Volkswagen Passat oslavil své 40. narozeniny

Model Passat patří k nejrespektovanějším vozům evropské střední třídy. V ničem nikdy vysloveně nevynikal, ovšem získal si renomé pro svoji všestrannost.

Svůj vůbec první Passat představila automobilka Volkswagen v květnu roku 1973. Pod jeho styling se tehdy podepsal Giorgio Giugiaro a vůz mířil na středostavovské rodiny. Nejdražší Volkswagen té doby si ihned vydobyl vynikající pověst. Prodeje byly zahájeny v červnu téhož roku a do roku 1980, kdy nastoupila druhá generace Passatu, vzniklo na 2,5 milionu automobilů této řady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat v červnu oslavil své 40. narozeniny

Passat se v průběhu následujících let stal jakýmsi standardem, k němuž jsme si zvykli porovnávat ostatní konkurenční modely střední třídy. Volkswagen Passat konkurenci nikdy vysloveně nedeklasoval, ovšem průběžně zaváděl progresivní prvky v podobě víceválcových motorů či pohonu kol obou náprav, na druhou stranu podobně důležité „premiéry“ přinášela i konkurence. Passat tedy slaví 40. narozeniny a hra zůstává rozehrána…

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a XCeed 1.6 GDi PHEV: Jeden hot a druhý čehý

Kia XCeed 1.6 CRDi MHEV a 1.6 GDI PHEV

Korejský kompakt Kia XCeed je nyní dostupný s novými možnostmi pohonu. Vedle plug-in hybridu jde i o diesel s manuální převodovkou iMT.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 85 příspěvků