Volkswagen Passat definitivně s motorem 1,4

Co automobilka Volkswagen před nedávnem slíbila, to nyní obrací ve skutečnost. Downsizing, neboli výměna větších nepřeplňovaných motorů za menší s turbem, tak nabírá na obrátkách. Poté, co se z trhu začal pomalu ubírat na odpočinek motor 2,0 FSI, aby jej nahradil novější 1,8 TSI, přichází na řadu i další trhem nepříliš oblíbený motor 1,6 FSI.

Ten bude nahrazen agregátem 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 210 Nm. Motor by měl i přes podezřele malý objem poskytovat relativně lineární průběh výkonu, maximum točivého momenu je k dispozici od 1 500 do 4 000 ot/min.

Také další hodnoty vypadají slibně. Malý motor se bude muset prát s poměrně velkou hmotností a tak neudiví sprint na stovku za 10,5 s a maximální rychlost 203 km/h. To vše při tabulkové kombinované spotřebě 6,6 l na 100 km, tedy spotřebě, která atakuje hranice naftových dvoulitrů.

Verze s motorem 1,4 TSI bude stát v základu 735 900 Kč, což je o téměř 70 tis. KČ více, než na kolik přijde Passat 1,6 o výkonu 75 kW. Ovšem je to také o 70tis. méně, než kolik stojí verze s 1,6 FSI, ale ta je u tohoto modelu dodávána pouze se šestistupňovým automatem Tiptronic. Ten bývá u Volkswagenu dodáván za příplatek okolo 75 000 Kč, takže ve výsledku stojí zhruba stejně.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků