Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen objevil Ameriku! Zjistil, že vývoj a především výroba luxusní limuzíny bude stát spoustu peněz. Hrozí, že by na ní značka opět nevydělávala.

Minulá generace Volkswagenu Phaeton byla sice obchodním propadákem, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držela při životě, i když se říká, že na každém prodaném autě prodělala 28 000 eur.

Piech ale letos v dubnu rezignoval na post předsedy dozorčí rady a skutečnost, že automobilka následně odložila projekt neziskové dvanáctiválcové limuzíny do šuplíku, snad ani nemůže být náhodná.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Největším úskalím Volkswagenu Phaeton jsou totiž náklady na výrobu, materiály a technologii zpracování, připomínají Automotive News. Zákazníci by navíc těžko přijali Audi A8 s jinou maskou chladiče. I když lze použít společné díly podvozkové platformy a motorů, luxusní interiér a výbava je to, co dělá limuzínu limuzínou.

Volkswagen se nyní soustředí na maximalizaci zisku a snižování zbytečných nákladů. O to více je překvapivé, že projekt prodělečné limuzíny stále žije, i když byl dočasně odložen. Je možné, že dojde k přehodnocení situace a místo luxusní a předražené limuzíny vznikne trochu jednodušší a cenově zajímavá alternativa k Audi A8 s prakticky stejným technickým základem.

Koncern VW zřejmě nyní vyhodnocuje, jestli je lepší projekt pohřbít a nepokračovat s vývojem, nebo jestli už bylo do nového Phaetonu nasypáno tolik peněz, že bude výhodnější ho dokončit a dát mu šanci.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků