Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuplíku. Je moc drahý

Volkswagen objevil Ameriku! Zjistil, že vývoj a především výroba luxusní limuzíny bude stát spoustu peněz. Hrozí, že by na ní značka opět nevydělávala.

Minulá generace Volkswagenu Phaeton byla sice obchodním propadákem, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držela při životě, i když se říká, že na každém prodaném autě prodělala 28 000 eur.

Piech ale letos v dubnu rezignoval na post předsedy dozorčí rady a skutečnost, že automobilka následně odložila projekt neziskové dvanáctiválcové limuzíny do šuplíku, snad ani nemůže být náhodná.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Největším úskalím Volkswagenu Phaeton jsou totiž náklady na výrobu, materiály a technologii zpracování, připomínají Automotive News. Zákazníci by navíc těžko přijali Audi A8 s jinou maskou chladiče. I když lze použít společné díly podvozkové platformy a motorů, luxusní interiér a výbava je to, co dělá limuzínu limuzínou.

Volkswagen se nyní soustředí na maximalizaci zisku a snižování zbytečných nákladů. O to více je překvapivé, že projekt prodělečné limuzíny stále žije, i když byl dočasně odložen. Je možné, že dojde k přehodnocení situace a místo luxusní a předražené limuzíny vznikne trochu jednodušší a cenově zajímavá alternativa k Audi A8 s prakticky stejným technickým základem.

Koncern VW zřejmě nyní vyhodnocuje, jestli je lepší projekt pohřbít a nepokračovat s vývojem, nebo jestli už bylo do nového Phaetonu nasypáno tolik peněz, že bude výhodnější ho dokončit a dát mu šanci.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků