Volkswagen Passat: nové foto, nové info

Volkswagen dnes zveřejnil nové fotografie šesté generace Passatu. Jejich kompletní přehled najdete v článku společně s technickými parametry, motory, novými novými informacemi a cenami na německém trhu. (28 foto)
Volkswagen Passat: nové foto, nové info

Ve všech ohledech větší

Nová generace Volkswagenu Passat se již částečně představila v prosinci loňského roku, dnes automobilka zveřejnila další sérii fotografií. Po modelu Bora je Passat dalším vozem, který se veze na nové vlně designu; ta vychází z konceptů Concept C a Conpcet R – všimněte si podobných mřížek chladiče a světlometů. Bora i Passat mají také podobné zadní světlomety; nedostatek invence způsobil, že si jsou oba modely hodně podobné. Na druhou stranu působí oba vozy dynamičtěji, jejich současné generace jsou poněkud usedlé. Mohlo by se zdát, že nový Passat se také podobá Phaetonu; není to tak docela pravda, má jinak tvarované zadní dveře i odlišnou záď. Rovněž je dobré poznamenat, že si konečně nebude tak podobný se Škodou Superb, která vychází ze současné generace Passatu.

Novinka narostla oproti předchozí generaci o 6,2 cm na celkovou délku 4,77 m, šířka se zvětšila o 7,4 cm na 1,82 m a výška pak narostal o centimetr na 1,47 m. Rozvor se oproti původním předpokladům takřka nezvětšil, z 2,7 m narostl na 2,71 m; tímto odpadají otázky, zda si Passat a Superb nebudou v rámci koncernu zbytečně konkurovat. Co se ale zvětšilo, je zavazadlový prostor. Nový Passat nabízí takřka monstrózních 565 litrů, což je o 90 více než u současné generace. Pro srovnání: BMW 5 má něco málo přes 520 l, Mercedes-Benz E pak 540 l, Superb 480 l. Oproti starému Passatu má novinka čtyřprvkové nezávislé zavěšení zadních kol, které by mělo zlepšit jízdní vlastnosti.

Sedm motorů

Pod kapotou Passatu se letos objeví sedm motorů, přičemž na trh bude uveden s nejslabší pěticí. Základem je standardní agregát 1.6 MPI s výkonem 75 kW, který bude na těžký Passat pravděpodobně docela slabý. Další benzíny jsou rovněž standardní, 1.6 FSI 85 kW, 2.0 FSI 110 kW a 2.0 TFSI 147 kW. Všechny přímovstřikové motory jsou kombinovány s šestistupňovým manuálem. V posledním čtvrtletí 2005 přijde na trh nejvýkonnější verze s motorem 3.2 V6 FSI o výkonu 188 kW. Za příplatek bude pro motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI šestistupňový tiptronic a pro 3.2 V6 FSI sekvenční převodovka DSG.

Ani mezi TDI motory není žádné větší překvapení: 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Novinkou ale bude nafťák 2.0 TDI s výkonem 125 kW. Nový motor bude mít stále vstřikování paliva pumpe-düse, tedy známé PD (konkurence používá common rail), nicméně novinkou bude piezoelektrické ovládání vstřikovacího ventilu. Dosud motory PD používaly ovládání magnetické. Díky piezoelektrice je možné lépe dávkovat palivo, což umožňuje až sedm vstřiků paliva během jednoho cyklu. Vstřikovací ventily je totiž možné otevřít rychleji a na kratší dobu, v praxi jich ale tolik potřeba není.

Současně se zavedením nového ovládání vstřikovacích ventilů se motor dočkal dalšího vylepšení, které v důsledku sníží hlučnost (která je u motoru 2.0 TDI hodně vysoká) a vibrace, zlepší se odezva na plyn a sníží emise. Přestože 2.0 TDI plní Euro4 i bez filtru pevných částic, nebude v Passatu chybět; otázkou je, zda bude za příplatek nebo ve standardu. Oba nejsilnější nafťáky lze v novém Passatu kombinovat se sekvenční převodovkou DSG. Časem budou v nabídce i filtry pevných částic; i bez nich ale motory bez výjimky plní emisní normu Euro 4.

Objeví se i modely s pohonem všech kol, zdroje ale bohužel hovoří o mezinápravové spojce Haldex, nikoliv Torsenu, který se nachází v současné generaci. Pohon 4x4 tak bude připojitelný (v závislosti na adhezních podmínkách), nikoliv stálý. Haldex druhé generace nicméně „posílá“ vždy alespoň 10 procent točivého momentu na zadní kola, v tomto ohledu je tedy dvojka lepší než první generace. Rychlost reakce na adhezní podmínky se navíc zvýšila.

Volkswagen Passat 1.6 MPI 1.6 FSI 2.0 FSI 2.0 TFSI
Základní parametry
Délka (mm) 4770
Šířka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Rozvor (mm) 2710
Zavazadlový prostor (l) 565
Motor
Objem ccm 1595 1598 1984 1984
Druh motoru zážehový zážehový zážehový zážehový,
přeplňovaný
Válců/ventilů 4/2 4/4 4/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 75/5600 85/6000 110/6000 147/5100-6000
Točivý moment (Nm)/otáčky 148/3800 155/4000 200/3500 280/1800-5000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/6 manuální/6 manuální/6

Volkswagen Passat 3.2 V6 FSI 1.9 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Základní parametry
Délka (mm) 4770
Šířka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Rozvor (mm) 2710
Zavazadlový prostor (l) 565
Motor
Objem ccm 3123 1896 1968 1968
Druh motoru zážehový vznětový,
přeplňovaný
vznětový,
přeplňovaný
vznětový,
přeplňovaný
Válců/ventilů 6/4 4/4 4/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 188/6500 77/4000 103/4000 125
Točivý moment (Nm)/otáčky 330/3250 250/1900 320/1750-2500 nz
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/5 manuální/6 manuální/6

Pár novinek ve výbavě

Z technologických novinek najdete v Passatu např. elektronickou parkovací brzdu, která nahradí klasické ruční madlo. Auto zabrzdíte po zaparkování pouhým stiskem tlačítka; není to žádná převratná novinka, ale v této třídě není zatím příliš běžná. Nebude chybět také brzdový asistent, který pomůže při panickém brždění, či rozjezdový asistent, který udrží auto v kopci, než se rozjedete. Z dalších novinek je vhodné jmenovat odstranění klasického startovacího klíčku, který nahradí rádiové dálkové ovládání s čipem; ovladač vložíte do spínací skříňky a startujete tlačítkem. Za příplatek si také budete moci pořídit tempomat s automatickým hlídáním vzdálenosti, natáčecí bi-xenonové světlomety, bluetooth handsfree, DVD navigaci, adaptivní tempomat, 600wattový zvukový systém nebo duální bezprůvanovou klimatizaci. Vylepšen bude také stabilizační systém, který Volkswagen nazývá ESP+.

Ode dneška v prodeji

Ačkoliv si ještě nový Passat neodbyl premiéru na ženevském autosalonu, už nyní je možné si jej v Německu předobjednat. Základní model s motorem 1.6 MPI stojí 21 800 eur (cca 670 tisíc Kč), v prodeji budou zpočátku také verze 1.6 FSI, 2.0 FSI, 1.9 TDI a 2.0 TDI. Oficiálně vstoupí na trh 11. března.

Ceny:

  • 1.6 MPI 75 kW: 21 800 eur
  • 1.6 FSI 85 kW: 23 075 eur
  • 2.0 FSI 110 kW: 25 450 eur
  • 1.9 TDI 77 kW: 24 100 eur
  • 2.0 TDI 103 kW: 25 650 eur

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků