Není to blbost,mám ve firmě Passata 2.0TDI z 2005.Pokud jsem jezdil"lehárko",do100km/hod,byla spotřeba na delší trase jen 4,8-4,9l.Extrém byla jednou cesta bez spěchu,v klidu,s dojezdy atd. za neuvěřitelný průměr 3,9l(vůz má tempomat)Tak u méně objemového motoru mi to nepřipadá nereálné.Máte také Passata,že takto pochybujete?Jezděte s lehkou nohoua ušetříte si i svoji kapsu!!!Nyní mám AUDI A6 2.7TDI,průměrná spotřeba 6,5l,patřím ale k nejpomalejším autům na silnici i přesto,že je výkon 140kw a 7kvaltový automat umí s autem dělat divy. A ti co mě předjíždějí(i s rachotinami)se na mě opovržlivě dívají.Chci dojet živ a zdráv.Rada:"Jezděte tak rychle,jak je schopen létat Váš anděl strážný".:-)
JA mam passata 3c , 125kW TDI PD DSG a papirove mam prumer 6.2 ... na palubnik ale 7.8-8.2 , 6.2 budu mit leda 50-90-130 a na 205kach v bezvetri..
No já to říkám furt, když po lyžování jedeš domů, sundej si přezkáče a dej je do kufru. Fakt s s tím blbě řídí.
Kdyby automobilky uvedly skutečnou spotřebu,tak by mnoho aut bylo neprodejných.Tyto hodnoty lze docílit jízdou ,kterou nikdo nejezdí.Takže střízlivě se připočte k avizované spotřebě 1-2 litry a to je tá reálná. Kdysi počítali spotřebu 90/120/město a to tak odpovídalo běžnému provozu. Dnešní spotřeby jsou jen trikem na kupující.B-]
Ja mam na svem aute prumer stejny, jako v technicaku (po cca 60k km). Ne kazdy to ma mimo misu.Nicmene zatimco jeste nedavno jsem lzive spotreby kritizoval, dnes uz to vidim jinak - jen lziva spotreba zajisti, ze tady jeste budou jezdit normalni auta. Bruselsky ekosocan se potrebuje nazrat a osmivalec zustat cely. Lepsi nesmyslna spotreba v technicaku nez trivalec triturbo pod kapotou.
No nevim co je na spotřebě 4,1 l tak zázračného. Mám 11 let starýho Passata 1.9 TDI v automatu s očipováním a při klidné jízdě se dostanu bez problému na spotřebu 4,4 l. Motor má najeto 250000 km ! To soudruzi z německa za těch 11 let moc daleko s tou spotřebou nepokročili :-)
Už jsem to tady jednou psal a byla z toho docela dlouhá mela. Nicméně co se týká spotřeby, tak i když jsem od doby motoru 1,9tdi81kw vystřídal řadu modernějších motorů, parametrů toho starého žádný nedosahuje. Motor byl po cca 8000km načipován na 140kw, servisován podle proměnného servisního intervalu s limitem 50000km a v reálu po cca430000km při prodeji v cca 240000km bylo auto v servise 6x, jinak bez závad. Poslední dva roky s tím jezdila žena víceméně jenom po městě. Při prodeji měla dlouhodobou spotřebu 4.3 l/100km a to bez systému strat-stop. Všechny následující motory se vyznačovaly stoupající spotřebou podle postupující technické modernizace a momentálně jezdím v dvoulitru za 6,8-7,2 l nafty na 100km a do servisu musím každých 30tisíckm. V reálu jako uživatel této techniky žádný pokrok nevidím spíš opačně, spotřeba roste a nároky na servis taky.
Také s láskou vzpomínám na tenhle motor a doteď za něj marně hledám náhradu. Při pohodové jízdě jsem měl průměr na delších trasách 3,6 l, rekord na trase Praha - HK 3,2 l (pravda, to se mi povedlo pouze jednou). Přitom i při naložené mautě "až po strop" se téměř na dynamice jízdy nic nezměnilo.Tak vždy, když čtu o nějakém novém "super úsporném autě" které má spotřebu 4 - 4,5 l jen kroutím hlavou a říkám si, kde že ta úspora je.Abych nezapomněl, motor nebyl čipován, ani nijak upravován.
Načipovat motor z 81kW na 140kW, to je hukot :-D
To cipoval ABC tuning, mozna je tam tech kilo watty jeste vic, neco kolem 150-300 :-D Samozrejme motor je robustni, nic se na nem menit nemuselo. Navic se snizila kourivost a spotreba sla pochopitelne adekvatne dolu. Tedy na rozdil od beznych TDI, ktere do nadrze vraci benzin pri rychlostech nad 200 km/h, Zeliho huste vocipovana kara palivo vytvari uz pri 150. Na nase silnice je to vyhodnejsi.
:-D
Viď, a zvlášť když se k tomu neupraví i palubák, to pak zvládne za 4.3 brázdit městem i ženská :-D
Dobrá, asi si popletl kilowatty a koně. Neznám úpravce, který čipem zvedl verzi 81kW na 140kW. Ale 81kW na 140k, tedy 103kW, těch je dost. A při slušném zacházení zvládají 4,3l/100 (pokud ovšem nevyužíváte těch 103kW...)
;-)
Na druhou stranu je třeba vzít v potaz - jaké to má emise, jaký má motor výkon a jaku má to auto hmotnost - takže nějaký pokrok malý tam je - nicméně ty papírové spotřeby u nových aut jsou víceméně jen z oblasti sci-fi a zbožných přání...
Proc sakra porad tady pisete takovy zbytecny informace?!!! To uz vazne nemate o cem psat?! Copak to se tak hodne autorevue propadlo?? Od vymeny redaktoru a zmen stranky (diskuze fotky prohlizeni atd..) sem vubec nechodim a kdyz vidim tenhle clanek si rikam ze delam dobre. Zadne nove veci se tu nedozvi clovek. Passat bluemotion panenko skakava tenhle model se prodava uz nejaky mesic a oni to pisi zde! Pro zajimavost panove upln stejny motor nabizi skoda octavia se spotrebou dokonce 3,7 litru!! 3-[:-O konec zde koncim
Ty jo, fakt že je to trochu opožděná zprávawww.autoweb.cz ... (2010)www.auto.cz ... (6.3.2011)atd.
Vztekáš se tak trochu neprávem. Nejde o 2,0TDIBM, ale o novinku 1,6TDIBM. A ten se "už nějaký měsíc" ještě neprodává.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.