Volkswagen obhájil pozici nejlepšího importéra

Stejně jako v roce 1999, i vloni se mu totiž podařilo vybojovat první místo v prodejích osobních a lehkých užitkových automobilů mezi více než třemi desítkami dovozců.
Volkswagen obhájil pozici nejlepšího importéra
Stejně jako v roce 1999, i vloni se mu totiž podařilo vybojovat první místo v prodejích osobních a lehkých užitkových automobilů mezi více než třemi desítkami dovozců.

Na první místo v prodejích osobních a lehkých užitkových vozů za právě uplynulý rok značku Volkswagen vyneslo přesně 9945 prodaných automobilů. “Je to sice o něco méně než v roce 1999, ale vzhledem k propadu tuzemského automobilového trhu ve druhé polovině loňského roku, neustále sílící konkurenci a především pochopitelnému nedostatku vozů Volkswagen Passat, který byl spojený s náběhem nové generace těchto vozů, považujeme náš loňský výsledek za velmi dobrý,” komentuje rok 2000 Peter Maiwald, ředitel společnosti Import Volkswagen Group.

Tuzemským bestsellerem značky Volkswagen v sektoru osobních automobilů se stala modelová řada Golf/Golf Variant, která tak potvrdila svoji zcela výjimečnou pozici na celém evropském automobilovém trhu. V ČR se vloni prodalo 1944 tří- a pětidveřových hatchbacků Golf a 484 praktických kombi Golf Variant.

Hodně těsně šlapaly na paty řadě Golf/Golf Variant modely Passat/Passat Variant, a to i přesto, že druhá polovina roku se už nesla ve znamení očekávání nové generace těchto vozů. “Vloni jsme v ČR prodali 1605 limuzín a 717 vozů kombi řady Passat. Víme přitom, že mnoho zákazníků se rozhodlo počkat s nákupem nového vozu až na novou generaci. Troufnu si tedy tvrdit, že naší jedničkou v prvním roce nového tisíciletí se patrně stane nový Passat a jsem si prakticky jistý, že se mu podaří obhájit i dlouholetou pozici lídra celého segmentu střední třídy,” říká Frank Jürgens, vedoucí divize VW osobní vozy.

Výborně bodovala i modelová řada Polo – v ČR se prodalo celkem 2024 vozů této řady, která zahrnuje tří- a pětidveřové hatchbacky, sedan Polo Classic a praktické kombi Polo Variant. Svým dílem k velmi dobrým prodejním výsledkům značky Volkswagen přispěly i další modely – sebevědomý sedan Bora a naprosto originální New Beetle. Po svém uvedení ve druhé polovině loňského roku se skvěle “rozjel” i velkoprostorový Sharan nové generace. Stočtyřicetdva prodaných vozů jej vyneslo na vedoucí pozici v segmentu.

Volkswagen si vloni vedl velmi dobře i v sektoru lehkých užitkových vozů. “Našim prodejcům se podařilo prodat celkem 2109 užitkových vozů, což představuje téměř jedenáctiprocentní nárůst v porovnání s výsledky roku 1999. Vzhledem ke zhruba šestiprocentnímu poklesu celkového trhu užitkových vozidel to představuje velmi dobrý výsledek,” říká Dušan Blaško, vedoucí divize užitkových vozů společnosti Import Volkswagen Group. Tradičně nejlépe si mezi užitkovými automobily značky Volkswagen vedou vozy řady VW Transporter, kterých se v loňském roce prodalo 1596.

“Titul nejlepšího importéra osobních a lehkých užitkových vozů za rok 2000 nás pochopitelně těší. My však už žijeme rokem 2001, ve kterém spolu s našimi prodejci samozřejmě uděláme vše pro obhajobu loňského a předloňského prvenství. Jsem přesvědčený, že díky kvalitě našich modelů a chystaným novinkám to není nereálný cíl,” říká Peter Maiwald. Vedoucí divizí Frank Jürgens (osobní vozy) a Dušan Blaško (užitková vozidla) by chtěli obzvláště poděkovat všem prodejcům, kteří značnou měrou přispěli k vynikajícímu celkovému výsledku. Největší uznání však patří zákazníkům Volkswagenu, kteří vkládají v tuto značku svou důvěru.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků