Volkswagen Passat 1,4 bude navíc na plyn

Německá automobilka Volkswagen přijde s novou verzí modelu Passat s motorem 1,4 TSI. Motor je v současnosti do Passatu nabízen ve verzi s výkonem 90 kW (122 k) a právě tento agregát bude modifikován, aby byl schopen spalovat zemní plyn, neboli CNG. Z již tak trochu kontroverzní motorizace se stane ještě o něco kontroverznější, ale neodsuzujme hned každou novinku.

Zemní plyn se má stát v budoucnu jakousi alternativou k benzinu. Jeho rozmach postupně nastává i u nás a to hlavně proto, že podobně jako LPG dokáže snížit náklady na palivo až o polovinu.

Systém bude zcela standardní, tedy plynové bomby zaberou půlku kufru, aby byl dojezd na natankování alespoň z Prahy do Brna a přibude tlačítko na palubní desce pro přepínání plynu a benzínu.

Každopádně je dobře, že Volkswagen nabídne „tovární plyn”, to dále sníží nedůvěru části zákazníků v alternativní způsoby pohonu. Model, který by měl být k dispozici i u nás, doplní nabídku spíše užitkových a rodinných CNG modelů Citroenu, Opelu, Fiatu a dalších.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků