Volkswagen omlazuje Jettu, starou přes 25 let

Může se zdát, že datum vydání tohoto článku měl být spíše 1. dubna. Ve skutečnosti ale nejde o opožděný žertík.

Volkswagen se totiž rozhodl omladit populární model Jetta, který se bez větších změn vyrábí už od roku 1984. Zatímco v Evropě se jeho produkce skončila již v roce 1992, v jiných končinách, jako třeba v Jižní Americe nebo Číně, pokračuje produkce vesele dál. A právě pro nejlidnatější zemi světa je určeno i nejnovější omlazení. V Číně se přitom ročně prodá tohoto modelu stále velké množství, svou masivní popularitu získal podobně, jako u nás třeba nesmrtelná Felicie, svým neutrálním vzhledem, technickou nenáročností a příznivou cenou.

Ani dnes nemá tato Jetta konkurenci moc co závidět, svými rozměry 4410 x 1670 x 1410 mm a rozvorem 2 470 mm sice nepatří mezi špičku, avšak běžnému zákazníkovi bohatě postačí. Chloubou může být kufr disponující objemem až 660 l. Faceliftovaný vůz, jenž debutuje již tento měsíc na pekingském autosalonu, je oproti svému prapředchůdci z osmdesátých let o krok vpřed i co se týče bezpečnosti a výbavy, výrobce mj. vyztužil karoserii a standardně nabízí dva airbagy a ABS.

Ve volitelné výbavě nalezneme i takové prvky jako třeba centrální zamykání, CD a MP3 audiosystém a automatickou klimatizaci. K samotným stylingovým změnám toho moc není co popsat, stará Jetta se vlastně pouze „přizpůsobuje“ svým současným sourozencům, čehož si můžeme všimnout především u světlometů a oblejších nárazníků.

Pro úplnost si zmiňme ještě paletu agregátů, která sestává z dvou zážehových a jedné vznětové jednotky, oba benzínové motory jsou 1,6 litrové čtyřválce s výkony 70 a 74 kW. Jediným zástupcem dieselových agregátů je atmosférická 1,9 D produkující 47 kW. Ke všem agregátům je k dispozici výhradně pětistupňová manuální převodovka.

Sice ne s úplnou jistotou, ale dovolíme si tvrdit, že podobný model by měl úspěch i u nás, samozřejmě s cenovkou někde kolem 100 tisíc Kč. Mnoho lidí by po něm jistě sáhlo raději, než třeba po Dacii, která ostatně svou technikou není na zásadně jiné úrovni...

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Jetta pro čínský rok 2010
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků