoriam srovnávat nemá smysl a nevšiml jsem si, že by tak nařčený jogurt činil. Jestli správně čtu, tak provedl jediné srovnání, a to omega AND maxima. A tito oba dnešní nebožtíci skutečně do vyšší střední patřili.

QX
10. ledna • 20:24

Je preci jasne, ze nelze Maximu, co se jizdnich zazitku tyce, radit napr. po bok BMW se zadnim nahonem. Takove auta budou vzdy vyrazne jizdne zajimavejsi nez predokolky (pokud se nebavime o jizde na povrchu s nizkou adhezi, kde az tuna elektoroniky z techto aut udela bezny nastroj k cestovani, aniz by jejich ridic musel projit nekolika dennim kurzem, jak takove auto ovladat). Ale to uz je dano koncepci vozu. Naopak bych si dovolil poznamenat, ze napr. o Multilinku (tedy o reseni zaveseni zadni napravy) se mnohym radoby limuzinam typu Superb ci predchozimu Passatu do dnesnich dnu jenom zda. Nissan tento prvek predstavil jiz v roce 1995. Zda je Maxima designove nudna si samozrejme kazdy musi posoudit sam, to je vec naprosto individualni a jen proto ze se tobe nudna zda, ji radit do spatnych aut, to nemyslis doufam opravdu vazne.
 
S temi sockami ala kaufland jsem to moc nepobral. Mozna, ze kdyz nemecka konkurence vede dikatat, ze preci auto, ktere radi do vyssi stredni tridy ma stat alespon 1,5 mega (plus milion priplatku), tak jakykoliv vyrobce, ktery prijde s vozem stejne tridy avsak za nizsi cenu (a v pripade Japoncu i nekolikanasobne kvalitnejsi), je automaticky zarazen do kategorie, ze jsou to auta pro socky?
Mimochodem slovni obrat 'socka' je odvozen od cloveka, ktery je na socialni podpore - skutecne neznam nikoho takoveho, kdo by jezdil v teto situaci s autem za jeden milion korun.

x12345678
10. ledna • 21:07

Neberu nikomu jeho preference, ty máš rád nissany, někdo jiný zase kiu a třetí ford. Nakonec od toho tu různé značky jsou a žijí. Nepopírám ani to, že podvozky nissanů už léta jsou na úrovni a jejich kvalita není ostudou. Na druhé straně ale je zřejmý fakt, že některá auta vyšší střední třídy v Evropě prostě neměla šanci uspět právě proto, že byla šitá na míru američanům a evropany prostě neoslovila. Nejen Maxima, například Honda Legend, Lexus 300 i 4x0, ...... to všechno jsou kvalitní auta na úrovni, která v Evropě propadla proto, že pro evropany byla nezajímavá. Pak jsou v této kategorii další exempláře, které jsou sice evropského původu, ale propadly ze stejných nebo podobných důvodů. Například Renault Safrane,Avantime, částečně i Vel Satis. Troufám si tvrdit, že v tom případě šlo o kombinaci přehnané ceny a u Safranu a Avantime i problematické kvality a konečně u Avantimu se ještě přidala schizofrenie jeho pojetí. No a abych nevynechal německé produkty, tak auto pro socky-milionáře omega sice nalákalo na začátku poslední generace tu a tam nějaké kupce na supernízkou cenu - např. 2,5V6 se slušnou výbavou za necelých 900tis., MV6 se vším všudy za 1,180.000 byla na tehdejší dobu sice super cena, ovšem do doby, než se profláklo, o jaký nedodělek se jedná, pak šly prodeje rapidně dolů a skončilo to zastavením výroby. A zůstaňme v Německu - Ford Scorpio dojel na prapodivný design, který neskousli an ortodoxní fordisté a Mercedes prožívá své dny kvůli pokleslé kvalitě právě teď. A totéž se týká aut o třídu výš. BMW 7 v podání Chrise Bangla na tom až do faceliftu nebylo nijak růžově a proč se VW nedaří prodávat Phaeton když se stejně drahým Touaregem udělali díru do světa? Protože přehnali cenu hned na začátku a k tomu zavedli šílený prodejní a servisní systém, kterým spolehlivě odpudili i ty zákazníky, kteří by byli nesmyslnou cenu ochotni zaplatit. Po dvou letech agónie na to konečně přišli, jenže to už bylo pozdě a Phaeton se i přes dnes přijatelnější cenovou hladinu a normální prodej i servis sice už jakž takž prodává, ale ani zdaleka to není ono.

Takže nejen neněmecká auta na některých trzích propadají.

Zpátky k původnímu tématu.
Dobré auto délky 4,8 s třílitrem V6 za dobrou cenu se v cenové kategorii málo nad milion korun často nevidí a z tohoto pohledu je passat 3,2FSI rozhodně jednou z mála přijatelných variant. Ten kdo do něj investuje peníze se sice dobře povozí ale musí počítat s tím, že ojetý se bude prodávat dost těžko a s daleko větší finanční ztrátou než 2,0TDI. Cenu Passatu 3,2 já rozhodně nepovažuji za přemrštěnou, svezení to nepochybně bude báječné, nicméně sám bych si ho určitě nekoupil. Pro řadu zájemců, kteří budou chtít relativně nenápadné auto s dobrým výkonným motorem to ale je nabídka rozhodně lákavá.

Skyline
11. ledna • 16:16

Myslim, ze nemas uplne pravdu. Zminena japonska auta v Evrope neuspela predevsim kvuli zacinajici chrochtomanii a jednotlive pripady by to chtelo rozebrat samostatne (absence dieselu nebyla jedinym duvodem), duvody byly vzdy trochu jine. Renaulty jsou pak kapitola sama pro sebe, Safrane se po hlave vrhnul do slepe designove i koncepcni ulicky, stejne jako Scorpio. Avantime a Vel Satis pak zkusili novou cestu (za to jim patri obdiv), chybela ale nejaka navaznost na historii znacky a obe auta visela tak nejak ve vzduchoprazdnu (Vel Satis je navic designove dost krec, Avantime byl sice mene prakticky, ale o to hezci). Se zbytkem (7er, Phaeton) v podstate souhlasim.
 
A ted k tomu Passatu: je to sice 4x4, ale kdybych z nejakeho duvodu touzil po stredni tride s V6, byla by to nejspis Sonata, ktera stoji jen 779k. Kdo chce neco nemeckeho, muze se vrhnout na Vectru V6 Turbo za necelych 900k. Jiste, nejsou to 4x4, ale zase ta cena vypada podstatne snesitelneji. Takze ja naopak 3.2 FSI povazuju za hrube predrazene auto.

Petr Broža
10. ledna • 10:24

Jenže "naše" Maxima, která se tu ještě nedávno prodávala, je úplně jiné auto, než současná americká Maxima. Řekl bych, že ta dvě auta nelze srovnávat.

Skyline
10. ledna • 12:26

To bych netvrdil. Trochu rekapitulace:
 
Nissan Cefiro, model A32 (12/1994-12/1998) byl stejne auto, jako "nase" Maxima. Pro Ameriku byl upraven jen minimalne.
 
Cefiro A33 (12/1998-2002(3)) bylo stejne, jako EU Maxima. Pro Ameriku bylo auto upraveno o neco vice, pod "kabatem" vsak slo o stejny vuz.
 
Cefiro potom z nabidky Nissanu JP zmizelo a s ni i evropska modifikace (i kdyz udajne se pro nektere trhy stale vyrabi). Az nova Maxima (odpovida tusim japonskemu modelu Teana) nema zadny ekvivalent v Evrope.
 
Zaver: americka a evropska Maxima meli VZDY spolecneho vic, nez dost. Ted, tj. od roku 2003, uz samozrejme spolecneho nic nemaji, protoze zadna evropska Maxima neni. Srovnavat tedy ta auta neslo, nikoliv ovsem proto, ze slo o auta odlisna, ale proto, ze slo o auta "pod povrchem" prakticky totozna. "Nase" Maxima tedy v zadnem pripade nebyla "uplne jine auto". Naopak.

Doporučujeme

Články odjinud