Volkswagen odhalil zelené taxi pro Milán

Na veletrhu v Hanoveru Volkswagen představil prototyp taxíku pro italské město Milán. Je zelený, nejen svou barvou...

Nová studie má za úkol naznačit možnosti prostorové hospodárnosti a šetrnosti k životnímu prostředí při pohybu vozidel taxislužby v centrech městských aglomerací. Podobné vozy by se mohly začít v dohledné době objevovat třeba v ulicích New Yorku, Kapského města, Tokia, ale také Prahy. Novinka s názvem Milano navazuje na koncept Space Up! z roku 2007, ale vyznačuje se především specifickým zeleno černým lakováním, jež má odkazovat právě na barevné zbarvení obvyklé u milánských taxíků, ale částečně připomíná i někdejší Volkswageny Samba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především jednodílné, rozměrné posuvné dveře na straně přivrácené k chodníku. Pro snadné nastupování se otevírají i s částí střechy a posouvají se až k patě sloupku A. Podle Volkswagenu se na voze nachází i prvky, s nimiž se budeme zakrátko setkávat i v sériové produkci VW, patří sem například vypuštění konvenční masky chladiče a její nahrazení transparentním hladkým pásem opticky spojujícím světlomety. Na prosklené panoramatické střeše se nachází „kaplička“ s nápisem „TAXI”, jež může být prosvětlena jednou ze tří dostupných barevných odstínů podle toho, zda je je vůz k dispozici, nebo není.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadlo předního spolujezdce zmizelo a nahradil jej zavazadlový prostor, což omezuje přepravní kapacitu na pouhé dva zákazníky, to ale obvykle stačí. Za sedadlem řidiče je k dispozici celkem 120 mm prostoru pro kolena a vzdálenost sedáku od střechy činí uspokojivých 994 mm. Na palubě se nachází dvojice osmipalcových dotykových displejů, jeden pro řidiče a druhý pro cestující vzadu. Zobrazují se na nich údaje taxametru, palubního počítače nebo indikace nedovřených dveří, vzadu pak lze prostřednictvím displeje platit kartou nebo upravovat nastavení klimatizace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu Volkswagen Milano Taxi Concept se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW) napájený z li-ionových akumulátorů, jež lze na 80% jejich kapacity dobít zhruba za hodinu. Jízdní dosah přitom činí 300 km a nejvyšší rychlost se má pohybovat okolo 120 km/h.

Automobilka Volkswagen plánuje prodávat elektromobily počínaje rokem 2013 a je pravděpodobné, že tento kompaktní taxík do připravované modelové palety zapadne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zelené taxi Volkswagenu pro Milán
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků