Volkswagen omlazuje Jettu, starou přes 25 let

Může se zdát, že datum vydání tohoto článku měl být spíše 1. dubna. Ve skutečnosti ale nejde o opožděný žertík.

Volkswagen se totiž rozhodl omladit populární model Jetta, který se bez větších změn vyrábí už od roku 1984. Zatímco v Evropě se jeho produkce skončila již v roce 1992, v jiných končinách, jako třeba v Jižní Americe nebo Číně, pokračuje produkce vesele dál. A právě pro nejlidnatější zemi světa je určeno i nejnovější omlazení. V Číně se přitom ročně prodá tohoto modelu stále velké množství, svou masivní popularitu získal podobně, jako u nás třeba nesmrtelná Felicie, svým neutrálním vzhledem, technickou nenáročností a příznivou cenou.

Ani dnes nemá tato Jetta konkurenci moc co závidět, svými rozměry 4410 x 1670 x 1410 mm a rozvorem 2 470 mm sice nepatří mezi špičku, avšak běžnému zákazníkovi bohatě postačí. Chloubou může být kufr disponující objemem až 660 l. Faceliftovaný vůz, jenž debutuje již tento měsíc na pekingském autosalonu, je oproti svému prapředchůdci z osmdesátých let o krok vpřed i co se týče bezpečnosti a výbavy, výrobce mj. vyztužil karoserii a standardně nabízí dva airbagy a ABS.

Ve volitelné výbavě nalezneme i takové prvky jako třeba centrální zamykání, CD a MP3 audiosystém a automatickou klimatizaci. K samotným stylingovým změnám toho moc není co popsat, stará Jetta se vlastně pouze „přizpůsobuje“ svým současným sourozencům, čehož si můžeme všimnout především u světlometů a oblejších nárazníků.

Pro úplnost si zmiňme ještě paletu agregátů, která sestává z dvou zážehových a jedné vznětové jednotky, oba benzínové motory jsou 1,6 litrové čtyřválce s výkony 70 a 74 kW. Jediným zástupcem dieselových agregátů je atmosférická 1,9 D produkující 47 kW. Ke všem agregátům je k dispozici výhradně pětistupňová manuální převodovka.

Sice ne s úplnou jistotou, ale dovolíme si tvrdit, že podobný model by měl úspěch i u nás, samozřejmě s cenovkou někde kolem 100 tisíc Kč. Mnoho lidí by po něm jistě sáhlo raději, než třeba po Dacii, která ostatně svou technikou není na zásadně jiné úrovni...

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Jetta pro čínský rok 2010
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků