Volkswagen Passat GTE zvládne přes 220 km/h i spotřebu 2,0 l/100 km

Volkswagen přiveze na autosalon v Paříži hybrid odvozený od nové generace modelu Passat. Novinka nese označení GTE, nabízet se bude jako sedan i kombi, celkový výkon činí 160 kW (218 k) a kombinovaná spotřeba má dosahovat podle tabulek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do prodeje se GTE dostane v polovině příštího roku.

Také elektrický Volkswagen Golf bude „pomáhat a chránit“

Také elektrický Volkswagen Golf bude „pomáhat a chránit“

Passat GTE poznáte podle modrých detailů na karoserii nebo podle diod uspořádaných do tvaru písmene C, jak to známe třeba z elektrického VW up! nebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientní osvětlení, opět zde najdete modré detaily, samozřejmostí je přepracovaný přístrojový štít a řidič se může těšit také na sportovně tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzinová čtrnáctistovka TSI naladěná na 115 kW (156 k). Té pak pomáhá elektromotor s parametry 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon činí rovných 160 kW (218 k), přičemž v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se Passat GTE rozjede z nuly na stovku za méně než osm sekund.

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Maximální rychlost přesáhne podle oficiálních materiálů hranici 220 km/h, spotřeba podle normovaného cyklu nepřekročí dva litry. Vůz používá padesátilitrovou nádrž, což by mu mělo umožnit dojezd 1000 km. Bavíme se tedy o spotřebě 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže můžete využít dobíjení akumulátorů z běžné zásuvky, což zabere přesně čtyři hodiny a patnáct minut. V čistě elektrickém režimu můžete ujet až 50 km, maximální rychlost, kterou elektromotor zvládne, je 130 km/h. Kromě režimu E-Mode je k dispozici také režim Hybrid, Battery Charge a dynamický GTE. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků