Volkswagen Passat 1,4 bude navíc na plyn

27 komentářů

thomas
21. prosince • 15:29

Mám už rok a půl auto na CNG, za tu dobu jsem vysledoval spotřebu a ta ja cca 4,5-5 kg na 100 km, při ceně 19,50 za kilo si spočítejte spotřebu... Ta spotřeba je při normální jízdě... mimo město 100km/h, dálnice 140km/h... prostě svižnější jízda. V autě mám 2 nádrže o celkovém objemu 80l a do nich se vejde při tlaku cca 220 atmosfér (mám tam manometr) cca 14 kg CNG... Takže dojezd je cca 300km, plus mínus (zdůrazňuji)

thomas
21. prosince • 15:30

sorry, teď to po sobě čtu a mám tam nějaký chyby, tak mě za to, prosím, nepranýřujte :-)

Makaron
21. prosince • 23:58

To je krásná spotřeba. Já mám LPG v 1.6 16V 103k, jezdím svižně a papá to v průměru 10.5 l/100 km. Potíž je jenom v zimě, kdy se motor bohužel odmítá přepnout dřívě než po cca 8-10 minutách (zahřátí LPG vstřiků, systém KME), takže krátké vzdálenosti jezdíte více méně jenom na plyn. POdle dlouhodobých propočtů musím tankovat 1 plnou nádrž benzinu na cca 3000 ujetých km, z čehož vychází nikoli 45% úspora paněz, ale "pouze" cca 30% úspora. Celý systém je samozřejmě daleko více šetrný k ŽP než benzín, vaše CNG jde ale ještě dál. Můžete napsat, jak je to s přepínáním benzin/CNG ? Je také nutno čekat na zahřátí soustavy tak dlouho ?

Radim
5. června • 18:38

Např u vw Touran se vše děje automaticky není tam žádný přepínač
, palubní počítač a ukazatel nádrže je jen pro CNG . Pohon na benzín se přepne až když svítí rezerva a počítač ukazuje dojezd 0.
Při studeném motoru benzín vypomáhá jako (sytič první minutu)
S autem jsem spokojený jen nádrž na benzín by mohla býti větší ( 13 )

Makaron
22. prosince • 0:00

Pardon: Krátké vzdálenosti jezdíte tedy samozřejmě jenom na benzin, nikoli plyn.

CyberVic
20. prosince • 15:44

Bylo by nekde nejake info podporujici autorovo tvrzeni, ze nadrz na CNG bude zabirat pulku kufru? Zda se mi to jako slusnej radoby vtipnej blabol, napriklad zastavba CNG do Tourana je resena podstatne elegantneji, takze netusim, pro by to melo byt u Prassatu jinak. Taktez nevim, co je na motoru 1,4TSI o vykonu 90kW tak kontroverzniho, jakozto zakladni motorizace? Snad je ten objem, ale vykonem 90kW mi rozhodne prijde jako zaklad akorat, a konkurence ve tride je na tom dost podobne, tak v cem je problem..:?Jinak Touran ma na CNG dojezd 310km, a benzin dalsich 130km, celkem teda 440km dojezdu, coz je celkem pohoda, to mam v O1 RS taka tak, a u pumpu nejsem rozhodne kazdej den. Treba pro drockare to zas takovej problem neni, daj si kaficko a je natankovano......

Radek Ondrášík
20. prosince • 15:51

Ano, takovy Citroen C3 mel taky dojezd dlouhy a realita byla trochu lepsi, nez polovina papirovych kilometru, to same pri testech jinych CNG vozu. Ano, muze to byt zajimave, ale urcite to neni vhodne reseni pro ty, kteri vyzaduji delsi jizdy, protoze na dalnici to zere opravdu extremne a dojezdy jsou pak max 200-250 kilometru. To je rec praxe.Ad kufr - skoda ze vam chybi schopnost se nad text povznes a hltate pismenko po pismenku.
Konkurence na tom je podobne - to je argument? To jako, kdyz ostatni maji to, proc my byt stejni jako oni? Nevim zda podnikate, ci pracujete, ale myslite si, ze konejsit se tim, ze oni maji to same je cesta k tomu byt lepsi? No proc ne...

Makaron
21. prosince • 23:51

Pane Ondrášíku, vy vůbec nevíte čí jste. 90 kW ve voze střední třídy je velmi hezké číslo, už jen proto, že základní motor byl i v Passatu 1.6 77kW nebo 1,9 TDI 77kw. Co je na tom proboha kontroverzního? Víte, co to slovo znamená ? Proč je např. normální CNG přestavba u 1.6 76kW Fiat Multipla a "kontroverzní" u VW Passat 90 kW ? Bráníte se tu, že AR není klasický auto server, ale vězte, že jediný, kdo tu píše bludy (tzn. polopravdy bez znalosti faktů a jekékoli rozlišovací schopnosti), jste vy.

CyberVic
20. prosince • 16:49

...apropo, hltat Vase texty pismenko po pismenku, to snad ani nejde... Spis se snazim oprostit od formy a hledat nejaky obsah... se stridavym uspechem...

Sutrak
20. prosince • 19:01

Je zvlastni, ze ja Radkovu nadsazku pochopil... Asi jsem stejny ..... jako on. Ach jo. Jdu se stydet.

CyberVic
20. prosince • 20:23

... ja sem totiz porad lezu hlavne pro informace... pokud by nadrz skutecne byla v kufru, coz je mimochodem blbost, pak by se dalo o nadsazce mluvit. Ale pokud tam ta nadrz vubec neni, nevim, o cem je rec... V tom clanku chybi naprosto zasadni technicka informace z pohledu uzivatele, naopak ho radoby vtipem a nadsazkou uvadi v omyl... Tenhle platek by nemel bejt v dementnim stylu Trnky Brnky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karlos
20. prosince • 21:02

A Vy jste jasnovidec nebo snad pracujete ve VW?
To že bude (může být) nádrž v kufru není rozhodně žádná blbost. V podstatě existují dva způsoby zástavby CNG pohonu.
První je "monovalent", kdy je hlavním palivem CNG a zůstává malá nouzová nádrž na benzín. To má výhodu v tom, že láhve na CNG jsou větší (jejich více), tudíž i dojezd na CNG je větší. Na druhou stranu, je ale zásah do vozidla mnohem větší, držáky(rám) láhví, nová nádrž, upravený podvozek, výfuk, atd. a tím pádem i složitost montáže a cena. Zda je bezpečné, že jsou ventily a vedení plynu "kryty" pod vozem je otázka. Tento způsob má právě Touran a Caddy.
Druhým je "bivalent" kdy zůstává auto tak jak je (benzínová nádrž, výfuk..) a láhve jsou umístěny do zavazadlového prostoru, v podstatě to vypadá jako vyšší dvojitá podlaha (takové to dvojité dno kam se dají schovat věci). Opět to má výhody a nevýhody. Nevýhoda je samozřejmě menší objem lahví, protože opravdu nezabírají půlku kufru a tím pádem malý dojezd na CNG (což by ale nemělo vadit, když je k dispozici plnohodnotná benzinová nádrž), a samozřejmě o něco menší kufr. Výhodou je podstatně menší zásah do vozidla, tím pádem snad i nižší cena a také možnost dodatečné "tovární" zástavby.

CyberVic
21. prosince • 0:47

...dava nektery vyrobce nadrze na LPG ci CNG do kufru...? Nema na mysli ruzne vice ci mene pokoutni aftermarket zastavby... Kazdopadne, i kdyby se nekdo takovy nasel, nic to nemeni na faktu, ze VW to tak nedelal a evidentne delat nehodla...

Radek Ondrášík
21. prosince • 7:17

Dava....

Radek Ondrášík
20. prosince • 20:36

A je to tu zase. Opět někdo nutí někoho dělat věci z jeho pohledu. A opět to zopakuji, že pro suchá fakta běžte jinam. AR takové nikdy nebylo, není a nebude. Pokud vám to vadí, máte možnost výběru, pokud nevadí, pak si klidně čtěte. Nechápu, že někdo má tu výdrž neustále chodit tam, kde je to o ničem, ale musí to neustále říkat dokola a dokola a dokola.Takže nechte styl AR na těch, kteří ho vlastní, případně tvoří. Pokud oni to tak chtějí mít, tak to tak prostě bude. Dnes máte možnost výběru, jen v ČR je okolo 10ti auto serverů, které mají denní vydání a určitě najdete vhodnější místo pro čtení čistě informativních článků a budete spokojen.

CyberVic
21. prosince • 0:46

...ale pane Ondrasik, Vy nejste Autorevue, to si nefandete......nastesti je tady obstojny forum a ke cteni i jine veci nez Vase blaboly, kde chrlite casto nesmysly prospikovane super vtipky a nadsazkami, aniz byste ztratil minutu, a zjistil aspon podstatne nalezitosti, a protoze Ivosek vod vedle to ma ve favu v pulce kufru, napisete to samy... Rad bych ale, aby Vase radobyvtipne komentare byly tak taky radne oznaceny, a netvarily se jako zpravy, kde opravnene ocekavam jistou hustotu a validitu informace... Proste clanek stoji za houby, nenese zadnou podstatnou informaci, a ke vsemu uvadi v omyl, udajne vtipem... Ehm Ehm...

CyberVic
20. prosince • 16:48

... v clanku je vyslovne uvedeno, ze nadrz zabere pulku kufru. To je u clanku popisujicim vestavbu CNG do jinak celkem znamy pastiky pomerne zasadni informace, nic, kde by bylo zahodno (radoby) vtipkovat, natoz se nad tuto zasadni informaci povznaset. Radsi priznejte, odkud to mate, nebo ze jste si to vycucal buhvi odkud.... Jinak Prassatu jezdi dost i s 1,9TDI 77kW, a tady jde o uspokojeni zakaznika, nikoliv amaterskych automobilovych nadsencu, coz se jiste motoru s 90kW podari. Jinak fakt, ze konkurence je na tom podobne, je v trzim prostredi zasadni argument. Ano, pokud by konkurence zacinala u stejne tridy na napr.160kW, byl by to pro VW problem. Pokud by konkurence zacinala se 40kW, bylo by cokoliv vyssiho od VW hazeni perel svinim, pokud jsou zakaznici u konkurence se 40kW happy... Pokud je evidentne 75% zakazniku spokojenych s entry level motorizaci 77kW, delam to dobre... Tohle neni o umeni mozneho, ale o umeni prodat s rozumnym ziskem. Jinak dekuji za optani, podnikam...

CyberVic
20. prosince • 15:46

Vesavba CNG do Touranu je tady http://www.volkswagen.cz/page.php?chapter=modely&show=touran-2-4

Lukas-E30
20. prosince • 2:50

idealni jako alternativa pro ropu u TAXI.....bohuzel v CR to nebude zas tak žhavý.....

WinDiesel
20. prosince • 8:09

No, taxikáři si nachají pro kačku vrtat koleno. Jestli to skutečně bude výhodné (a nejen na papíře), mají do 2 let všichni pražští taxikáři 1, TSI CNG, to mi věř.
Sranda bude, až se to masověji rozříší a CNG bude zdražen, případně výše zdaněn..... (-:

emmacore
20. prosince • 11:12

Napr. vo Francuzsku sa daju kupit domace plnicky CNG, ktore si primontujes na rozvod zemneho plynu. Cez noc sa ti potom auto natankuje. Takze keby zdrazeli CNG, museli by zdrazit aj zemny plyn, co sa tak lahko nestane. Vyhoda CNG je napr. aj v tom, ze sa s nim moze ist aj do podzemnych garazi, kedze z. plyn je lahsi ako vzduch (na rozdiel od LPG).

Radek Ondrášík
20. prosince • 12:17

To se dá koupit i u nás. Např. Citroen to umí zajistit za cenu pod 2000 eur, externí firmy s cenami okolo 100-150tisíc.Výhody CNG vůči např. LPG zde jsou, ale na druhou stranu jsou zde i značné nevýhody a tou největší je dojezd. Na 80 l LPG najedete s běžným vozem 800-1000 km, s 80l CNG ujedete tak 200 km. A to je sakra rozdíl

Major
20. prosince • 13:22

To by teda znamenalo, ze CNG neni v kapalne podobe, na rozdil od LPG ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
20. prosince • 14:17

Jo, zkratka CNG totiz znamena Compressed Natural Gas, tedy stlaceny zemni plyn. LPG je kapalne, takze dojezd na nadrz je skoro stejny, jakoby v ni byl benzin.

Radek Ondrášík
20. prosince • 13:33

Major: to neni o skupenstvi... prestete si muj test, pasaz o CNG a tom kolik to ma spotrebu apod.http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Citroen-C3-CNG-jeste-levneji-test/Motor-a-pohon-Jizda-na-benzin-a-plyn-Rozdil-dynamiky-Spotreba-a-naklady/sc-132-sr-1-a-10372-ch-28948/default.aspxje to odstavet "kolik s plynem usetrite" tam mate ten litrovy a hmotnostni prepocet.

p0etrik
20. prosince • 13:07

Tech 80l bude asi objem nadrze, ze?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
20. prosince • 13:31

p0etrik: ano, bavim se o nadrzi

Doporučujeme

Články odjinud