Volkswagen o gigatovárnách Tesly: "Takových budeme potřebovat až čtyřicet"

Poptávka po lithium-iontových bateriích pro elektromobily stoupá a nejen Volkswagen má v příštích deseti letech s tímto typem pohonem velké plány. Německá automobilka tvrdí, že svět bude potřebovat ekvivalent čtyřiceti takových gigatováren, jako má Tesla v Nevadě.

Podle Ulricha Eichorna, šéfa vývoje automobilky, budou elektromobily v roce 2025 tvořit čtvrtinu prodejů Volkswagenu. Pokud si podle něj takto bude počínat i další světové automobilky, bude muset být produkce baterií násobně větší, než dnes.

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

V Hongkongu prakticky skončil prodej aut Tesla. Už nejsou vládní pobídky...

Při těchto výpočtech si přitom Volkswagen uvědomuje, že díky vývoji v oblasti akumulátorů a zvýšení hustoty a kapacity bude v autech zapořebí méně článků, než dnes. Automotive News dále uvádí, že inženýři automobilky nyní pracují na lithium-sírových bateriích a dalších technologiích, které však určitě nepřijdou dříve, než za 15 let.

Součástí elektrické ofenzivy Volkswagenu bude řada I.D. Prohlédněte si koncept, který ji představuje:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků