Volkswagen opět importérem číslo 1

V roce 2001 se v ČR prodalo 11 688 osobních a lehkých užitkových vozů Volkswagen.
Volkswagen opět importérem číslo 1
V roce 2001 oslavil dovozce automobilů Volkswagen desáté výročí svého působení na tuzemském trhu a k tomuto jubileu si nadělil pěkný dárek: celkem 11 688 prodaných osobních a lehkých užitkových vozů jej potřetí za sebou vyneslo na pozici „jedničky“ tuzemského trhu importovaných automobilů (v roce 2000 to bylo 9945 vozů). Výsledek je zároveň nejlepším výkonem za celou desetiletou éru působení značky Volkswagen v ČR. První příčku za rok 2001 Volkswagen vybojoval i v prodejích osobních automobilů, kterých si loni zákazníci odebrali přesně 9517 (v roce 2000 to bylo 7836).

„Meziroční zvýšení prodejů o téměř 18 procent je vzhledem ke složité situaci na tuzemském trhu vynikajícím výkonem,“ netají svoji spokojenost s loňskými prodeji automobilů značky Volkswagen říká Frank Jürgens, vedoucí divize Volkswagen – osobní vozy.

Na výborném výsledku značky Volkswagen v loňském roce se nejvýrazněji podílely modely Passat/Passat Variant, kterých se prodalo celkem 3586. Passat si tak bezpečně drží pozici bestselleru své třídy v rámci celého tuzemského automobilového trhu.

Modelové řadě Passat dobře sekunduje Golf. Těchto populárních tří- a pětidveřových hatchbacků se včetně verze kombi vloni prodalo 2627. „Golf prokazuje, že si plným právem vysloužil postavení modelu, který dlouhodobě určuje trendy celému svému segmentu,“ doplňuje F. Jürgens.

I přes blížící se střídání stráží se v roce 2001 výborně držely modely Polo, kterých se ve třech karosářských verzích (hatchback, sedan, kombi) prodalo celkem 2121. Svým dílem k loňským velmi dobrým prodejním výsledkům značky Volkswagen přispěly i modely Bora, New Beetle nebo Sharan, který dlouhodobě figuruje na předních pozicích ve své třídě velkoprostorových vozů.

Tradiční „jedničkou“ značky Volkswagen v segmentu užitkových automobilů jsou vozy modelové řady Volkswagen Transporter, kterých se v roce 2001 prodalo 1617, o 21 více než v předchozím roce 2000. „Spolu s modely Caddy a LT jsme vloni prodali celkem 2171 (r. 2000 – 2109 vozů) lehkých užitkových automobilů, tedy o 62 vozů více než o rok dříve, což při zhodnocení vývoje tuzemského trhu považujeme za pěkný úspěch,“ říká Dušan Blaško, vedoucí divize užitkových vozů společnosti Import Volkswagen Group.

„V roce 2000 jsme byli „jedničkami“ v souhrnném prodeji osobních a užitkových vozů. Vloni jsme k této pozici přidali i titul nejlepšího importéra samotných osobních automobilů. Věříme, že tento úspěšný trend si udržíme i do budoucna, zvlášť když naši nabídku obohatí velice zajímavé modely – už zanedlouho se v autosalonech našich prodejců objeví nové modely Polo a všichni se těšíme i na příchod modelu Phaeton, kterým značka Volkswagen vstupuje do segmentu prestižních vozů,“ říká Frank Jürgens.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků