Volkswagen Passat B8 podrobně: motory, výbavy, rozměry a všechny fotky

Nový Volkswagen Passat je nástupcem modelu, který bez nadsázky definuje evropskou střední třídu. Máme pro vás detailní souhrn všech informací, které automobilka o nové generaci Passatu zatím zveřejnila.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Passat B8
  2. Volkswagen Passat B8: Fotogalerie

To hlavní o novém Volkswagenu Passat B8, jehož první fotky VW ukázal včera, už víme. Teď se pojďme podívat podrobně na techniku, použité motory a novinky ve výbavě. Změnilo se toho skutečně dost, tak to vezmeme hezky popořadě.

Volkswagen Passat B8 v kostce

Volkswagen Passat je úplně nové auto, není to jenom velký facelift. V tiskové zprávě automobilka uvádí, že je na něm "všechno nové". Poprvé bude pod kapotou také hybridní pohon a bezpečnostní výbava je tak rozsáhlá, že by se za ni nemusel stydět ani Mercedes třídy S. Jistě, hračky budou za příplatek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Passat přijde na trh rovnou jako sedan i kombi

Nový Passat je o 85 kg lehčí, dostal dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel a spotřeba modernizovaných motorů je až o 20 % nižší než v minulé generaci. Od roku 1973 bylo Passatů vyrobeno už 22 milionů.

Volkswagen Passat B8: Design

Volkswagen se netají tím, že nechtěl podlehnout aktuálním modním trendům a že měl za cíl postavit nadčasové auto. Na vzhled si samozřejmě udělejte názor sami. Všude už zase čteme obvyklá klišé jako "nudná šedá myš" a podobně, ale vždyť Volkswageny nikdy neměly za cíl vyhrávat soutěže krásy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vzhledově se Passat nepouští do žádných dobrodružství, má však kratší převisy a masku s výrazným žebrováním, inspirovanou Volkswagenem CC

Modulární platforma MQB prý pomohla postavit vůz s dynamičtějšími proporcemi, který je nižší, širší, jezdí na větších kolech a má lépe uspořádaný interiér. Poprvé se také v autě objevují kompletní přední světla z LED diod (sériově od výbavy Highline).

Uvnitř se koná spíše evoluce obvyklé němecné střízlivosti a jednoduchosti. Je zřejmé, že se klade důraz na funkci a ergonomii, což bylo vždycky silnou stránkou Volkswagenů. Mezi hlavní novinky v interiéru patří třeba příplatkový multifunkční digitální displej před řidičem místo klasických ručiček a head-up displej.

Zavazadlový prostor sedanu má objem 586 l, kombi pojme v základní konfiguraci dokonce 650 l. 

Volkswagen Passat B8 sedan: Rozměry

  Passat B7 Passat B8 Rozdíl
Délka (mm) 4765 4767 +2
Šířka (mm) 1820 1832 +12
Výška (mm) 1470 1456 -14
Rozvor (mm) 2712 2791 +79


Volkswagen Passat B8:
 Motory

Od počátku výroby bude Passat nabízen hned s deseti různými motory a také v hybridním provedení. Naftu prozatím spaluje jen motor 2.0 TDI o výkonech 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Dalším stupněm je pak dvakrát přeplňovaná verze dvoulitrového tédéíčka, která pošle standardně na všechna kola přes automat DSG výkon 176 kW (240 k) a točivý moment až 500 Nm v 1750 ot./min. Normovaná spotřeba prý dosahuje jen na 5,3 l/100 km.

Benzínové motory začínají u jednotky 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Další verze má výkon 110 kW (150 k) a disponuje i aktivním vypínáním válců. Spotřeba dosahuje 4,9 l/100 km.

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Nad tím pak stojí motory 1.8 TSI 132 kW (180 k) a jednotka 2.0 TSI o výkonech 162 kW (220 k) a také ve vrcholném provedení 206 kW (280 k) s pohonem všech kol a automatem DSG.

Poprvé je Volkswagen Passat také k dispozici jako plug-in hybrid. Mezi jednotku 1.4 TSI (115 kW / 156 k) a převodovku DSG je umístěn elektromotor o výkonu 80 kW (109 k). Celkový výkon soustavy je pak 211 koní a točivý moment 400 Nm. Na plně nabité akumulátory pak může údajně Passat ujet až 50 km jen na elektřinu s tím, že kombinovaná spotřeba má dosahovat hodnot kolem 1,5 l/100 km.

Volkswagen Passat B8: Výbava

Jak je u Volkswagenu zvykem, zájemci o nový Passat budou vybírat ze tří úrovní výbavy: Trendline, Comfortline a Highline. Základní verze nabídne mj. zadní LED světla, startování motoru tlačítkem, multikolizní brzdu, klimatizaci nebo rádio s 5" dotykovým displejem. Comfortline přidá chromované lišty okolo oken, lepší sedadla ErgoComfort, parkovací senzory a u vybraných motorizací rovněž LED světlomety. Ty má Highline vždy. Navíc se chlubí 17" koly, lepšími materiály v interiéru nebo automatickou klimatizací Climatronic. K dispozici bude i sportovní paket R-Line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyšší stupně výbavy dostanou virtuální přístrojový štít ve formě barevného digitálního displeje, který může zobrazovat například mapu navigace

Novinkou v palubní výbavě je ovládání chytrých telefonů přes palubní systém díky rozhraní MirrorLink, podpora různých internetových služeb včetně například Google Street View nebo „Area View“ – zobrazení celého okolí vozu, jak ho známe z některých luxusních SUV. Nový Passat dokáže řidiči pomoci správně zacouvat k přívěsu a při couvání z řady zaparkovaných aut ho upozorní, pokud se ze strany blíží jiné vozidlo. Systém Traffic Jam Assist pak zvládne automatické popojíždění v kolonách.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Nový Volkswagen Passat (B8) bude uveden na evropské trhy na konci roku 2014, a to rovnou ve variantách Limuzína (sedan) i Variant (kombi). Pokud o něm chcete vědět ještě víc, odkážeme vás na podrobnou tiskovou zprávu:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Passat B8
  2. Volkswagen Passat B8: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků