Volkswagen o gigatovárnách Tesly: "Takových budeme potřebovat až čtyřicet"

G  |  13. 07. 2017 13:45  |  [37.188.187.xxx]

WV opět prohlásil něco, co je jasné již několik let.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 07. 2017 14:13  |  [89.111.70.xxx]

Kdybypak asi oznámí, že to není vůbec ekologické - až budou stát všechny, nebo snad i dříve?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 07. 2017 14:27  |  [188.120.212.xxx]

spousta takovych tovaren se jen predela z dnesnich motoraren a vystavba fabriky na baterky je stejne ekologoicka jako kazda jina nove postavena fabrika

je zajimave jek se odpurci elektromobilu ohanej ekologii, a sami pritom o ekologii zjevne vedej kulove a predpokladam ze spousta z nich se nechova ekologicky ani trosku

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 07. 2017 15:02  |  [89.111.70.xxx]

Spíš jde o to, jak se postupně vyvinou ekologické názory. Např. před pár lety se tady prosazovaly úžasně úsporné ekologické diesely s nízkými emisemi CO2. A v současnosti je smýšlení o ekologočnosti dieselů zcela opačné. Takže lze předpokládat, že pokud někdy nastane doba elektromobilní, tak se mezitím změní ekologické názory a bude to v budoucnosti opět označeno za neekologické ... Můžeme si představit nejen 40 gigatováren, ale k tomu i rozvodnou infrastrukturu, těžbu a chemickou přípravu surovin pro tak masivní výrobu, a kolik elektráren asi tak bude nutné kvůli tomu postavit. Copak o tom asi budou soudit budoucí ekologové za takových 10 až 20 let, kdyby se opravdu podařilo postavit cca 2 gigatovárny za rok?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 07. 2017 17:15  |  [188.120.212.xxx]

fosilni auta nemaji jak bejt ekologicka ikdyby se staveli na strechu, neb jiz zakladni jejich pohonne hmoty jsou proste neekologicke, od tezby prez spracovani az po jizdu na nej se jedna o ciklus kde vznikaji skodlive emise

u elektromobilu muzeme jako neekologickou brat tezbu surovin a nasledne elektrinu vyrobenou z neekologickych zdroju

recyklaci jsem tu jiz nekolikrat psal, a vyvracet stale nesmysly o tom jak se baterky nedaj recyklovat asi postrada smysl, stejne k tomu casem vetsina lidi dospeje a zarputile o tom psat bude jen par silencu co maj potrebu jit proti elektromobilum za hranici sve vlastni blbosti proste tak jako se recykluji oleje a jine baterie, tak se recykluji i baterie z elektromobilu

rozvodna infrastruktura tu je a bude, a bude se modernizovat i bez elektromobilu, s elektromobily pribude jen vic mist k nabijeni, elektraren bude potreba postavit celkem minimum, veskutecnosti ten elektromobil nezere o moc vic elektriny nez fosilni auto jezdici na benzin/naftu k jejichs rafinaci je potreba prave ta stejna elektrina

gigatovarn se ve sveta postavi rocne tak 20 jiz dnes, jen se proste nazivaj jen tovarnama a vyrabej hromadu blbosti co denne pouziva vetsina lidi na planete, mimochodem prumer Ciny je stavba 12x vetsi rozlohy rocne v prumyslovych oblastech, nez jakou ma mit finalni rozloha Gigatovarny v Nevade az bude v 2020 hotova slovo Gigatovarna je jen PR ktere Musk zvolil, proste famozni slovo co v lidech navozuje ze se jedna o neco monstrozniho a gigantickeho, nic vic a nic min, proste PR

Odpovědět  |   | 
Jarr  |  13. 07. 2017 18:04  |  [82.117.159.xxx]

Pro rafinaci ropy napr. v USA je potreba jen asi cca 1,2 % z celkove spotreby el.energie. Nezastavam se el.aut ani nejsem proti, jen jeste neni myslenka zcela technologicky vyresena. Zajimavejsi je napr. napad Audi vyrabet z vetrniku el.energii na ziskavani vodiku z morske vody..

Odpovědět  |   | 
dilema  |  13. 07. 2017 21:58  |  [37.188.137.xxx]

Co to změní na tom, že proti tomu budou za pár let ekologisté protestovat? Pokud elektromobily opravdu nahradí současné automobily, tak začnou kritizovat to, co tady zrovna sloužit pro přepravu a bude se to dělat ve velkém. Pouhá logistika nových baterií a baterií k recyklaci bude nejspíš kvůli jejich velké hmotnosti vyžadovat spoustu energie, která zřejmě bude dál ohřívat planetu, takže motivace k ekologickým protestům asi bude i nadále udržována.

Odpovědět  |   | 
f  |  14. 07. 2017 07:17  |  [213.168.187.xxx]

použij google a najdi si postupy používané při výrobě jakýchkoli akumulátorů, deb!le a pak si to vynásob deseti, dvaceti po výměně spalováků za elektro

hlavo plesnivá, zelená

Odpovědět  |   | 
Saman  |  13. 07. 2017 17:16  |  [188.120.212.xxx]

a jen doplnim, jakakoliv jizda jakymkoliv autem na jakoukoli formu energie je neekologicka

Odpovědět  |   | 
homer  |  13. 07. 2017 20:37  |  [46.135.81.xxx]

rovnez tvuj prispevek je diky pouziti elektroniky a elektriny zcela neekologicky - pro ekologii udelas nejvic skokem do krateru sopky nebo z utesu

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 07. 2017 00:54

Volkswagen je 10 let pozadu, tak aspoň žvaní a i to žvaní jen kopíruje

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  14. 07. 2017 10:37  |  [89.111.70.xxx]

Inu, opakování je matka moudrosti. Pokud se ovšem neopakují hlouposti?

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  14. 07. 2017 20:33  |  [84.244.117.xxx]

Ani jeden z hybridov od VAG nedosahuje efektivitou a technologicky na Prius prvej generacie.

Preco? Pretoze VAG skratka nalepil bateriu na svoje obstarozne motory a prevodovky, ktore nikdy neboli urcene na prevadzku v hybridnom ustrojenstve. Nikdy.

Takze VAG to kompenzuje plug-in stylom, nasadi velku bateriu, ktoru ale auto nie je schopne efektivne dobijat - pretoze motor a prevodovka. Plug in hybrid od VAG funguje len kym ma stavu dodanu zo siete, je to viac plug in ako hybrid. To sa, mimochodom, tyka aj hybridov od Hyundai.

Akonahle je rychlost motora cez pevne prevodove stupne viazana na rychlost otacania kolies, hybrid nemoze fungovat. HSD od Toyoty prevodovku de facto nema (eCVT nie je prevodovka), takze umoznuje nezavisle na sebe vyuzivat lubovolne kombinacie pomeru vykonov spalovacieho motora a elektrickeho motora bez ohladu na rychlost a smer pohybu auta.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 07. 2017 15:49  |  [217.195.168.xxx]

...ked som tot pol roka dozadu avizoval LiS bateriu, schytal som minusov ako nasr.nych. Lenze ten vyvoj nebude iny a mam za to, ze ani LiS bateria nieje konecna zastavka. Tou bude kondenzator s pomalym vybijanim. Zase prosim par minusov aby sme si to o rok-dva objasnili a nacrtli dalsi vyvoj.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 07. 2017 21:27

Elon Musk řekl už před 3mi lety že bude potřeba 100 gigatováren a přihodil svůj nástřel VW
https://www.nextbigfuture.com/2014/06/elon-musks-tesla-... ...

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  15. 07. 2017 07:34  |  [31.192.66.xxx]

Co takové masivní nasazení elektromobilů asi udělá s ekonomikou zemí vyvážejících ropu, jako je Norsko? Nastane pokles těžby a vývozu, nebo se bude naopak těžit víc, protože na výrobu budou i potřebovat izolanty, tedy plasty? Pokud se budou vyrábět plasty pro baterie a elektromobily z ropy, ale nafta a benzín se využívat v elektromobilech nebudou, tak tyhle zbytky po destilaci ropy nejspíš zlevní a co s nimi bude - budou se pak skladovat, spalovat nebo vylévat?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 07. 2017 18:23  |  [80.95.126.xxx]

Přesně tak, benzín bude za babku, čímž se opět rozběhne výroba atmo osmiválců a na zemi znovu zavládne petrolheadský ráj.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 07. 2017 17:54

Už nebudem dostávat Norský fondy z kterejch jsme cálovali kde co

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 07. 2017 17:58

Jediný co bude VW potřebovat je pořádný dupnutí na koule a to už Čína zrovna udělala
https://electrek.co/2017/07/13/automakers-but... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků

Nejčtenější články

Vybíráte ojeté velké kombi? Toto je pět nejspolehlivějších

Vybíráte ojeté velké kombi? Toto je pět nej…

V našem miniseriálu o nejspolehlivějších automobilech jsme se tentokrát zaměřili na rodinná kombi střední třídy. I v této kategorii jasně převládají značky z Japonska, ovšem Toyota vítězem není…

28.  8.  2017 | | 53 N/A
Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazníkům s "vraky" až 120 000 Kč

Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazní…

Od počátku září až do konce prosince budou dealeři značky Citroën v ČR poskytovat zákazníkům při nákupu nového auta slevu v rozmezí třicet až sto dvacet tisíc korun.

1.  9.  2017 | | 43 N/A
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Ru…

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti usilovně pracují na novém obrněném voze pro přepravu svých prezidentů.

17.  9.  2017 | | 17 N/A
Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali…

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

12.  9.  2017 | | 80 N/A
Škoda odtajnila ceny "sportovnějšího a terénnějšího" SUV Kodiaq

Škoda odtajnila ceny "sportovnějšího a teré…

12.  9.  2017 | | 25 N/A