Volkswagen Passat R36: nejlepší a nejsilnější

Volkswagen představil nejsilnější vůz střední třídy ve své historii. Pod označením R36 se skrývá opravdu rychlý lidový vůz.

Je to stále ještě „lidový vůz” nebo je název automobilky už jen reliktem minulosti? Těžko říci, ovšem ani Volkswagen nechce zůstat pozadu a stejně jako jeho konkurenti chce svým zákazníkům nabídnout ostrou verzi vozu střední třídy.

Passat R36 se tak zařadí, vyjma top verzí Audi, BMW a Mercedesu, po bok těch nejvýkonnějších vozů tohoto segmentu.

Nový model, který bude oficiálně  představen veřejnosti 30. listopadu na tradiční motorshow v Essenu, přinese opravdu výborný soubor vlastností.

Základem všeho bude šestiválcový motor s přímým vstřikem paliva FSI o objemu 3,6 l (odtud také název R36). Motor je vyladěn na skvělých 220 kW (300 k). Stejný motor používá Volkswagen u Passatu již nyní a to např. v zemích latinské Ameriky, ovšem tam disponuje výkonem pouze 280 koní.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola (Haldex) se stará automatická převodovka DSG. Díky ní a motoru zrychlí Passat na stovku za skvělých 5,6 s (Variant za 5,8 s) a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne elektronický omezovač. Přestože je výkon větší jen o 50 koní, dynamické vlastnosti proti verzi s motorem 3,2 V6 jsou značně odlišné.

Již základní výbava bude velmi bohatá a najdete zde kompletní elektrickou výbavu, bi-xenonové světlomety, 18" kola z lehké slitiny s pneu o rozměru 235/40, duální klimatizaci, kožený paket, dekorace z hliníku, upravený sportovní podvozek, anatomické sportovní sedačky a mnoho dalšího.

Cena tohoto vozu není prozatím stanovena, ovšem v základní verzi bude atakovat hranici 1,4 mil. Kč, což je cena dobře vybavené verze s motorem 3,2 V6 FSI.

Konkurence v podobě Mazdy 6 MPS, Opelu Vectry OPC, Fordu Mondea ST220 dostala dalšího rivala, který je, alespoň dle technický údajů výrazně převyšuje a atakuje parametry minulých generací vozů BMW M3 a Audi RS4.

Zároveň se zveřejněním specifikací tohoto modelu přišly i zprávy o možné top verzi menšího Golfu. Ten je nyní nabízen s motorem 3,2 V6, ovšem Volkswagen nevyloučil, že může přijít i s omezenou edicí Golfu R36.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat R36
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků