Modernizovaný VW Passat přijíždí do Česka. S motorem 1.5 Evo začíná na 750 tisících

Vylepšená osmá generace Passatu již pomalu vstupuje na trh a české zastoupení Volkswagenu zveřejňuje první cenovky dostupných verzí.

Modernizaci Passatu jsme si už rozebrali v únoru během jejího uvedení před ženevským autosalonem. Kromě lehkých kosmetických změn si Passat hlavně polepšil technikou a výbavou uvnitř, nehledě na pozměněnou paletu motorizací. Klasicky je pak model stále nabízen s karoserií limuzíny či kombi Variant.

Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. S nástupem na trh je nyní nabídka motorizací omezena na benzinové čtyřválce 2.0 TSI (140 kW/190 k) s pohonem předních kol a 2.0 TSI (200 kW/272 k) s pohonem všech kol 4Motion. Vznětový motor 2.0 TDI (140 kW/190 k) je nabízen s pohonem předních i všech kol, zatímco výkonnější 2.0 TDI (176 kW/239 k) má čtyřkolku standardně.

VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

VW uvádí novou manuální převodovku. V Bruselu z ní budou mít radost

Očekávané vstupní zážehové a vznětové jednotky 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) a mild-hybridní 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna. Se zmíněnou 1.5 TSI Evo a manuální převodovkou v nejnižší výbavě Business má přitom Passat vyjít na 750.900 Kč. Za kombík Variant si připlatíte 27.000 Kč.

Stejná výbava u vznětových motorizací startuje od 815.900 Kč, a to v případě mild-hybridu 2.0 TDI Evo. Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč. Robustnější Passat Alltrack s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na 1.117.900 Kč.

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Škoda Karoq bude nejspíš vznikat v Turecku. VW tam postaví nový závod

Ještě později doplní nabídku i plug-in hybridní Passat GTE, který kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou akumulátorů pro celkový výkon 160 kW (218 koní). Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na 1.126.900 Kč. Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).

Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW). O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Na internet unikly fotografie interiéru ID.3. Tohle jste u VW ještě neviděli

Nejvyšší R-Line pak tradičně propůjčí Passatu sportovnější vzhled s agresivnějšími díly na exteriéru a dalšími doplňky v interiéru – jiné nárazníky, 18palcová kola, černá stropnice, sportovní volant s hliníkovými prvky, sportovní sedačky čalouněné kůži Nappa a další maličkosti rozšiřující základní příslušenství výbavy Elegance.

Přesný cenový rozpis zatím nemá VW na webu ani v konfigurátoru. Na detailní tabulku včetně technických údajů si tedy musíme ještě počkat.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků