Volkswagen Passat CC: 502 koní od MR Car Design

Pánové z ladičské společnosti MR Car Design si tentokrát pohráli s „čtyřdveřovým kupé“ od Volkswagenu. Z tohoto auta vyždímali přes 500 koní…

Německá firma MR Car Design má při vylepšování automobilů mimořádně široký záběr. Z nejbližší minulosti si jistě vzpomenete třeba na dodávku VW Transporter MR Car Design, ale také na 375 koní (276 kW) posílený Opel Insignia OPC nebo vylepšený francouzský kompakt Renault Clio RS 200 s výkonem zvýšeným na 220 koní (162 kW). Nejnovější stavbou je u MR Car Designu rekonstrukce původního modelu Volkswagen Passat CC, který ve své druhé generaci změnil svůj název na Volkswagen CC (stereotypní jméno Passat zřejmě brzdí v rozletu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento na první pohled obyčejný Passat CC dosahuje výkonu přes 500 koní

Pánové z MR Car Designu si za základ zvolili špičkovou verzi Passat CC VR6 4Motion s pohonem všech kol a atmosféricky plněným, přímovstřikovým zážehovým šestiválcem 3,6 FSI s výkonem 300 koní (220 kW). Jádrem této přestavby se stala modifikace právě této pohonné jednotky, která dostala přeplňovací sadu HGP s turbodmychadlem, která zvýšila výkonovou špičku až na 502 koní (369 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To nejzajímavější spočívá v přeplňování HGP na motoru 3,6 FSI
 

Točivý moment přitom narostl na rovný dvojnásobek, z 350 Nm se posunul až na 700 Nm. O patřičně zlepšené jízdní vlastnosti se stará sportovní pérování a tlumení KW v kombinaci s posílenou brzdovou soustavou Stoptech ST-40 a tužšími zkrutnými stabilizátory H&R. Na první pohled bychom tyto výkony do auta na snímcích snad ani neřekli, dlužno tedy dodat, že jeho mimikry jsou skutečně účinné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme pouze několika decentních doplňků

Zvenčí totiž tento vůz poznáte snad jen podle osmnáctipalcových litých ráfků OZ obouvajících pneumatiky s rozměrem 235/40 nebo páru ozdobných koncovek výfuků. 
Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků