Volkswagen odhalil zelené taxi pro Milán

Na veletrhu v Hanoveru Volkswagen představil prototyp taxíku pro italské město Milán. Je zelený, nejen svou barvou...

Nová studie má za úkol naznačit možnosti prostorové hospodárnosti a šetrnosti k životnímu prostředí při pohybu vozidel taxislužby v centrech městských aglomerací. Podobné vozy by se mohly začít v dohledné době objevovat třeba v ulicích New Yorku, Kapského města, Tokia, ale také Prahy. Novinka s názvem Milano navazuje na koncept Space Up! z roku 2007, ale vyznačuje se především specifickým zeleno černým lakováním, jež má odkazovat právě na barevné zbarvení obvyklé u milánských taxíků, ale částečně připomíná i někdejší Volkswageny Samba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především jednodílné, rozměrné posuvné dveře na straně přivrácené k chodníku. Pro snadné nastupování se otevírají i s částí střechy a posouvají se až k patě sloupku A. Podle Volkswagenu se na voze nachází i prvky, s nimiž se budeme zakrátko setkávat i v sériové produkci VW, patří sem například vypuštění konvenční masky chladiče a její nahrazení transparentním hladkým pásem opticky spojujícím světlomety. Na prosklené panoramatické střeše se nachází „kaplička“ s nápisem „TAXI”, jež může být prosvětlena jednou ze tří dostupných barevných odstínů podle toho, zda je je vůz k dispozici, nebo není.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadlo předního spolujezdce zmizelo a nahradil jej zavazadlový prostor, což omezuje přepravní kapacitu na pouhé dva zákazníky, to ale obvykle stačí. Za sedadlem řidiče je k dispozici celkem 120 mm prostoru pro kolena a vzdálenost sedáku od střechy činí uspokojivých 994 mm. Na palubě se nachází dvojice osmipalcových dotykových displejů, jeden pro řidiče a druhý pro cestující vzadu. Zobrazují se na nich údaje taxametru, palubního počítače nebo indikace nedovřených dveří, vzadu pak lze prostřednictvím displeje platit kartou nebo upravovat nastavení klimatizace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu Volkswagen Milano Taxi Concept se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW) napájený z li-ionových akumulátorů, jež lze na 80% jejich kapacity dobít zhruba za hodinu. Jízdní dosah přitom činí 300 km a nejvyšší rychlost se má pohybovat okolo 120 km/h.

Automobilka Volkswagen plánuje prodávat elektromobily počínaje rokem 2013 a je pravděpodobné, že tento kompaktní taxík do připravované modelové palety zapadne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zelené taxi Volkswagenu pro Milán
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků