Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen objevil Ameriku! Zjistil, že vývoj a především výroba luxusní limuzíny bude stát spoustu peněz. Hrozí, že by na ní značka opět nevydělávala.

Minulá generace Volkswagenu Phaeton byla sice obchodním propadákem, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držela při životě, i když se říká, že na každém prodaném autě prodělala 28 000 eur.

Piech ale letos v dubnu rezignoval na post předsedy dozorčí rady a skutečnost, že automobilka následně odložila projekt neziskové dvanáctiválcové limuzíny do šuplíku, snad ani nemůže být náhodná.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Největším úskalím Volkswagenu Phaeton jsou totiž náklady na výrobu, materiály a technologii zpracování, připomínají Automotive News. Zákazníci by navíc těžko přijali Audi A8 s jinou maskou chladiče. I když lze použít společné díly podvozkové platformy a motorů, luxusní interiér a výbava je to, co dělá limuzínu limuzínou.

Volkswagen se nyní soustředí na maximalizaci zisku a snižování zbytečných nákladů. O to více je překvapivé, že projekt prodělečné limuzíny stále žije, i když byl dočasně odložen. Je možné, že dojde k přehodnocení situace a místo luxusní a předražené limuzíny vznikne trochu jednodušší a cenově zajímavá alternativa k Audi A8 s prakticky stejným technickým základem.

Koncern VW zřejmě nyní vyhodnocuje, jestli je lepší projekt pohřbít a nepokračovat s vývojem, nebo jestli už bylo do nového Phaetonu nasypáno tolik peněz, že bude výhodnější ho dokončit a dát mu šanci.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků