Volkswagen Passat BlueMotion s deaktivací válců pro USA

Značka Volkswagen do Detroitu přiveze také předprodukční provedení nového modelu Passat BlueMotion, na dálnici má jezdit za 5,6 l/100 km.

Na svém detroitském stánku americký Volkswagen vystaví nejen novou studii VW Beetle Dune Concept, ale také předsériový Passat BlueMotion. Zatímco u nás čekáme na premiéru nové generace VW Passat B8, v USA se však soustředí na prezentaci tamní verze Passatu jako neobyčejně hospodárného vozu.  Připomeňme alespoň, že loni v červnu projel Passat TDI 48 států s průměrnou spotřebou 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká novinka přináší odpojování válců také pod kapotu vozu VW Passat

Novým konceptem Passat BlueMotion chce zámořský Volkswagen ukázat, že i vůz bez hybridního motoru umí být ve spotřebě paliva střídmý. Srdcem vozu je známý zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a odpojováním válců ACT (alias COD alias ACM). Tento systém jsme podrobně rozebírali už předloni a v praxi jej otestovali ve voze Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat s odpojováním válců v USA vyjede pod označením BlueMotion

V americkém Passatu BlueMotion je motor naladěn na výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 250 Nm a navazuje na něj dvouspojková samočinná převodovka s funkcí volnoběžky při povolení plynového pedálu pro další snížení jízdních odporů a spotřeby paliva. V evropském Passatu tento motor zatím nenajdete, ovšem takřka určitě se objeví s příchodem nové generace B8.

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Výrobce slibuje, že sériové provedení modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režimu EPA průměrné spotřeby 42 mpg, tedy 5,6 l/100 na dálnici. Údaj pro městský provoz zatím uveden nebyl.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků