Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Nová generace Volkswagenu Passat je větší, prostornější a má pod kapotou modernější motory. První kontakt dopadl nadmíru dobře, auto je o poznání lepší než stará generace. Stále jsme si ale nezvykli na poněkud těžkopádnou záď... (35 fotografií)
Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Volkswagen Passat patřil mezi jednu z nejočekávanějších novinek letošního ženevského autosalonu. Nová generace přichází po osmi letech a chce navázat na dobrou pověst předchozího modelu. Ten byl představen v roce 1996 a za tu dobu si získal postavení slušného vozu střední třídy, který si rádi pořizují podnikatelé a manažeři. Prodělal jeden významnější facelift, kdy dostal čiré přední světlomety a odlišný design zadních světel.

Rozvor stejný, technika jiná

Na zakladě podvozkové plošiny starého Passatu je postavena i Škoda Superb, který má však prodloužen rozvor o 10 cm na 2,8 m; Passat má „jen“ 2,7 m. Právě velikost rozvoru byla u nového Passatu předmětem dlouhých spekulací, různé zdroje hovořily o tom, že má být shodný se Superbem. Ten by však v rámci koncernu ztratil svou jedinečnost a snad proto Volkswagen ponechal Passatu rozvor původní, zvětšený jen o centimetr na 2,71 m.

Zatímco Superb a starý Passat byla v podstatě jednovaječná dvojčata, která byl problém od sebe za určitých pohledů rozeznat, nový Passat je už zcela jiné auto. Superb není špatný, ale pocitově ho Passat lehce převálcuje. Sedí se v něm lépe, místa je v něm dostatek, palubní deska vypadá moderněji a pod kapotou se nachází vyspělejší technika. Samozřejmě nemůžeme hodnotit ze statické prezentace, jak se auto bude chovat na silnici, ale první posazení za volant leccos napoví o tom, jak se v autě budete cítit.

Pohodička

Už v základní verzi vypadá Passat uvnitř velmi dobře, materiály jsou příjemné na omak i pro oko. Sedadla jsou jednoznačně lepší než dříve, za volantem se cítíme dobře. Středová konzola už není hranaté cosi bez návaznosti na tunel, ale mezi tunelem a konzolou je plynulý přechod. Horní část palubky je oddělena od zbytku malým přechodem, což palubku poněkud opepřuje; není díky tomu tak strohá. Design čtyř i tříramenného volantu se povedl, tříramenné provedení má svůj jasný původ v novém Golfu (případně Jettě).

Vzadu je místa o něco více než ve starší generaci, vejdou se bez problému i dlouháni. Běžně urostlí jedinci (180-185 cm) budou mít před koleny ještě nějakých deset cm místa. Pokud nemáte více jak 190 cm, nebudete mít problém ani nad hlavou. Zadní sedadla jsou pohodlná, opěradla mají optimální sklon. Zavazadlový prostor je skutečně obrovský, ale s přístupem je to poněkud horší. Troufáme si ale tvrdit, že otvor je větší u starého modelu. Novinkou je jiné zavěšení víka kufru; zda je to lepší řešení nebo ne, těžko říct. Na každý pád se víko snadněji otvírá.

Od 649 tisíc

Nový Passat se již brzy začne prodávat na českém trhu, a to od 649 tisíc za základní výbavu s motorem 1.6 MPI 75 kW. Kompletní ceník vč. standardní výbavy najdete v našem starším článku. Představení nové generace vč. oficiální fotografií pak zase v tomto článku. Jen ještě dodám, že nový Passat používá odlišnou koncepci uložení motoru - ten je umístěn napříč, což na jedné straně umožňuje zvětšit vnitřní prostor (příčné uložení motoru je méně náročné na prostor pod kapotou), na straně druhé znemožňuje (zatím) použití diferenciálu Torsen pro pohon 4x4.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků