Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen objevil Ameriku! Zjistil, že vývoj a především výroba luxusní limuzíny bude stát spoustu peněz. Hrozí, že by na ní značka opět nevydělávala.

Minulá generace Volkswagenu Phaeton byla sice obchodním propadákem, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držela při životě, i když se říká, že na každém prodaném autě prodělala 28 000 eur.

Piech ale letos v dubnu rezignoval na post předsedy dozorčí rady a skutečnost, že automobilka následně odložila projekt neziskové dvanáctiválcové limuzíny do šuplíku, snad ani nemůže být náhodná.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Největším úskalím Volkswagenu Phaeton jsou totiž náklady na výrobu, materiály a technologii zpracování, připomínají Automotive News. Zákazníci by navíc těžko přijali Audi A8 s jinou maskou chladiče. I když lze použít společné díly podvozkové platformy a motorů, luxusní interiér a výbava je to, co dělá limuzínu limuzínou.

Volkswagen se nyní soustředí na maximalizaci zisku a snižování zbytečných nákladů. O to více je překvapivé, že projekt prodělečné limuzíny stále žije, i když byl dočasně odložen. Je možné, že dojde k přehodnocení situace a místo luxusní a předražené limuzíny vznikne trochu jednodušší a cenově zajímavá alternativa k Audi A8 s prakticky stejným technickým základem.

Koncern VW zřejmě nyní vyhodnocuje, jestli je lepší projekt pohřbít a nepokračovat s vývojem, nebo jestli už bylo do nového Phaetonu nasypáno tolik peněz, že bude výhodnější ho dokončit a dát mu šanci.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků