Volkswagen o gigatovárnách Tesly: "Takových budeme potřebovat až čtyřicet"

Poptávka po lithium-iontových bateriích pro elektromobily stoupá a nejen Volkswagen má v příštích deseti letech s tímto typem pohonem velké plány. Německá automobilka tvrdí, že svět bude potřebovat ekvivalent čtyřiceti takových gigatováren, jako má Tesla v Nevadě.

Podle Ulricha Eichorna, šéfa vývoje automobilky, budou elektromobily v roce 2025 tvořit čtvrtinu prodejů Volkswagenu. Pokud si podle něj takto bude počínat i další světové automobilky, bude muset být produkce baterií násobně větší, než dnes.

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

Při těchto výpočtech si přitom Volkswagen uvědomuje, že díky vývoji v oblasti akumulátorů a zvýšení hustoty a kapacity bude v autech zapořebí méně článků, než dnes. Automotive News dále uvádí, že inženýři automobilky nyní pracují na lithium-sírových bateriích a dalších technologiích, které však určitě nepřijdou dříve, než za 15 let.

Součástí elektrické ofenzivy Volkswagenu bude řada I.D. Prohlédněte si koncept, který ji představuje:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků