Volkswagen Passat dostane motor 1,4

Nevídaná věc se chystá pro evropskou střední třídu. Německá automobilka Volkswagen hodlá ještě do konce letošního roku nasadit do modelu Passat motor o objemu 1,4 litru. Právě objem tohoto agregátu je ve střední třídě opravdu raritou, protože i ve vozech o třídu menších tvoří podobný motor jen základní motorizace.

Jenže u Volkswagenu nepůjde o běžný agregát, ale o novou verzi známého 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). Ten, stejně jako u Golfu, nahradí motor 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k).

Cena prozatím nebyla stanovena, ale dle německých zdrojů by měla být jen o 325 euro vyšší, než u základní verze 1,6 o výkonu 75 kW (102 k).

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků