Volkswagen Passat 1,4 bude navíc na plyn

Německá automobilka Volkswagen přijde s novou verzí modelu Passat s motorem 1,4 TSI. Motor je v současnosti do Passatu nabízen ve verzi s výkonem 90 kW (122 k) a právě tento agregát bude modifikován, aby byl schopen spalovat zemní plyn, neboli CNG. Z již tak trochu kontroverzní motorizace se stane ještě o něco kontroverznější, ale neodsuzujme hned každou novinku.

Zemní plyn se má stát v budoucnu jakousi alternativou k benzinu. Jeho rozmach postupně nastává i u nás a to hlavně proto, že podobně jako LPG dokáže snížit náklady na palivo až o polovinu.

Systém bude zcela standardní, tedy plynové bomby zaberou půlku kufru, aby byl dojezd na natankování alespoň z Prahy do Brna a přibude tlačítko na palubní desce pro přepínání plynu a benzínu.

Každopádně je dobře, že Volkswagen nabídne „tovární plyn”, to dále sníží nedůvěru části zákazníků v alternativní způsoby pohonu. Model, který by měl být k dispozici i u nás, doplní nabídku spíše užitkových a rodinných CNG modelů Citroenu, Opelu, Fiatu a dalších.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků