Volkswagen Passat dostane motor 1,4

Nevídaná věc se chystá pro evropskou střední třídu. Německá automobilka Volkswagen hodlá ještě do konce letošního roku nasadit do modelu Passat motor o objemu 1,4 litru. Právě objem tohoto agregátu je ve střední třídě opravdu raritou, protože i ve vozech o třídu menších tvoří podobný motor jen základní motorizace.

Jenže u Volkswagenu nepůjde o běžný agregát, ale o novou verzi známého 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). Ten, stejně jako u Golfu, nahradí motor 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k).

Cena prozatím nebyla stanovena, ale dle německých zdrojů by měla být jen o 325 euro vyšší, než u základní verze 1,6 o výkonu 75 kW (102 k).

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků