Volkswagen Passat Coupé ve stylu CLS

Volkswagen se stále nezbavil myšlenky na vůz, který by stál někde mezi Passatem a Phaetonem. Ještě nedávno se mluvilo o projektu C1 (Sfero), což měl být luxusní crossover ve stylu Mercedes-Benzu R. Tento projekt byl však kvůli nevalným prodejům Phaetonu zrušen - vedení usoudilo, že lidé nejsou na luxusní vozy od Volkswagenu dosud připraveni. Proto se zraky vývojářů obrátily jiným směrem: Passat Coupé.

Novinka ovšem nebude ledajaké kupé, Volkswagen půjde ve stopách Mercedes-Benzu CLS. A co víc: po vzoru Mercedesu a BMW bude mít Passat Coupé pohon zadních kol. Tyto mixy zavedených kategorií (zde sedan/kupé) se dnes módně nazývají crossovery. Novinka by měla být výrazně dražší než standardní Passat - zatímco Passat je de facto fleetové auto, kupé bude určeno sportovně založeným řidičům, kterým záleží na tom, v jakém autě je ostatní uvidí.

Poznámka: Autocar uvádí, že kupé bude mít v základu pohon předních kol a vrcholové verze 4Motion. Nechme se překvapit.

Vrcholovým motorem pod kapotou bude nový šestiválec 3.6 V6 FSI s výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 380 Nm; tato verze se bude označovat VR6. Stejný motor dostane později i Golf a Passat. Novinka by se měla představit na podzim v roce 2007 na frankfurtském autosalonu, do prodeje pak půjde na přelomu let 2007 a 2008. Podle Autobildu by se mělo ročně prodat okolo 60 tisíc kusů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků