Volkswagen Passat po faceliftu si propůjčuje prvky loni představeného Touaregu, a navíc přináší i své vlastní. I když jde spíše o evoluci modelu, jde rozhodně o krok správným směrem. Co všechno stojí za pozornost?
Faceliftem prošly všechny dosud nabízené verze, včetně derivátu Alltrack a hybridního GTE. Po stránce designu se žádná revoluce nekoná. Novinku poznáte hlavně zepředu podle nové spodní části nárazníku, která má nyní výraznější tvary.
Nový VW Passat pro USA je tady. Má starou techniku, jde spíše o modernizaci
Zde také vynikají nové příplatkové LED Matrix světlomety IQ Light, jejichž technika pochází právě z vlajkové lodi Touareg. LED denní svícení, LED mlhovky a LED zadní svítilny jsou standardem. Boční silueta zůstala beze změn, k dispozici jsou 17- až 19palcová litá kola, která nyní slibují širší výběr. Určitý posun designu je vidět i na zadní části, která je ostřeji řezaná.
Volkswagen Passat před a po faceliftu: Srovnání rozměrů karoserie |
Verze |
VW Passat 2019 sedan |
VW Passat 2015 sedan |
VW Passat 2019 Variant |
VW Passat 2015 Variant |
Délka [mm] |
4775 |
4767 |
4773 |
4773 |
Šířka [mm] |
1832 |
1832 |
1832 |
1832 |
Výška [mm] |
1457 |
1456 |
1477 |
1477 |
Rozvor [mm] |
2791 |
2791 |
2791 |
2791 |
Rozchod vpředu/vzadu [mm] |
1584/1570 |
1584/1568 |
1584/1570 |
1584/1568 |
Objem kufru [l] |
586/1152 |
586/1152 |
650/1780 |
650/1780 |
Vítejte v novém
Výraznějších změn se dočkáme v interiéru. Ovládací prvky zůstávají stejné, v rámci uživatelského rozhraní při faceliftu není moc co řešit. I tak nás ale čekají tři velké změny. Tou první je nový dotykový infotainment MIB3. Nově umí rozšířenou konektivitu pomocí SIM karty, v podobě streamovacích služeb nebo web rádia. Další užitečnou funkcí je například služba We Connect, která zahrnuje i online knihu jízd pro fleetové vozy.
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?
Infotainment spolupracuje s nejnovějším 11,7palce velkým digitálním přístrojovým štítem, který prošel inovací a nabídne lepší rozlišení. Třetí novinkou je volant opatřený kapacitními tlačítky, který se u VW objevuje poprvé. Pomocí dotykových tlačítek na volantu lze ovládat infotainment bez nutnosti dávat ruce pryč od řízení, podobně jako u nových Mercedesu. Podle fotografií to zatím vypadá, že si na kapacitní volant budeme muset ještě chvíli počkat, třeba se ale od běžného multifunkčního tvarově moc neliší.
Motorová EVOluce
Základem motorové nabídky je známá zážehová jednotka 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). Dynamičtější svezení pak nabídne 2.0 TSI 140 kW (190 koní) a vrcholem benzínové nabídky zůstává 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 koní).
Vstup do světa vznětových jednotek patří motoru 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 koní). Klasický dvoulitr je pak k mání ve dvou výkonových variantách, 140 kW (190 koní) a Bi-TDI 176 kW (240 koní). Největší novinkou pod kapotou je pak nová mild-hybridní jednotka 2.0 TDI Evo, kterou už můžete znát z Audi A6 40 TDI. V Passatu jen nabídne menší výkon, konkrétně 110 kW (150 koní), u Audi se bavíme 150 kilowattech. V porovnání s předchůdcem ušetří až 10 gramů CO2 na kilometr!
Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...
Inovací prošel i plug-in hybrid GTE. Opět jde o přeplňovanou jednotku 1.4 TSI, která spolupracuje s elektromotorem, a dohromady dává celá soustava výkon 160 kW (218 koní). Z hlediska výkonu se tedy nic nezměnilo. Díky navýšení kapacity baterií z 9,9 kWh na 13 kWh však nyní ujede o 20 km delší vzdálenost čistě na elektřinu, konkrétně 55 km dle metodiky WLTP. Motory TDI a TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.
Volkswagen Passat 2019 po faceliftu: Nabídka pohonných jednotek |
Motor |
Výkon [kW] |
Emisní norma |
1.5 TSI |
110 |
Euro 6d-TEMP |
2.0 TSI |
140 |
Euro 6d-TEMP |
2.0 TSI |
200 |
Euro 6d-TEMP |
1.6 TDI |
85 |
Euro 6d-TEMP |
2.0 TDI Evo |
110 |
Euro 6d-TEMP |
2.0 TDI |
140 |
Euro 6d-TEMP |
2.0 TDI bi-Turbo |
176 |
Euro 6d-TEMP |
1.4 TSI plug-in hybrid GTE* |
160 |
Euro 6d |
*1.4 TSI 110 kW + 85 kW elektromotor. Všechny motory mají filtr pevných částic |
Adaptivní tlumiče DCC s plynulou regulací, které jsou pro některé verze standardem, mají nyní kromě známých režimů Comfort, Normal a Sport i rozšířená nastavení Comfort+ a Sport+. Tento podvozek nabídnul už model Arteon a umožňuje jemnější doladění tlumení.
Z pohledu jízdy očekáváme změny v podobě inovovaných asistenčních systémů, o kterých vás budeme ještě informovat. Faceliftovaný Passat bude možné předobjednávat již v květnu tohoto roku. Samotný prodej pak bude zahájen na konci srpna. Světová premiéra je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.