Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Nová generace Volkswagenu Passat je větší, prostornější a má pod kapotou modernější motory. První kontakt dopadl nadmíru dobře, auto je o poznání lepší než stará generace. Stále jsme si ale nezvykli na poněkud těžkopádnou záď... (35 fotografií)
Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Volkswagen Passat patřil mezi jednu z nejočekávanějších novinek letošního ženevského autosalonu. Nová generace přichází po osmi letech a chce navázat na dobrou pověst předchozího modelu. Ten byl představen v roce 1996 a za tu dobu si získal postavení slušného vozu střední třídy, který si rádi pořizují podnikatelé a manažeři. Prodělal jeden významnější facelift, kdy dostal čiré přední světlomety a odlišný design zadních světel.

Rozvor stejný, technika jiná

Na zakladě podvozkové plošiny starého Passatu je postavena i Škoda Superb, který má však prodloužen rozvor o 10 cm na 2,8 m; Passat má „jen“ 2,7 m. Právě velikost rozvoru byla u nového Passatu předmětem dlouhých spekulací, různé zdroje hovořily o tom, že má být shodný se Superbem. Ten by však v rámci koncernu ztratil svou jedinečnost a snad proto Volkswagen ponechal Passatu rozvor původní, zvětšený jen o centimetr na 2,71 m.

Zatímco Superb a starý Passat byla v podstatě jednovaječná dvojčata, která byl problém od sebe za určitých pohledů rozeznat, nový Passat je už zcela jiné auto. Superb není špatný, ale pocitově ho Passat lehce převálcuje. Sedí se v něm lépe, místa je v něm dostatek, palubní deska vypadá moderněji a pod kapotou se nachází vyspělejší technika. Samozřejmě nemůžeme hodnotit ze statické prezentace, jak se auto bude chovat na silnici, ale první posazení za volant leccos napoví o tom, jak se v autě budete cítit.

Pohodička

Už v základní verzi vypadá Passat uvnitř velmi dobře, materiály jsou příjemné na omak i pro oko. Sedadla jsou jednoznačně lepší než dříve, za volantem se cítíme dobře. Středová konzola už není hranaté cosi bez návaznosti na tunel, ale mezi tunelem a konzolou je plynulý přechod. Horní část palubky je oddělena od zbytku malým přechodem, což palubku poněkud opepřuje; není díky tomu tak strohá. Design čtyř i tříramenného volantu se povedl, tříramenné provedení má svůj jasný původ v novém Golfu (případně Jettě).

Vzadu je místa o něco více než ve starší generaci, vejdou se bez problému i dlouháni. Běžně urostlí jedinci (180-185 cm) budou mít před koleny ještě nějakých deset cm místa. Pokud nemáte více jak 190 cm, nebudete mít problém ani nad hlavou. Zadní sedadla jsou pohodlná, opěradla mají optimální sklon. Zavazadlový prostor je skutečně obrovský, ale s přístupem je to poněkud horší. Troufáme si ale tvrdit, že otvor je větší u starého modelu. Novinkou je jiné zavěšení víka kufru; zda je to lepší řešení nebo ne, těžko říct. Na každý pád se víko snadněji otvírá.

Od 649 tisíc

Nový Passat se již brzy začne prodávat na českém trhu, a to od 649 tisíc za základní výbavu s motorem 1.6 MPI 75 kW. Kompletní ceník vč. standardní výbavy najdete v našem starším článku. Představení nové generace vč. oficiální fotografií pak zase v tomto článku. Jen ještě dodám, že nový Passat používá odlišnou koncepci uložení motoru - ten je umístěn napříč, což na jedné straně umožňuje zvětšit vnitřní prostor (příčné uložení motoru je méně náročné na prostor pod kapotou), na straně druhé znemožňuje (zatím) použití diferenciálu Torsen pro pohon 4x4.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky