Volkswagen Passat CC: 502 koní od MR Car Design

Pánové z ladičské společnosti MR Car Design si tentokrát pohráli s „čtyřdveřovým kupé“ od Volkswagenu. Z tohoto auta vyždímali přes 500 koní…

Německá firma MR Car Design má při vylepšování automobilů mimořádně široký záběr. Z nejbližší minulosti si jistě vzpomenete třeba na dodávku VW Transporter MR Car Design, ale také na 375 koní (276 kW) posílený Opel Insignia OPC nebo vylepšený francouzský kompakt Renault Clio RS 200 s výkonem zvýšeným na 220 koní (162 kW). Nejnovější stavbou je u MR Car Designu rekonstrukce původního modelu Volkswagen Passat CC, který ve své druhé generaci změnil svůj název na Volkswagen CC (stereotypní jméno Passat zřejmě brzdí v rozletu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento na první pohled obyčejný Passat CC dosahuje výkonu přes 500 koní

Pánové z MR Car Designu si za základ zvolili špičkovou verzi Passat CC VR6 4Motion s pohonem všech kol a atmosféricky plněným, přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,6 FSI s výkonem 300 koní (220 kW). Jádrem této přestavby se stala modifikace právě této pohonné jednotky, která dostala přeplňovací sadu HGP s turbodmychadlem, která zvýšila výkonovou špičku až na 502 koní (369 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To nejzajímavější spočívá v přeplňování HGP na motoru 3,6 FSI
 

Točivý moment přitom narostl na rovný dvojnásobek, z 350 Nm se posunul až na 700 Nm. O patřičně zlepšené jízdní vlastnosti se stará sportovní pérování a tlumení KW v kombinaci s posílenou brzdovou soustavou Stoptech ST-40 a tužšími zkrutnými stabilizátory H&R. Na první pohled bychom tyto výkony do auta na snímcích snad ani neřekli, dlužno tedy dodat, že jeho mimikry jsou skutečně účinné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme pouze několika decentních doplňků

Zvenčí totiž tento vůz poznáte snad jen podle osmnáctipalcových litých ráfků OZ obouvajících pneumatiky s rozměrem 235/40 nebo páru ozdobných koncovek výfuků. 
Klepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků