Volkswagen odhalil zelené taxi pro Milán

Na veletrhu v Hanoveru Volkswagen představil prototyp taxíku pro italské město Milán. Je zelený, nejen svou barvou...

Nová studie má za úkol naznačit možnosti prostorové hospodárnosti a šetrnosti k životnímu prostředí při pohybu vozidel taxislužby v centrech městských aglomerací. Podobné vozy by se mohly začít v dohledné době objevovat třeba v ulicích New Yorku, Kapského města, Tokia, ale také Prahy. Novinka s názvem Milano navazuje na koncept Space Up! z roku 2007, ale vyznačuje se především specifickým zeleno černým lakováním, jež má odkazovat právě na barevné zbarvení obvyklé u milánských taxíků, ale částečně připomíná i někdejší Volkswageny Samba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především jednodílné, rozměrné posuvné dveře na straně přivrácené k chodníku. Pro snadné nastupování se otevírají i s částí střechy a posouvají se až k patě sloupku A. Podle Volkswagenu se na voze nachází i prvky, s nimiž se budeme zakrátko setkávat i v sériové produkci VW, patří sem například vypuštění konvenční masky chladiče a její nahrazení transparentním hladkým pásem opticky spojujícím světlomety. Na prosklené panoramatické střeše se nachází „kaplička“ s nápisem „TAXI”, jež může být prosvětlena jednou ze tří dostupných barevných odstínů podle toho, zda je je vůz k dispozici, nebo není.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadlo předního spolujezdce zmizelo a nahradil jej zavazadlový prostor, což omezuje přepravní kapacitu na pouhé dva zákazníky, to ale obvykle stačí. Za sedadlem řidiče je k dispozici celkem 120 mm prostoru pro kolena a vzdálenost sedáku od střechy činí uspokojivých 994 mm. Na palubě se nachází dvojice osmipalcových dotykových displejů, jeden pro řidiče a druhý pro cestující vzadu. Zobrazují se na nich údaje taxametru, palubního počítače nebo indikace nedovřených dveří, vzadu pak lze prostřednictvím displeje platit kartou nebo upravovat nastavení klimatizace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon prototypu Volkswagen Milano Taxi Concept se stará elektromotor s výkonem 116 koní (85 kW) napájený z li-ionových akumulátorů, jež lze na 80% jejich kapacity dobít zhruba za hodinu. Jízdní dosah přitom činí 300 km a nejvyšší rychlost se má pohybovat okolo 120 km/h.

Automobilka Volkswagen plánuje prodávat elektromobily počínaje rokem 2013 a je pravděpodobné, že tento kompaktní taxík do připravované modelové palety zapadne. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zelené taxi Volkswagenu pro Milán

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků