Volkswagen Passat Alltrack: první dojmy

Evropané milují kombinaci karoserie kombi, pohonu všech kol a naftového motoru, to je známá věc. Velmi atraktivní jsou také „oplastované“ verze typu Subaru Outback nebo Volvo XC70 a přesně mezi tyto rivaly vstupuje nový Passat Alltrack.
Seznam kapitol
  1. Vše při starém?, Od silnice po terén, Poprvé za volantem
  2. Fotogalerie

Volkswagen Passat je obecně prodejně hodně úspěšný automobil. Německý výrobce ovšem hodlá úspěch svého modelu podpořit a za tímto účelem se vydal vůbec nejlepším směrem, jakým mohl. Představil verzi Alltrack, která vychází ze silničního Passatu Variant, která má oblíbené motory, pohon všech kol, pár plastů na karoserii a hlavně o tři centimetry vyšší světlou výšku. Už teď je prakticky jisté, že je úspěch novinky zcela zaručen.

Vše při starém?

Největší odlišností je na první pohled kromě vyšší světlé výšky větší množství plastu na karoserii. Jeden by tak řekl, že to je prostě „oplastovaný“ Passat, nic víc, ale to není tak docela pravda. Alltrack přináší také několik technických změn, i když pravdou zůstává, že oproti svému silničnímu sourozenci vypadá lépe (tedy alespoň podle mého názoru) a mohou za to hlavně ony zmiňované plasty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen Passat Alltrack dostal trochu plastu navíc a vyšší světlou výšku. Výsledek vypadá velmi dobře.

Ani v interiéru neočekávejte žádné radikální změny. Stejně jako na karoserii, také zde se objevily nápisy Alltrack, jinak jde pořád o ten dobře známý, strohý, ale velmi dobře zpracovaný Passat, se kterým má spousta z vás určitě osobní zkušenosti. Prakticky jediný podstatný rozdíl najdete na středovém tunelu vedle řadicí páky, respektive voliče automatické převodovky. Je zde totiž tlačítko s nápisem Off Road.

Fotogalerie: Volkswagen Passat Alltrack

Fotogalerie: Volkswagen Passat Alltrack

Od silnice po terén

Volkswagen prezentuje Alltrack jako zcela univerzální automobil, který zvládne všechny možné role od sporťáku, přes rodinného cestovatele až po terénní vůz. Samozřejmě s tím terénem to není až tak žhavé, Passat a jemu podobní se terénu vyloženě bojí, je ale potřeba doplnit, že Volkswagen opatřil nové provedení Passatu o kovovou ochranu motoru, převodovky a výfuku, takže by teoreticky nějakou tu ráno vydržet měl. Tahle výbava se ale týká pouze provedení s pohonem všech kol, a protože ještě není přesně stanoven český ceník, není také vůbec jisté, že se objeví v základní výbavě. Každopádně k dispozici určitě bude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
V interiéru novinky nehledejte. Přibylo tlačítko offroad programu a nápisy Alltrack.

Pro jízdu po nezpevněných komunikacích přijde určitě vhod ono tlačítko Off Road. Podobně jako u jiných SUV automobilky Volkswagen dostal Alltrack offroad program, který je součástí standardní výbavy. Pokud řidič aktivuje tento systém, změní se nastavení ABS, odezva na plynový pedál, deaktivuje se systém start/stop, jakmile vůz překročí sklon 10°, začne pracovat asistent pro sjíždění prudkých kopců a pokud je v autě automatická převodovka, také ona změní své chování. Offroad program je aktivní do 30 km/h.

Když už jsme se dostali k těm asistentům, doplním, že Passat může být doslova nabitý všemi možnými technologickými vychytávkami typu aktivního tempomatu s výborně fungujícím systémem sledování jízdních pruhů, aktivního parkovacího asistenta, systému pro čtení dopravních značek a tak podobně. Tyhle věci ale už známe z běžného Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohon všech kol 4Motion není standardem. Pořídit si můžete také verze s pohonem pouze přední nápravy.

Poprvé za volantem

Testovací testovací jízdy Passatu Alltrack proběhly v Rakousku. Trasu dlouho dohromady více než 300 kilometrů jsem v první polovině absolvoval s naftovým provedením 2.0 TDI 103 kW, na zbytek cesty jsem tento exemplář vyměnil za vrcholné 2.0 TSI spojené s automatickou převodovkou. Popisovat jízdní dojmy nemá zas až tak velký význam. Pouze mohu stručně uvést, že vyšší podvozek z pozice řidiče sotva poznáte. Rozdíly oproti klasickému Passatu Variant by mohly být ve spotřebě. Podle tabulek dosahují v kombinovaném cyklu až na 0,4 l/100 km. V Rakousku si naftový Alltrack řekl o 7,5 l/100 km ten benzinový pak o bezmála 10 l/100 km.

Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

V nabídce motorizací najdeme kromě testovaných pohonných jednotek ještě základní jedna-osmičku TSI a 2.0 TDI s maximem naladěným na 125 kW. Co se týká jízdy, nezmínil jsem ještě jednu „maličkost“. Vrcholný diesel a dvoulitr TSI mají standardně elektronickou uzávěrku předního diferenciálu XDS. Možná byste se divili, přestože jde v podstatě o jakousi náhražku, jak dobře funguje. Při průjezdu zatáčkou má Alltrack tendenci stáčet se do oblouku, což není vůbec k zahození.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když má o tři centimetry vyšší podvozek, pořád se nejlépe cítí na dálnici.

Pokud byste si mysleli, že k Alltracku patří pohon všech kol zcela samozřejmě, mýlili byste se. Volkswagen nabízí také „předokolky“. Provedení se základním motorem 1.8 TSI má standardně pohon předních kol, mezinápravovou spojku Haldex si k němu nedokoupíte. U základního TDI si zákazník může vybrat, zda mu stačí pohon 4x2 nebo 4x4.

Ceny Volkswagenu Passat Alltrack ještě oznámeny nebyly. Na český trh dorazí novinka v létě, přesně řečeno na přelomu července a srpna. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se situace u zvýšených a oplastovaných kombíků střední třídy vyvine dále. Dosud byl výběr poměrně omezen, teď do tohoto segmentu míří kromě Alltracku ještě například Insignia CrossFour nebo Peugeot 508 RXH a není žádným tajemstvím, že se uvažuje také o Superbu Scout. Máme se na co těšit. 

Volkswagen Passat Alltrack
Motor1.8 TSI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TSI
Pohon2WD4Motion
Max. výkon [kW]118103103125155
Max točivý moment [Nm]250320320350280
Max. rychlost [km/h]211201198211212
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]8,910,210,38,97,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,75,25,75,98,6
Objem zavazadelníku [l]603 / 1731588 / 1716
Rozvor náprav [mm]2710
Délka x šířka x výška [mm]4771 / 1550 / 1820

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vše při starém?, Od silnice po terén, Poprvé za volantem
  2. Fotogalerie

bazar

Volvo S40 2
Rok výroby: 2004
Stav: 191 195 km
Cena: 83 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 210 940 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo S80 3,2
Rok výroby: 2007
Stav: 167 221 km
Cena: 216 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 130 106 km
Cena: 460 000 Kč
Volvo C30 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 127 448 km
Cena: 185 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků