Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI. Vedení postupně vyčleňuje prostředky z rezerv společnosti.
Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Všechny projekty koncernu Volkswagen, které nejsou nezbytně nutné pro fungování společnosti a nepředstavují vidinu jistého zisku, míří k ledu. Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI, pro kterou se vžilo označení Dieselgate, a nemůže si dovolit utrácet za neziskové zbytečnosti.

Plán pozastavit postradatelné projekty přednesl nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, který dříve šéfoval značce Porsche, ale koncernové otěže převzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svůj post po tom, co se provalil skandál s podváděním při měření emisí v USA.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Matthias Müller směrem k zaměstnancům vzkázal, že Volkswagen udělá všechno proto, aby zachoval stabilní pracovní místa. Přesto je zajímavé, že v reakci na skandál přestal Volkswagen dočasně nabírat nové zaměstnance. Podle Müllera je Volkswagen schopen překonat tuto krizi a také ji překoná, neboť je to prý společnost s pevnými kořeny a má nejlepší tým, jaký si kdo může přát.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Vedení si je nicméně vědomé skutečnosti, že emisní skandál bude stát spoustu peněz (nejen na pokutách, ale také na právnících a především na opravách aut), takže postupně vyčleňuje prostředky ze svých rezerv a pozastavuje nebo úplně ruší práce na projektech, které nejsou pro existenci společnosti důležité.

Aféra tak může ovlivnit práce na nástupci Bugatti Veyron, nové generaci limuzíny VW Phaeton a například na novém VW Beetle či sportovních a exkluzivních verzích běžných Volkswagenů nebo i jiných modelů ostatních značek koncernu.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků