Volkswagen Passat 2005: více prostoru, bohatší výbava

51 komentářů

Alexej
6. srpna • 12:57

Nevim zda prechod znacky na jiny design zkousnou i lidi,co si je kupovali prave kvuli nenapadnosti,we will see...

Alexej
6. srpna • 12:55

Bude to jeste volkswagen,takovi jak ho lidi chteji???

Pedro
26. ledna • 12:33

No nezlobte se na mě, ale je to furt jenom německý nicneříkající a kvalitu ztrácející automobil.

Bodik
24. ledna • 15:58

.......... vysoká cena..........

Petr
25. ledna • 10:35

To jo, ale stejně, kdo si kupoval Passata v základu? Takže nakonec to vyjde nastejno, protože tu lepčí výbavu tam stejně měl.

tomas
24. ledna • 15:56

a design tohoto auta je marketingovy zamer nebo jen ztrata soudnosti?

impact
24. ledna • 20:03

jestli mas na mysli bmw, tak klid, bangleho uz vyhodili :)

 

Šumík
23. ledna • 23:39

No myslím, že už skončily srandčky na adresu VW na téma - už tam musím pomalu dokoupit volant, atd.. Již základní výbavy se mi zdá velmi slušná, i když holt cena pujde nahoru. Ale design je jinak moc hezkej, takovej pořádně masívní jako Phaeton, který považuji vedle BMW 7 za nejhezčí v segmentu luxusních vozů.

míra
23. ledna • 23:21

je VWopraVWdu hezkej, akorát to bude palba , jestli budou dělat i coupé...toby se mi líbilo...

míra
23. ledna • 23:23

.. to by... pardon

Dusan
23. ledna • 21:54

Nevypada to nejhure, nicmene i tak jde ze strany VW o velmi riskantni krok. Prodejum stavajiciho Passatu velice napomaha fakt, ze jde v prvni rade o nejoblibenejsi fleetovou karu vubec, zejmena pro nizsi a stredni management + cestaky. Uz tak jde o pomerne nakladny vuz, ktery se prosazuje do teto pozice jen diky tradici a povesti sve kvality. Pokud bude jeste zdrazen, myslim ze si hodne firem rozmysli jestli ho koupi svym vicemene radovym cicmundum jako sluzebak. Mozna by se nakonec mohl z noveho Passatu nejvice radovat Ford jehoz Mondeo se pres svou nespornou kvalitu v teto branzi prosazuje jen ztuha.
Mozna na tom muze vydelat i Superb, protoze ve svych zakladnich vybavach je nejblizsi (i cenove) stavajicimu Passatu, jenze proti nemu hraje fakt, ze je to jenom nejaka Skoda. Uvidime, bude zajimave sledovat jak cela partie dopadne.

Michal
23. ledna • 22:07

Směrem nahoru (vnitřní a zavazadlový prostor) půjde i nová Bora, takže je možné, že nahradí Passata v tomto segmentu. Bora bude taký menší Passat současné generace.

Kenika
25. ledna • 17:24

Jenom poznámka. Bora nebude a nebude ani Golf kombi, to si bere nastarost nova Octavia a Octavia kombi. Diky teto strategii jich muze prodat o nekolik desitek tisic vic. Je to malinky ustupek za to, ze opravdu nahrada Superba nebude. Uz jen rozmery Passatu tomu nsvedcuji. Musite si uvedomit, ze Superb vznikl an podvozku cinskeho Passatu. Diky tomu, ze novy Passat povyrostl, tak mohl VW sjednotit platformu s Cinou (cimz usetri nemale penize). Diky tomu, ale uz neni podvozkova platforma pro noveho Superba.

Krom toho bude mit Skoda i tak 3 tridy. Za nedlouho vyrukuje s konkurentem Berligu a Kangoo (predlohou je Roomster). Take u nove Fabie se opet pocita s Pickupem (tusim jsem nekde zaslechl, ze by mela mit dokonce 5 verzi kasle). A octavia bude asi vrchol.

jedine co by mohlo ozivit nastupceSuperba je rapidni zvyseni prodeje. Vy si myslite, ze kdyby byl o Superba takovy zajem, tak by ho prodavali za tak smesnou cenu? Ale kdepak. Prave ze na odbyt moc nejde a je 10 az 20 tisic pod plany. Jedine jeho stesti je ze byl levny vyvoj a tak je to vuz vcelku rentabilni.....

kenika

mida
30. ledna • 15:25

Golf skutecne nebude jako kombik, misto nej do roka vyjede Golf PLUS, kterej vyroste do vysky, bude se tam sedet vic vzprimene, tim se zkrati potrebna delka prostoru pro posadku a z toho bude tezit zavazadlovy prostor, ale porad to bude mensi nez Touran.

Bora bude nova a to na podvozku Touranu, ale bude to klasicky sedan, jako doposud, tim padem to bude o malinko mensi, jako soucasny Passat (velikosti asi jako A4) a stane se z ni skutecna samostatna modelova rada a ne jen umele marketingove vytvorena, jako doposud (coz byla asi jeji nejvetsi chyba, protoze to auto je bezkonkurencne nej. co se da koupit, kdo v tom nejel, nedokaze pochopit, co tim myslim)

Passat vyroste (cemuz odpovidaji i informace v tomto clanku, mimochodem velmi presne) a bude skutecne vyssi stredni, jako je superblb nebo A6 a tim se zaplni ta velika modelova dira mezi soucasnym passatem a pruserem, prominte, phaetonem.

Skodovka dostala po zobaku, ze se zbytecne tlaci kam nepatri nejen v ramci koncernu, ale i imidzove a superblb skutecne skonci. Misto toho bude mit skudka dalsi modelovou radu a to roomster, kterym ma jit proti Kangoo a ostatnim kohoutum, ale bude se to menovat jinak, jak, to se jeste nevi. Otevrete si nejakou knizku o historii skodovky a urcite tam to jmeno najdete.

Nova fabka bude mit opet vyprosenou uzitkovou verzi, ale ta bude opet jako soucasna varianta praktik, pick-up nebude, protoze v koncernu jedina znacka, ktera bude delat uzitkace je VW.

U VW se uz zacina vazne mluvit o dalsi nove rade, ktera by se mela podobat Opelu SIGNUM, ale to je jeste hudba daleke budoucnosti a zvazuje se i to, ze by tato nova rada nahradila pruser, pardon, phaeton

Do dvou let se tyto me informace potvrdi, kdo nechce, at neveri ale je a bude to tak.

Mejte se a zase nekdy priste

Jaroslav
24. ledna • 14:37

Pro: Michala

Směrem nahoru (vnitřní a zavazadlový prostor) půjde i nová Bora, takže je možné, že nahradí Passata v tomto segmentu. Bora bude taký menší Passat současné generace.

Ne to rozhodně ne! Bora je a vždy zůstane jenom Golf s kufrem, to je vše. O nějaké náhradě za současného passata nemůže být ani řeč...., už jen ten krátký rozvor..., vzpamatujte se a nehlásejte bludy. Bora zůstane v nižší střední třídě, stejně jako Golf. Passat je střední třída.

Jirka
24. ledna • 21:53

Ja uz jsem opravdu parkrat cetl, ze by Bora mela mit prodlouzeny podvozek Golfa. No a to, ze Touran patri do jine kategorie-to preci nevadi-Octavku taky radi o tridu vyse, takze by ji delsi rozvor jenom prospel. Tim by se i Bora dostala na spodni hranici stredni tridy.

 A pokud dostane novy Passat vetsi podvozek a rozvor, podobajici se velikosti Audi A6 a Superbu, tak neni duvod ho do vyssi stredni tridy nezaradit. Nebo mi chces tvrdit, ze A6 je stredni trida??

Jaroslav
25. ledna • 10:17

Pro Jirku:

Jestli jste četl, že by měla být Bora prodložený podvozek Golfa, to je fakt zajímavé. O tom nic nevím.  Ale nezdá se mi to až tak pravděpodobné, protože koncernová strategie hlásá, že na stejném podvozku bude Golf, Octavia II, Toledo, Audi A3 a také Bora, protože je to jednoduše nejlevnější řešení. Měnit to jen kvůli jednomu autu to asi nebudou, to velmi pochybuji.

To že někdo řadí Octavii do jiné třídy než patří, je jenom marketingový tah. To, že by jí delší rozvor prospěl naprosto souhlasím, ale pak by byla lepší než Golf, kterého by pak nikdo nekupoval a to uznejte sám, němci nedopustí ! Možná, že se Bora z hlediska marketingu VW zařadí o něco výše než kam patří, ale bude to zase jen marketing. Osobně nedám dopustit si do auta sednout a posoudit sám, kam auto patří a nenechat si nabulíkovat něco od jiných.

Já netvrdím, že je A6 střední třída. Ale že je Passat ve střední třídě, to ano. Kam se dostane nový Passat, to uvídíme až bude hotový. Takový věštec zase nejsu.

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
To Maso
2. února • 11:21

BLBOST! Proc by se golf nemel prodavat tak dobre, kdyz by octavka mela vetsi rozvor? Podivte se na superba- ma vetsi rozvor, lepsi vybavu a temer stejnou cenu jako prasat, ale stejne jeho prodeje jsou jenom polovicni nez se predpokladalo. VW proste stale zni lepe nez SKODA. Jinak novej passat vypada velmi libive.

NovoCZ
30. ledna • 15:20

Pro Jaroslava:

Máš zbytečné stresy, nejdřív si přečti toto: http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Ar.asp?ARI=2850&CAI=2157 , tam to o rozvoru Bory máš.

NovoCZ
30. ledna • 15:22

Mimochodem, Renault to udělal u Meganu taky tak - HB má krátký rozvor, sedan a kombi prodloužený a zatím kvůli tomu nezkrachovali.

Michal
25. ledna • 10:32

Myslel jsem tím, že VW postaví Boru výš marketingově, nikdo se nepře o to, že Bora jej jen Golf s kufrem. Ale bude mít asi jinej čumák, bližší tomu z Passata.

Niemand
24. ledna • 18:29

A tim jste si jist? Podivejte se na rozmery vozu pred 10 lety a dnes. Je mi jasne, ze tridy rostou soucasne s rozmery automobilu, ale vsude se pise, ze za chvili uz klasicke tridy padnou. Pokud mate nejake vetsi podrobnosti o nastupci VW Bora, tak je prosim uvedte. Myslim, ze to bude prospesne pro vsechny, predem dekuji.

Jaroslav
25. ledna • 10:07

Pro: Niemand

Ano, auta se stále zvětšují a s nimi i třídy, takže když se zvětší rozměry Bory, neznamená to hned že postoupí o třídu výše. Bora bude mít stejný podvozek (rozvor) jako Golf, Octavia II, Toledo,  Audi A3, jednoduše proto, protože je to koncernová strategie, jak šetřit náklady a naskládat několik typů aut na jeden podvozek. Tohle je ale všeobecně známo, já jsem si to nevymyslel.

 

Jirka
23. ledna • 23:38

Asi to tak opravdu bude. Skoda,ze stejny prodlouzeny podvozek Golfa nedostane take nova Octavka. Jedina sance pro nastupce Superba, aby zustal ve vyrobnim programu, by byla kdyby konkuroval napr. Vel Satisu (takze neco mezi velkoprostorovym vozem a combi=docela by to zapadalo do "combi" strategie Skody).  Sance pro tento vuz se zvysuji i tim, ze VW podobny vuz (samozrejme s lepsi technikou) pripravoval, ale akcionari ho zamitli!

Jaroslav
24. ledna • 14:43

Pro: Jirku

Skoda,ze stejny prodlouzeny podvozek Golfa nedostane take nova Octavka.

O jakém prodlouženém podvozku to mluvíte ??? Octavia bude mít stejný podvozek jako Golf, jinak to ani nemůže být. Přeci byste nechtěl, aby měla Octavia delší podvozek než Golf ? Jo, přání by to bylo pěkné, ale pak by byla Octavia lepší než Golf a to by němci nepřenesli přes srdce.... Prodloužený podvozek Golfu má jen Touran, ale to je jiná kategorie vozů.

Leonardo Cupranek
27. ledna • 9:40

A budouci Bora...

Niemand
24. ledna • 10:51

Podle toho, co rikal pan Kulhanek, dostane Superb nastupce. V jake podobe, to je ve hvezdach, ale mate pravdu, ze vramci koncernu si bude muset najit sve misto. Osobne si myslim, ze aktualnejsi otazkou je vyrova ctvrte modelove rady. To je ale jine tema.

Lada
23. ledna • 21:06

Opravdu se mi velice líbí. Jen škoda že tam chybí šestiválcovej TDI. Znamená to snad že VW už nebude mít žádnej šestiválec v TDI? Ten Passat bude fakt dobrej a bude mít velice moderní techniku. Mrzí mě že asi velice zastíní našeho krásnýho Superbíka. Asi to je náznak toho že se Superbem nepočítají do budoucna. Už jsem někde slyšel že další generace nebude.

Petr Broža
23. ledna • 21:20

Informace o motorech jsou předběžné, ale leccos naznačují. Je možné, že se nakonec V6 TDI objeví, ale nemusí to být hned při uvedení do prodeje.

Funcarver
23. ledna • 21:28

Pokud si matně vzpopínám VW 2,5 TDI V5 už dělal, ale byly s ním problémy a tak ho přestali dávat do sériových aut a používají ho jen v LT a Transporterech... místo toho udělali 2,5 TDI V6 - nechce se mi věřit, že by se vraceli do stejné řeky...

Opravdu si jen matně vzpomínám - víte o tom něco??

Z
23. ledna • 23:12

Nevím, za jak dlouho se objeví u VW, ale do A8 se dává nový 3.0 V6 TDI.

Petr Broža
23. ledna • 22:01

Asi to s těmi problémy nebude tak horké, 2.5 R5 TDI se nachází i pod kapotou Touaregu (128 kW/3500 ot, 400 Nm/2000 ot).

Lada
23. ledna • 22:14

Taky si nemyslím že by VW pustil do výroby nejaký šmejd, ale zvuk šetiválce je zvuk šestiválce. A ten pocit 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
23. ledna • 23:21

Každá automobilka vypustí něco, co se s odstupem času ukáže jako špatné - v lepším případě to je motor, převodovka... v horším jedna generace modelu..

Poměrně neúspěšný byl třeba u VW motor 1,8 - proto byl poměrně záhy nahrazen 2.0 ...

Je docela možné, že V5 v Touaregu už je zcela nový motor oproti tomu původnímu, nevím... V každém případě V5 není úplně standartní řešení a asi bych se taky přiklonil k V6...

deerhunter
24. ledna • 22:16

no rek bych, ze je to nejak takhle : Audi prislo koncem 80. let minuleho stoleti s petivalcovym RADOVYM motorem TDI o objemu 2.5 litru v modelu Audi 100. Tusim, ze tenkrat mel okolo 85 kW a petikvalt. Par let na to probehla vcelku dost vyrazna modernizace a preznaceni Audi 100 na A6 a tento motor poslil na tusim 103 kW a dostal sestikvalt. Puvodni slabsi verze se myslim nabizela soubezne, ale nejsem si jisty. Tenhle motor byl ve sve dobe a kubature naprosta spicka, mel a dodnes ma povest takrka neznicitelneho motoru ( sam jsem nekolirat nezavisle na sobe mluvil se stastnymi majiteli Audi 100 a A6 s timto agregatem a kazdy z nich mel nalitano pres 400 tisic km, opravdu jsem videl ty pocitadla kilometru !! ). Nicmene z nejakeho duvodu se tento motor v dalsi (soucasne) generaci A6 uz neobjevil a misto nej Audi vyvinulo zcela novy agregat-vidlicovy sestivalec 2.5 TDI, jez se v nekolika modifikacich montuje nebo montoval do ruznych vozu koncernu ( A4, A6, A8, Passat, Superb). Stary ( dobry ) R5 2.5 TDI se pak montoval jen  do uzitkovych vozu ( Transporter, Sprinter?) v ruznych vykonovych verzich. A jak uz to u uzitkovych vozu byva, maji kilometrovy probeh dost brutalni, nemluve o tom, jak jsou v uzitkovych autech motory zatezovany ( pretezovany ) a i tady tenhle stary TDI prokazal sve kvality.

V6 2.5 TDI se tedy nejspis neosvedcil a tak jsou jeho dny secteny. Misto nej VW vyvinul zcela novy opet radovy petivalec 2.5 R5 TDI a zatim se montuje do noveho Transporteru/Multivanu a Touaregu a nejspis tedy bude i v novem Passatu.

Tedy...2.5 TDI v Touaregu a Transporteru neni V5, ale R5 (radovy) a je to uplne novy motor.

Pol
27. ledna • 14:00

Jojo, jen doplnim, ze audi delalo petivalcovy komurkovy diesly cely 80. leta, nevim, jak moc z nich ten TDI vychazel. A ty diesly od volva jsou prebrany a upraveny diesly od audi.

Ace2
24. ledna • 23:12

Nejsem si jist, ale myslím, že ta I5 se přestala do A6 dávat díky změně úchytů motorů. Tedy motorový prostor A6 byl již vybaven úchyty jen pro novou generaci motorů a I5 TDI se tak stala nekompatibilní.

Leonardo Cupranek
27. ledna • 9:38

Ja bych si tipnul, ze jim 2.5 prislo na sestivalec malo a proto udelali takto veliky petivalec a casem prijdou se sestivalcem 3.0 (mozna i do Passatu).

Jinak petivalce nejsou zadna divnost. Volva je maj standardne - jak benziny (preplnovane i nepreplnovane), tak diesely.

V benzinech VW dela petivalce jiz davno, jen je nedava do skodovek. U vrcholne verze Toleda si muzete vybrat mezi preplnovanyum 1.8T 132kW a nepreplnovanym petivalcem 2.3 125kW (a samozrejme 1.9 TDI 110kW ). Ten petivalec se myslim dava i do Golfu GTI, Bory a soucasneho Passatu. Takze to asi bude overene reseni, akorat ze se moc neprodava, protoze vetsinou vyjde lehce draz (ale ne vzdy), nez mirne vykonnejsi 1.8T, ktere ma asi i lehce mensi spotrebu. Za lepsi kultivovanost chodu V5 si je zrejme ochoten priplatit jen malokdo.

Funcarver
23. ledna • 21:46

místo sériové mělo být osobní..

Funcarver
23. ledna • 18:09

Pašák.... mě se líbí a hodně.....

Už takhle byl Pasat na mě moc veliký, po tomto zvětšení... to bude bazén  Ale jina k fakt nádherné auto...

Fanda
23. ledna • 18:18

Za chvíli se tu objeví Ace2 a bude nám vykládat, že šest airbagů má jeho meďour už dávno  A pak cosi o náskoku díky technice a ambientním světle.

Mě ale radost nezkazí, protože mě se novej Pasátek moooc líbí.

mike_k
23. ledna • 23:38

No jen 6 airbagu v zakladu na takto drahe auto je opravdu vysmech, ale pravda ten, kdo si jej koupi uz bude mit tech par desitek tisic navic na ty zbyvajici. :o)

Petr
24. ledna • 22:34

Šest airbagů je akorát, přední, boční a hlavové spoelčné pro přední a zadní řadu. Kdo má víc?

Zdenek
26. ledna • 9:15

A Fiat Stilo o třídu níž je má taky. Plus 2 zadní jako option.

mike_k
25. ledna • 21:13

No ze stejne tridy treba Avensis ma i u nejnizsiho modelu 9

Niemand
23. ledna • 18:33

Vidim, ze zmineny pan se stava legendou (ovsem v tom druhem slova smyslu). Zapomel jste rici, ze nas nazve idioty, co za prve nevi co je krasne (vlastne to rekne pan Cupranek) a za druhe, ze VW je ten nejvetsi srot, jaky on zna. Alespon se zasmejeme.

Ale abychom se dostali k tematu clanku. Me se tento vuz take libi. Osobne mi ale vadi "parazitace" na ukor Superbu. Trochu mi unika smysl Superbu, v kontextu noveho Passatu. Cilem je asi nabizet podobny vuz s nizsim stupnem vybavy a za priznivejsi cenu. Takze vlastne takovy Passat pro chude (prodim, neberte to doslova).

P.S. Prosim oba zminene pany, aby to brali s humorem, dekuji.

Ace2
24. ledna • 17:13

hmm koukám útok započal dřív než jsem tento článek zaregistroval. Nicméně se obávám, že dnes budete mít smůlu, protože tenhle Passat je designově povedené auto a těžko k tomu mít nějaké výhrady, v této třídě bude jistě zajímavou alternativou ke konkurenci. Po designovém SM jako je Golf V a Touran je Touareg a tenhle Passat vzhledné a reprezentativní auto.

Peter
26. ledna • 8:46

Mimochodom vsimol si si ze ten vraj passat coupe je v skutocnosti prerobeny obrazok Mercedes-Benz CLK? VW su chudaci a vsetci kto ich obdivuju, tiez!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andrea
30. ledna • 15:18

Ten kdo nazývá jiné chudáky jen proto, že se jim něco líbí, většinou je sám jen zakomplexovaný chudáček. Je to tvůj případ, Peto?

Niccolo Machiavelli
24. ledna • 0:27

velmi pochybujem ze clovek s E-classe a 320 CDi ci co to tam ma, by mal taku uroven prispevkov, alebo ci by vobec chodil na diskusie na autorevue...nebudem to nahodou len sofer toho mercedesa, cize nie majitel...???

Fanda
23. ledna • 18:55

Taky to moc nechápu, VW chce asi Superb posadit níže než Passat a Škoda bude muset změnit svoji marketingovou kampaň.

Doporučujeme

Články odjinud