Volkswagen Passat dostane motor 1,4

Nevídaná věc se chystá pro evropskou střední třídu. Německá automobilka Volkswagen hodlá ještě do konce letošního roku nasadit do modelu Passat motor o objemu 1,4 litru. Právě objem tohoto agregátu je ve střední třídě opravdu raritou, protože i ve vozech o třídu menších tvoří podobný motor jen základní motorizace.

Jenže u Volkswagenu nepůjde o běžný agregát, ale o novou verzi známého 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). Ten, stejně jako u Golfu, nahradí motor 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k).

Cena prozatím nebyla stanovena, ale dle německých zdrojů by měla být jen o 325 euro vyšší, než u základní verze 1,6 o výkonu 75 kW (102 k).

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků