Volkswagen omlazuje Jettu, starou přes 25 let

Může se zdát, že datum vydání tohoto článku měl být spíše 1. dubna. Ve skutečnosti ale nejde o opožděný žertík.

Volkswagen se totiž rozhodl omladit populární model Jetta, který se bez větších změn vyrábí už od roku 1984. Zatímco v Evropě se jeho produkce skončila již v roce 1992, v jiných končinách, jako třeba v Jižní Americe nebo Číně, pokračuje produkce vesele dál. A právě pro nejlidnatější zemi světa je určeno i nejnovější omlazení. V Číně se přitom ročně prodá tohoto modelu stále velké množství, svou masivní popularitu získal podobně, jako u nás třeba nesmrtelná Felicie, svým neutrálním vzhledem, technickou nenáročností a příznivou cenou.

Ani dnes nemá tato Jetta konkurenci moc co závidět, svými rozměry 4410 x 1670 x 1410 mm a rozvorem 2 470 mm sice nepatří mezi špičku, avšak běžnému zákazníkovi bohatě postačí. Chloubou může být kufr disponující objemem až 660 l. Faceliftovaný vůz, jenž debutuje již tento měsíc na pekingském autosalonu, je oproti svému prapředchůdci z osmdesátých let o krok vpřed i co se týče bezpečnosti a výbavy, výrobce mj. vyztužil karoserii a standardně nabízí dva airbagy a ABS.

Ve volitelné výbavě nalezneme i takové prvky jako třeba centrální zamykání, CD a MP3 audiosystém a automatickou klimatizaci. K samotným stylingovým změnám toho moc není co popsat, stará Jetta se vlastně pouze „přizpůsobuje“ svým současným sourozencům, čehož si můžeme všimnout především u světlometů a oblejších nárazníků.

Pro úplnost si zmiňme ještě paletu agregátů, která sestává z dvou zážehových a jedné vznětové jednotky, oba benzínové motory jsou 1,6 litrové čtyřválce s výkony 70 a 74 kW. Jediným zástupcem dieselových agregátů je atmosférická 1,9 D produkující 47 kW. Ke všem agregátům je k dispozici výhradně pětistupňová manuální převodovka.

Sice ne s úplnou jistotou, ale dovolíme si tvrdit, že podobný model by měl úspěch i u nás, samozřejmě s cenovkou někde kolem 100 tisíc Kč. Mnoho lidí by po něm jistě sáhlo raději, než třeba po Dacii, která ostatně svou technikou není na zásadně jiné úrovni...

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Jetta pro čínský rok 2010

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků