Modernizovaný VW Passat přijíždí do Česka. S motorem 1.5 Evo začíná na 750 tisících

Vylepšená osmá generace Passatu již pomalu vstupuje na trh a české zastoupení Volkswagenu zveřejňuje první cenovky dostupných verzí.

Modernizaci Passatu jsme si už rozebrali v únoru během jejího uvedení před ženevským autosalonem. Kromě lehkých kosmetických změn si Passat hlavně polepšil technikou a výbavou uvnitř, nehledě na pozměněnou paletu motorizací. Klasicky je pak model stále nabízen s karoserií limuzíny či kombi Variant.

Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. S nástupem na trh je nyní nabídka motorizací omezena na benzinové čtyřválce 2.0 TSI (140 kW/190 k) s pohonem předních kol a 2.0 TSI (200 kW/272 k) s pohonem všech kol 4Motion. Vznětový motor 2.0 TDI (140 kW/190 k) je nabízen s pohonem předních i všech kol, zatímco výkonnější 2.0 TDI (176 kW/239 k) má čtyřkolku standardně.

VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

Očekávané vstupní zážehové a vznětové jednotky 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) a mild-hybridní 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna. Se zmíněnou 1.5 TSI Evo a manuální převodovkou v nejnižší výbavě Business má přitom Passat vyjít na 750.900 Kč. Za kombík Variant si připlatíte 27.000 Kč.

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje od 815.900 Kč, a to v případě mild-hybridu 2.0 TDI Evo. Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč. Robustnější Passat Alltrack s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na 1.117.900 Kč.

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Ještě později doplní nabídku i plug-in hybridní Passat GTE, který kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou akumulátorů pro celkový výkon 160 kW (218 koní). Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na 1.126.900 Kč. Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW). O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Nejvyšší R-Line pak tradičně propůjčí Passatu sportovnější vzhled s agresivnějšími díly na exteriéru a dalšími doplňky v interiéru – jiné nárazníky, 18palcová kola, černá stropnice, sportovní volant s hliníkovými prvky, sportovní sedačky čalouněné kůži Nappa a další maličkosti rozšiřující základní příslušenství výbavy Elegance.

Přesný cenový rozpis zatím nemá VW na webu ani v konfigurátoru. Na detailní tabulku včetně technických údajů si tedy musíme ještě počkat.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků