Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI. Vedení postupně vyčleňuje prostředky z rezerv společnosti.
Volkswagen odkládá postradatelné projekty k ledu. Potřebuje peníze

Všechny projekty koncernu Volkswagen, které nejsou nezbytně nutné pro fungování společnosti a nepředstavují vidinu jistého zisku, míří k ledu. Koncern nyní potřebuje řešit aktuální aféru s emisemi motorů TDI, pro kterou se vžilo označení Dieselgate, a nemůže si dovolit utrácet za neziskové zbytečnosti.

Plán pozastavit postradatelné projekty přednesl nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, který dříve šéfoval značce Porsche, ale koncernové otěže převzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svůj post po tom, co se provalil skandál s podváděním při měření emisí v USA.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Matthias Müller směrem k zaměstnancům vzkázal, že Volkswagen udělá všechno proto, aby zachoval stabilní pracovní místa. Přesto je zajímavé, že v reakci na skandál přestal Volkswagen dočasně nabírat nové zaměstnance. Podle Müllera je Volkswagen schopen překonat tuto krizi a také ji překoná, neboť je to prý společnost s pevnými kořeny a má nejlepší tým, jaký si kdo může přát.

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Vedení si je nicméně vědomé skutečnosti, že emisní skandál bude stát spoustu peněz (nejen na pokutách, ale také na právnících a především na opravách aut), takže postupně vyčleňuje prostředky ze svých rezerv a pozastavuje nebo úplně ruší práce na projektech, které nejsou pro existenci společnosti důležité.

Aféra tak může ovlivnit práce na nástupci Bugatti Veyron, nové generaci limuzíny VW Phaeton a například na novém VW Beetle či sportovních a exkluzivních verzích běžných Volkswagenů nebo i jiných modelů ostatních značek koncernu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků