Kapitoly článku:
- Trocha historie, design, interiér, technika
- Motor 2.0 FSI, podvozek, jízda, řízení, prostor vzadu, zavazadelník
- Podivná tvorba ceníků, zhodnocení, motory, oficiální fotografie
- Komentovaná fotogalerie, část 1.
- Komentovaná fotogalerie, část 2.
Kde jsou mlhovky?
Při procházení ceníku umí Passat pořádně zamotat hlavu. Na jednu stranu ohromí prvky základní výbavy, mezi něž patří nejen obligátních šest airbagů či ABS, ale také ESP, automatická dvouzónová klimatizace nebo autorádio s CD přehrávačem. Na druhou stranu těžko chápu, proč ani v nejvyšší Highline není v základu k dispozici tak elementární bezpečnostní prvek jako přední mlhovky a k autorádiu dostanete pouze reproduktory vpředu. To ale není vše, palubní počítač je součástí až druhé nejvyšší výbavy Sportline, které zase chybí tempomat, i ke Comfortline dostanete pouze plechová kola, ke Sportline jen 16" litá kola a podobných slabších míst přímo vybízejících k příplatku by se našlo více.
Těžko si lze představit, že si někdo koupí limuzínu střední třídy bez předních mlhovek nebo zadních reproduktorů. Zarmoutí také fakt, že filtr pevných částic pro dieselový motor 2.0 TDI je v nabídce pouze za příplatek téměř 22 tisíc Kč. Takto si jej pořídí jen pár ohleduplných jedinců a většina dá jistě raději přednost komfortním prvkům. Na každý pád je třeba poznamenat, že i přes mé výtky je výbava Passatu ve všech úrovních dostatečně bohatá a odstranění všech slabších míst vás nevyjde na více než pár desítek tisíc Kč.
Passat si dnes můžete pořídit od 649 tisíc Kč, to když zvolíte základní výbavu s nejslabší benzínovou šestnáctistovkou (ta ale ještě není reálně dostupná). Cena běžného Passatu se ale bude pohybovat spíše mezi 800 a 850 tisíci Kč, za něž pořídíte jeden z dvoulitrů s lehce vylepšenou výbavou Comfortline.
V černé, resp. tmavé barvě vypadá Passat nejlépe
Vysoký standard třídy
Volkswagen má pro letošek odvážný cíl prodat na našem trhu tři tisíce nových Passatů. Nemalé sebevědomí dovozce ovšem není neopodstatněné, nový model je velice vyváženým automobilem, u kterého mě zarmoutilo pouze několik záporných vlastností. Těmi hlavními jsou vyšší aerodynamický hluk, použité materiály v interiéru a pro poslední volkswageny typická malá zpětná vazba řízení a brzd. Naopak jsem byl velice potěšen špičkovým odhlučněním podvozku, akustickým naladěním motoru, velkým vnitřním prostorem a především velmi dobrými jízdními vlastnostmi při zachování vysoké míry komfortu.
Passat zkrátka stále tvoří vysoký standard třídy a současné zákazníky jistě potěší zejména velkým zlepšením kvality jízdy, která je dnes lepší než kdy dříve. Zda vlastnosti Passatu osloví současné zákazníky automobilek jako BMW či Mercedes ukáže až čas, z mého pohledu mu ke kvalitám stuttgartského céčka nebo mnichovské trojky stále leccos schází. Nedělejme ale předčasné závěry, všechny kvality nového Passatu posoudíme až v klasickém redakčním testu, který vám snad již brzy budeme moci nabídnout.
Přehled motorů
Volkswagen Passat |
1.6 MPI |
1.6 FSI |
2.0 FSI |
2.0 TFSI |
Základní parametry |
Délka (mm) |
4770 |
Šířka (mm) |
1820 |
Výška (mm) |
1470 |
Rozvor (mm) |
2710 |
Zavazadlový prostor (l) |
565 |
Motor |
Objem ccm |
1595 |
1598 |
1984 |
1984 |
Druh motoru |
zážehový |
zážehový |
zážehový |
zážehový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
4/2 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
75/5600 |
85/6000 |
110/6000 |
147/5100-6000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
148/3800 |
155/4000 |
200/3500 |
280/1800-5000 |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/5 |
manuální/6 |
manuální/6 |
manuální/6 |
Volkswagen Passat |
3.2 V6 FSI |
1.9 TDI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
Základní parametry |
Délka (mm) |
4770 |
Šířka (mm) |
1820 |
Výška (mm) |
1470 |
Rozvor (mm) |
2710 |
Zavazadlový prostor (l) |
565 |
Motor |
Objem ccm |
3123 |
1896 |
1968 |
1968 |
Druh motoru |
zážehový |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů |
6/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Výkon (kW)/otáčky |
188/6500 |
77/4000 |
103/4000 |
125 |
Točivý moment (Nm)/otáčky |
330/3250 |
250/1900 |
320/1750-2500 |
nz |
Typ převodovky/počet stupňů |
manuální/6 |
manuální/5 |
manuální/6 |
manuální/6 |
Oficiální fotografie