Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI. Vedení postupně vyčleňuje prostředky z rezerv společnosti.
Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Všechny projekty koncernu Volkswagen, které nejsou nezbytně nutné pro fungování společnosti a nepředstavují vidinu jistého zisku, míří k ledu. Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI, pro kterou se vžilo označení Dieselgate, a nemůže si dovolit utrácet za neziskové zbytečnosti.

Plán pozastavit postradatelné projekty přednesl nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, který dříve šéfoval značce Porsche, ale koncernové otěže převzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svůj post po tom, co se provalil skandál s podváděním při měření emisí v USA.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Matthias Müller směrem k zaměstnancům vzkázal, že Volkswagen udělá všechno proto, aby zachoval stabilní pracovní místa. Přesto je zajímavé, že v reakci na skandál přestal Volkswagen dočasně nabírat nové zaměstnance. Podle Müllera je Volkswagen schopen překonat tuto krizi a také ji překoná, neboť je to prý společnost s pevnými kořeny a má nejlepší tým, jaký si kdo může přát.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Vedení si je nicméně vědomé skutečnosti, že emisní skandál bude stát spoustu peněz (nejen na pokutách, ale také na právnících a především na opravách aut), takže postupně vyčleňuje prostředky ze svých rezerv a pozastavuje nebo úplně ruší práce na projektech, které nejsou pro existenci společnosti důležité.

Aféra tak může ovlivnit práce na nástupci Bugatti Veyron, nové generaci limuzíny VW Phaeton a například na novém VW Beetle či sportovních a exkluzivních verzích běžných Volkswagenů nebo i jiných modelů ostatních značek koncernu.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků