Volkswagen omlazuje Jettu, starou přes 25 let

Může se zdát, že datum vydání tohoto článku měl být spíše 1. dubna. Ve skutečnosti ale nejde o opožděný žertík.

Volkswagen se totiž rozhodl omladit populární model Jetta, který se bez větších změn vyrábí už od roku 1984. Zatímco v Evropě se jeho produkce skončila již v roce 1992, v jiných končinách, jako třeba v Jižní Americe nebo Číně, pokračuje produkce vesele dál. A právě pro nejlidnatější zemi světa je určeno i nejnovější omlazení. V Číně se přitom ročně prodá tohoto modelu stále velké množství, svou masivní popularitu získal podobně, jako u nás třeba nesmrtelná Felicie, svým neutrálním vzhledem, technickou nenáročností a příznivou cenou.

Ani dnes nemá tato Jetta konkurenci moc co závidět, svými rozměry 4410 x 1670 x 1410 mm a rozvorem 2 470 mm sice nepatří mezi špičku, avšak běžnému zákazníkovi bohatě postačí. Chloubou může být kufr disponující objemem až 660 l. Faceliftovaný vůz, jenž debutuje již tento měsíc na pekingském autosalonu, je oproti svému prapředchůdci z osmdesátých let o krok vpřed i co se týče bezpečnosti a výbavy, výrobce mj. vyztužil karoserii a standardně nabízí dva airbagy a ABS.

Ve volitelné výbavě nalezneme i takové prvky jako třeba centrální zamykání, CD a MP3 audiosystém a automatickou klimatizaci. K samotným stylingovým změnám toho moc není co popsat, stará Jetta se vlastně pouze „přizpůsobuje“ svým současným sourozencům, čehož si můžeme všimnout především u světlometů a oblejších nárazníků.

Pro úplnost si zmiňme ještě paletu agregátů, která sestává z dvou zážehových a jedné vznětové jednotky, oba benzínové motory jsou 1,6 litrové čtyřválce s výkony 70 a 74 kW. Jediným zástupcem dieselových agregátů je atmosférická 1,9 D produkující 47 kW. Ke všem agregátům je k dispozici výhradně pětistupňová manuální převodovka.

Sice ne s úplnou jistotou, ale dovolíme si tvrdit, že podobný model by měl úspěch i u nás, samozřejmě s cenovkou někde kolem 100 tisíc Kč. Mnoho lidí by po něm jistě sáhlo raději, než třeba po Dacii, která ostatně svou technikou není na zásadně jiné úrovni...

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Jetta pro čínský rok 2010

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků