Volkswagen Passat 2005: více prostoru, bohatší výbava

Nový Passat, který se objeví v první polovině příštího roku, bude vypadat sportovněji, nabídne více místa na zadních sedadlech a bude mít bohatší výbavu. Stane se tak větší konkurencí pro koncernového sourozence, Škodu Superb.
Volkswagen Passat 2005: více prostoru, bohatší výbava

O novém Passatu jsme už na AutoRevue.cz psali dvakrát. Jak doba pokročila, objevily se další obrázky nové generace, která oproti současné působí dynamičtěji a mohutněji. Rozměry budou téměř nachlup stejné jako u Škody Superb, čím Passat postoupí na rozhraní střední a vyšší střední třídy. Přidáno bude zejména na rozvoru, který bude činit cca 2800 mm; celková délka pak cca 4800 mm. Zavazadlový prostor se příliš nezvětší, naopak rapidně vzroste prostor na zadních sedačkách. Nový Passat bude zkrátka Superb; tato koncernová strategie mi není příliš jasná, protože tím Passat postoupí nad Superb, zatímco dosud to bylo naopak. Otázkou je, co pak VW se Superbem udělá - zda ho nechá zaniknout, nebo ho v nové generaci ještě povýší (to se mi ale nezdá příliš pravděpodobné).

Volkswagen posune nového Passata výše nejen rozměry, ale také výbavou. S tou samozřejmě poroste také cena, čímž se Passat cenově více přiblíží k Audi A4, BMW 3 či Mercedesu C. Již v základní výbavě totiž najdete šest airbagů (standard u japonských vozů), ESP, elektrické ovládání všech oken či klimatizaci. Další výbavy ponesou stejně jako dnes názvy Comfortline a Highline. Zatímco v tomto je poměrně jasno, dohady panují okolo Passatu Coupé. Jeho vznik je dle mého názoru velmi pravděpodobný. Vzpomeňme si na studii Škoda Tudor, která určitě nevznikla jen tak. Stačí změnit masku, vyměnit loga a je tu Passat Coupé. Tudor má stejné rozměry jako Superb a tedy i jako nový Passat.

A co motory? Pro nový Passat už Volkswagen nepočítá s motorem W8, protože je o něj malý zájem; osmiválec se holt v této třídě nenosí. Nový Passat přijde rovněž o 2.5 TDI V6, který bude nahrazen pětiválcem o stejném objemu. V benzínech zůstanou pouze motory FSI, což samozřejmě posune cenovou hranici hezky nahoru. K motorům se budou dodávat pěti a šestupňové manuály, pětistupňové automaty a rovněž dvě převodovky DSG, které minimalizují čas nutné k přeřazení.

Benzínové motory:

  • 1.6 FSI 16V, 85 kW, 155 Nm
  • 2.0 FSI 16V, 110 kW, 200 Nm
  • 2.0T FSI 16V, 132 kW, 245 Nm
  • 3.2 FSI 24V, 177 kW, 320 Nm

Naftové motory:

  • 1.9 TDI 74 kW, 240 Nm
  • 2.0 TDI 16V, 85 kW, 320 Nm
  • 2.0 TDI 16V, 100 kW, 320 Nm
  • 2.5 TDI 20V, 136 kW, 450 Nm

Nový Passat se objeví na trhu v dubnu 2005, kombi (Variant) bude následovat hned poté v červnu. Ceny budou podstatně vyšší už jen kvůli dražším motorům, lepší výbavě či snaze zaplnit „díru“ ve vyšší střední třídě. Tam měl VW umístit nový model, který ale představenstvo nakonec vetovalo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední jednodílná maska s chromem připomíná nové vozy Audi; zajímavé jsou bezesporu kruhově
vyřezaná světla vpředu i vzadu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zád ve stylu Phaetonu

Klepněte pro větší obrázek  Na internetu se objevily také obrázky kupé

Klepněte pro větší obrázek  Skica Audi A6: maska trošku připomíná nový Passat

Tip: Další obrázky Passatu 2005 najdete na Autobildu.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků