Volkswagen Passat definitivně s motorem 1,4

Co automobilka Volkswagen před nedávnem slíbila, to nyní obrací ve skutečnost. Downsizing, neboli výměna větších nepřeplňovaných motorů za menší s turbem, tak nabírá na obrátkách. Poté, co se z trhu začal pomalu ubírat na odpočinek motor 2,0 FSI, aby jej nahradil novější 1,8 TSI, přichází na řadu i další trhem nepříliš oblíbený motor 1,6 FSI.

Ten bude nahrazen agregátem 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 210 Nm. Motor by měl i přes podezřele malý objem poskytovat relativně lineární průběh výkonu, maximum točivého momenu je k dispozici od 1 500 do 4 000 ot/min.

Také další hodnoty vypadají slibně. Malý motor se bude muset prát s poměrně velkou hmotností a tak neudiví sprint na stovku za 10,5 s a maximální rychlost 203 km/h. To vše při tabulkové kombinované spotřebě 6,6 l na 100 km, tedy spotřebě, která atakuje hranice naftových dvoulitrů.

Verze s motorem 1,4 TSI bude stát v základu 735 900 Kč, což je o téměř 70 tis. KČ více, než na kolik přijde Passat 1,6 o výkonu 75 kW. Ovšem je to také o 70tis. méně, než kolik stojí verze s 1,6 FSI, ale ta je u tohoto modelu dodávána pouze se šestistupňovým automatem Tiptronic. Ten bývá u Volkswagenu dodáván za příplatek okolo 75 000 Kč, takže ve výsledku stojí zhruba stejně.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud