Volkswagen Passat BlueMotion s deaktivací válců pro USA

Značka Volkswagen do Detroitu přiveze také předprodukční provedení nového modelu Passat BlueMotion, na dálnici má jezdit za 5,6 l/100 km.

Na svém detroitském stánku americký Volkswagen vystaví nejen novou studii VW Beetle Dune Concept, ale také předsériový Passat BlueMotion. Zatímco u nás čekáme na premiéru nové generace VW Passat B8, v USA se však soustředí na prezentaci tamní verze Passatu jako neobyčejně hospodárného vozu.  Připomeňme alespoň, že loni v červnu projel Passat TDI 48 států s průměrnou spotřebou 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká novinka přináší odpojování válců také pod kapotu vozu VW Passat

Novým konceptem Passat BlueMotion chce zámořský Volkswagen ukázat, že i vůz bez hybridního motoru umí být ve spotřebě paliva střídmý. Srdcem vozu je známý zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a odpojováním válců ACT (alias COD alias ACM). Tento systém jsme podrobně rozebírali už předloni a v praxi jej otestovali ve voze Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat s odpojováním válců v USA vyjede pod označením BlueMotion

V americkém Passatu BlueMotion je motor naladěn na výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 250 Nm a navazuje na něj dvouspojková samočinná převodovka s funkcí volnoběžky při povolení plynového pedálu pro další snížení jízdních odporů a spotřeby paliva. V evropském Passatu tento motor zatím nenajdete, ovšem takřka určitě se objeví s příchodem nové generace B8.

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Výrobce slibuje, že sériové provedení modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režimu EPA průměrné spotřeby 42 mpg, tedy 5,6 l/100 na dálnici. Údaj pro městský provoz zatím uveden nebyl.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků