Volkswagen o gigatovárnách Tesly: "Takových budeme potřebovat až čtyřicet"

Poptávka po lithium-iontových bateriích pro elektromobily stoupá a nejen Volkswagen má v příštích deseti letech s tímto typem pohonem velké plány. Německá automobilka tvrdí, že svět bude potřebovat ekvivalent čtyřiceti takových gigatováren, jako má Tesla v Nevadě.

Podle Ulricha Eichorna, šéfa vývoje automobilky, budou elektromobily v roce 2025 tvořit čtvrtinu prodejů Volkswagenu. Pokud si podle něj takto bude počínat i další světové automobilky, bude muset být produkce baterií násobně větší, než dnes.

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

Při těchto výpočtech si přitom Volkswagen uvědomuje, že díky vývoji v oblasti akumulátorů a zvýšení hustoty a kapacity bude v autech zapořebí méně článků, než dnes. Automotive News dále uvádí, že inženýři automobilky nyní pracují na lithium-sírových bateriích a dalších technologiích, které však určitě nepřijdou dříve, než za 15 let.

Součástí elektrické ofenzivy Volkswagenu bude řada I.D. Prohlédněte si koncept, který ji představuje:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků