Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Nová generace Volkswagenu Passat je větší, prostornější a má pod kapotou modernější motory. První kontakt dopadl nadmíru dobře, auto je o poznání lepší než stará generace. Stále jsme si ale nezvykli na poněkud těžkopádnou záď... (35 fotografií)
Volkswagen Passat: první kontakt naživo

Volkswagen Passat patřil mezi jednu z nejočekávanějších novinek letošního ženevského autosalonu. Nová generace přichází po osmi letech a chce navázat na dobrou pověst předchozího modelu. Ten byl představen v roce 1996 a za tu dobu si získal postavení slušného vozu střední třídy, který si rádi pořizují podnikatelé a manažeři. Prodělal jeden významnější facelift, kdy dostal čiré přední světlomety a odlišný design zadních světel.

Rozvor stejný, technika jiná

Na zakladě podvozkové plošiny starého Passatu je postavena i Škoda Superb, který má však prodloužen rozvor o 10 cm na 2,8 m; Passat má „jen“ 2,7 m. Právě velikost rozvoru byla u nového Passatu předmětem dlouhých spekulací, různé zdroje hovořily o tom, že má být shodný se Superbem. Ten by však v rámci koncernu ztratil svou jedinečnost a snad proto Volkswagen ponechal Passatu rozvor původní, zvětšený jen o centimetr na 2,71 m.

Zatímco Superb a starý Passat byla v podstatě jednovaječná dvojčata, která byl problém od sebe za určitých pohledů rozeznat, nový Passat je už zcela jiné auto. Superb není špatný, ale pocitově ho Passat lehce převálcuje. Sedí se v něm lépe, místa je v něm dostatek, palubní deska vypadá moderněji a pod kapotou se nachází vyspělejší technika. Samozřejmě nemůžeme hodnotit ze statické prezentace, jak se auto bude chovat na silnici, ale první posazení za volant leccos napoví o tom, jak se v autě budete cítit.

Pohodička

Už v základní verzi vypadá Passat uvnitř velmi dobře, materiály jsou příjemné na omak i pro oko. Sedadla jsou jednoznačně lepší než dříve, za volantem se cítíme dobře. Středová konzola už není hranaté cosi bez návaznosti na tunel, ale mezi tunelem a konzolou je plynulý přechod. Horní část palubky je oddělena od zbytku malým přechodem, což palubku poněkud opepřuje; není díky tomu tak strohá. Design čtyř i tříramenného volantu se povedl, tříramenné provedení má svůj jasný původ v novém Golfu (případně Jettě).

Vzadu je místa o něco více než ve starší generaci, vejdou se bez problému i dlouháni. Běžně urostlí jedinci (180-185 cm) budou mít před koleny ještě nějakých deset cm místa. Pokud nemáte více jak 190 cm, nebudete mít problém ani nad hlavou. Zadní sedadla jsou pohodlná, opěradla mají optimální sklon. Zavazadlový prostor je skutečně obrovský, ale s přístupem je to poněkud horší. Troufáme si ale tvrdit, že otvor je větší u starého modelu. Novinkou je jiné zavěšení víka kufru; zda je to lepší řešení nebo ne, těžko říct. Na každý pád se víko snadněji otvírá.

Od 649 tisíc

Nový Passat se již brzy začne prodávat na českém trhu, a to od 649 tisíc za základní výbavu s motorem 1.6 MPI 75 kW. Kompletní ceník vč. standardní výbavy najdete v našem starším článku. Představení nové generace vč. oficiální fotografií pak zase v tomto článku. Jen ještě dodám, že nový Passat používá odlišnou koncepci uložení motoru - ten je umístěn napříč, což na jedné straně umožňuje zvětšit vnitřní prostor (příčné uložení motoru je méně náročné na prostor pod kapotou), na straně druhé znemožňuje (zatím) použití diferenciálu Torsen pro pohon 4x4.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků