VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

Osmá generace Volkswagenu Passat se vyrábí již od roku 2014. Facelift je tak na místě. Na jaké novinky se můžeme těšit?

Volkswagen Passat po faceliftu si propůjčuje prvky loni představeného Touaregu, a navíc přináší i své vlastní. I když jde spíše o evoluci modelu, jde rozhodně o krok správným směrem. Co všechno stojí za pozornost?

Faceliftem prošly všechny dosud nabízené verze, včetně derivátu Alltrack a hybridního GTE. Po stránce designu se žádná revoluce nekoná. Novinku poznáte hlavně zepředu podle nové spodní části nárazníku, která má nyní výraznější tvary.

Nový VW Passat pro USA je tady. Má starou techniku, jde spíše o modernizaci

Nový VW Passat pro USA je tady. Má starou techniku, jde spíše o modernizaci

Zde také vynikají nové příplatkové LED Matrix světlomety IQ Light, jejichž technika pochází právě z vlajkové lodi Touareg. LED denní svícení, LED mlhovky a LED zadní svítilny jsou standardem. Boční silueta zůstala beze změn, k dispozici jsou 17- až 19palcová litá kola, která nyní slibují širší výběr. Určitý posun designu je vidět i na zadní části, která je ostřeji řezaná.

Volkswagen Passat před a po faceliftu: Srovnání rozměrů karoserie 
Verze VW Passat 2019 sedan VW Passat 2015 sedan VW Passat 2019 Variant VW Passat 2015 Variant
Délka [mm] 4775 4767 4773 4773
Šířka [mm] 1832 1832 1832 1832
Výška [mm] 1457 1456 1477 1477
Rozvor [mm] 2791 2791 2791 2791
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1584/1570 1584/1568 1584/1570 1584/1568
Objem kufru  [l] 586/1152 586/1152 650/1780 650/1780

Vítejte v novém

Výraznějších změn se dočkáme v interiéru. Ovládací prvky zůstávají stejné, v rámci uživatelského rozhraní při faceliftu není moc co řešit. I tak nás ale čekají tři velké změny. Tou první je nový dotykový infotainment MIB3. Nově umí rozšířenou konektivitu pomocí SIM karty, v podobě streamovacích služeb nebo web rádia. Další užitečnou funkcí je například služba We Connect, která zahrnuje i online knihu jízd pro fleetové vozy.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Infotainment spolupracuje s nejnovějším 11,7palce velkým digitálním přístrojovým štítem, který prošel inovací a nabídne lepší rozlišení. Třetí novinkou je volant opatřený kapacitními tlačítky, který se u VW objevuje poprvé. Pomocí dotykových tlačítek na volantu lze ovládat infotainment bez nutnosti dávat ruce pryč od řízení, podobně jako u nových Mercedesu. Podle fotografií to zatím vypadá, že si na kapacitní volant budeme muset ještě chvíli počkat, třeba se ale od běžného multifunkčního tvarově moc neliší.

Motorová EVOluce

Základem motorové nabídky je známá zážehová jednotka 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní). Dynamičtější svezení pak nabídne 2.0 TSI 140 kW (190 koní) a vrcholem benzínové nabídky zůstává 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 koní).

Vstup do světa vznětových jednotek patří motoru 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 koní). Klasický dvoulitr je pak k mání ve dvou výkonových variantách, 140 kW (190 koní) a Bi-TDI 176 kW (240 koní). Největší novinkou pod kapotou je pak nová mild-hybridní jednotka 2.0 TDI Evo, kterou už můžete znát z Audi A6 40 TDI. V Passatu jen nabídne menší výkon, konkrétně 110 kW (150 koní), u Audi se bavíme 150 kilowattech. V porovnání s předchůdcem ušetří až 10 gramů CO2 na kilometr!

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

Inovací prošel i plug-in hybrid GTE. Opět jde o přeplňovanou jednotku 1.4 TSI, která spolupracuje s elektromotorem, a dohromady dává celá soustava výkon 160 kW (218 koní). Z hlediska výkonu se tedy nic nezměnilo. Díky navýšení kapacity baterií z 9,9 kWh na 13 kWh však nyní ujede o 20 km delší vzdálenost čistě na elektřinu, konkrétně 55 km dle metodiky WLTP. Motory TDI a TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Volkswagen Passat 2019 po faceliftu: Nabídka pohonných jednotek
Motor Výkon [kW] Emisní norma
1.5 TSI 110 Euro 6d-TEMP
2.0 TSI 140 Euro 6d-TEMP
2.0 TSI 200 Euro 6d-TEMP
1.6 TDI 85 Euro 6d-TEMP
2.0 TDI Evo 110 Euro 6d-TEMP
2.0 TDI 140 Euro 6d-TEMP
2.0 TDI bi-Turbo 176 Euro 6d-TEMP
1.4 TSI plug-in hybrid GTE* 160 Euro 6d
*1.4 TSI 110 kW + 85 kW elektromotor. Všechny motory mají filtr pevných částic

Adaptivní tlumiče DCC s plynulou regulací, které jsou pro některé verze standardem, mají nyní kromě známých režimů Comfort, Normal a Sport i rozšířená nastavení Comfort+ a Sport+. Tento podvozek nabídnul už model Arteon a umožňuje jemnější doladění tlumení.

Z pohledu jízdy očekáváme změny v podobě inovovaných asistenčních systémů, o kterých vás budeme ještě informovat. Faceliftovaný Passat bude možné předobjednávat již v květnu tohoto roku. Samotný prodej pak bude zahájen na konci srpna. Světová premiéra je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků