Volkswagen Passat CC: elegantní sedan je zde

Volkswagen představil novou verzi oblíbeného Passatu. O coupé rozhodně nejde, ale prodloužená karoserie mu sekne.

Volkswagen jen krátce před oficiálním představením v Detroitu vypustil do světa informace o novém Passatu CC, který je hodně očekávaným přírůstkem automobilky. I když o žádnou revoluci nejde, CC je o 5 cm nižší a o 3 cm delší než klasický sedan, a tak již z fotografií působí hodně dynamicky.

Pod kapotou vozu se objeví benzínové i naftové motory. Zážehové jednotky bude zastupovat motory 1,8 TSI a 2,0 TFSI s výkony 118 kW/160 k resp. 147 kW/200 koní, které budou standardně dodávány se šestistupňovými manuály. Pro náročnější bude k dispozici šestiválec 3,6 l FSI s výkonem 220 kW/300 k, kterému bude sloužit šestistupňový manuál, případně za příplatek dobře známé DSG.

Diesely budou k dispozici pouze čtyřválcové, známé agregáty 2,0 TDI se vstřikováním Common-rail. První z nich disponuje výkonem 103 kW/140 k, druhý pak dodává 125 kW/170 k. Oba motory bude možné kombinovat také s dvouspojkovou převodovkou DSG. Později by se měl v nabídce objevit také pohon všech kol 4Motion.

Karoserie byla stvořena především s vidinou efektního designu. K dispozici bude rovněž novinka – veliká elektricky ovládaná panoramatická střecha o rozměrech 75x112 cm, která navazuje přímo na čelní sklo. A jako to už u čtyřdveřových sedanů této koncepce bývá zvykem, vůz je určen pouze pro čtveřici cestujících – přesně jako je tomu i u Mercedesu CLS.

V interiéru samotném mnoho odlišností od klasické verze nenajdeme, nové jsou ale sedadla (za příplatek sportovní s 12-směrným nastavením). Zavazadlový prostor má základní objem 535 litrů, což není při dané koncepci rozhodně špatné.

Passaty CC s výkony nad 125 kW budou sériově dodávány se systémem Dynamic Drive Control, která umožní díky adaptivním tlumičům volit jeden ze tří režimů – Normal, Sport a Comfort.

Volkswagen počítá se zahájením prodejů Passatu CC ve druhém čtvrtletí tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat CC

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků