Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI. Vedení postupně vyčleňuje prostředky z rezerv společnosti.
Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Všechny projekty koncernu Volkswagen, které nejsou nezbytně nutné pro fungování společnosti a nepředstavují vidinu jistého zisku, míří k ledu. Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI, pro kterou se vžilo označení Dieselgate, a nemůže si dovolit utrácet za neziskové zbytečnosti.

Plán pozastavit postradatelné projekty přednesl nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, který dříve šéfoval značce Porsche, ale koncernové otěže převzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svůj post po tom, co se provalil skandál s podváděním při měření emisí v USA.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Matthias Müller směrem k zaměstnancům vzkázal, že Volkswagen udělá všechno proto, aby zachoval stabilní pracovní místa. Přesto je zajímavé, že v reakci na skandál přestal Volkswagen dočasně nabírat nové zaměstnance. Podle Müllera je Volkswagen schopen překonat tuto krizi a také ji překoná, neboť je to prý společnost s pevnými kořeny a má nejlepší tým, jaký si kdo může přát.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Vedení si je nicméně vědomé skutečnosti, že emisní skandál bude stát spoustu peněz (nejen na pokutách, ale také na právnících a především na opravách aut), takže postupně vyčleňuje prostředky ze svých rezerv a pozastavuje nebo úplně ruší práce na projektech, které nejsou pro existenci společnosti důležité.

Aféra tak může ovlivnit práce na nástupci Bugatti Veyron, nové generaci limuzíny VW Phaeton a například na novém VW Beetle či sportovních a exkluzivních verzích běžných Volkswagenů nebo i jiných modelů ostatních značek koncernu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků