Volkswagen Passat již také jako čtyřkolka

Volkswagen přichází u svého modelu Passat také s verzí s náhonem na všechna kola 4Motion. Tento pohon bude v počátku k dostání pouze s motory 2.0 FSI a 2.0 TDI a to v provedení sedan i kombi. Oba motory budou přenášet výkon na všechna kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.

Passat 2.0 FSI 4Motion zvládne sprint na stovku za 9,9 s (kombi za 10,2 s) a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h u sedanu a 206 km/h u kombíku.

Passat 2.0 TDI 4Motion zvládne sprint na stovku za 10,2 s (kombi za 10,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 204 km/h u sedanu a 201 km/h u kombíku. Kombinovaná spotřeba bude v tomto provedení činit slušných 6,8 l u sedanu a 7 l na 100 kilometrů u kombíku.

Cena proti běžné verzi s náhonem na jednu nápravu by se měla zvýšit o přibližně 60 000 Kč u verze s motorem FSI a necelých 70 000 Kč u verze s naftovým motorem a to jak u sedanu tak u kombíku. Zhruba za měsíc se na trhu objeví i vrcholná verze 4Motion s motorem 3.2 V6 FSI.

Pro úplnost dodáváme, že u nového Passatu nebude u žádného z nabízených motorů k dispozici stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálenm Torsen tak jako u minulé generace. Všem verzím 4Motion bude vlastní připojitelný pohon zadních kol řešený pomocí druhé generace švédského systému Haldex.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků