Volkswagen: nový nafťák 2.0 TDI 125 kW

19 komentářů

vaclav
2. ledna • 13:51

hmm mozna jen jsem zvedav na výdrz a hlucnost motoru. tdi 81kw předělaná u abt na 115kw mi dlouho nevydržela....stejne to postrádá smysl kdyz pak takovému naftaku slapnu na krk zere uplne stejne jak benzin...

Libor
2. ledna • 15:49

Hmm, je docela rozdíl mezi čiptuningem nahnaný výkon na úkor životnosti a nově vyvinutým motorem, jinak 1,9TDI bez úprav za optim.podmínek v poho 400.000km  Jinak 1,9TDI 81kW sem měl v A3 a při dosti slušném zatěžování sem se nikdy nedostal přes 10l, paxem měl 1,8T chip na cca.190kW a spotřeba okolo 20l při plném kotli nebyl problém, při Vmax si to páplo okolo 50l

Spíš mě překvapilo, že VW 2,0TDI 125kW je na tom výkonově líp něž 2,0d od BMW 120kW

Michal
2. ledna • 16:35

Ze by to bylo tim, ze 2,0d od BMW je uz par let na trhu?

Libor
2. ledna • 18:29

Hmm, mám za to, že 2,0d od BMW je sice na trhu dlouho, ale v poslední výkon.variantě (120kW) se objevil až ve 120d,

Ladik
2. ledna • 20:35

2.0 TDI je vlastně jen převrtaná 1.9 TDI + 16V hlava a rychložhavení

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
3. ledna • 17:13

Myslím, že dva ventily na válec navíc jsou dost podstatnou změnou. Ten motor je jiný i v dalších ohledech, ale přesně to nevím.

Adam
2. ledna • 10:36

Je jasný, že PD ještě neřeklo svoje poslední slovo. Jestli nová generace vstřikování bude tižší než ta dnešní, tak to bude dost dobrej motor.

Niemand
1. ledna • 18:45

Tim vylepsenim, ktere snizi vibrace, bodou 2 vyvazovaci hridele. Piezovstrikovani umoznuje take lepe davkovat palivo, takze se snizi hluk, spotreba bude stale slusna a vykon poroste.

Ladik
1. ledna • 19:56

2.0 TDI má v základu vyvaživací hřídele. Spíš je zajímavých těch 7 pvstřiků paliva. Tím se totiž PD přiblíčil hodně CR. CR první generace mělo okolo sedmi předvstřiků a PD první generace mělo pouze jeden.

Jaký je vlastně hlavní rozdíl mezi CR I a CR II? hlavně tlak ne?

Petr T.
2. ledna • 11:09

Tlaky systému CR začínaly u 1. gen. na 1150 bar, nyní jsou 1600 (Bosch, Delphi, Siemens) a 1800 (Denso, Delphi). A půjdou na 2000 bar, se zesilovačem tlaků www.siemensvdo.com/default.aspx?menu=amplified až na 2500 bar. 1. gen. a 2. gen měly 1 pilotní a 1 hlavní vstřik, nyní se používají 3 až 6 vstřiků, málokdy se ovšem v praxi využijí. Systém EUI (PD) používá 2050 bar, těch až 7 vstřiků je pokrok, ovšem dají se využít jen omezeně vzhledem k náběhu tlaku od vačky, zatímco CommonRail tento problém nezná. I proto se bude se systémem CommonRail dosahovat lepších hodnot, motory s PD budou vždy na výrobu nákladnější.

X12345678
4. ledna • 14:51

Na druhou stranu, systém CR je limitován deformací tlakové lišty, což je jeho největším limitujícím parametrem a dále energetickou neefektivitou předřazeného vysokotlakého čerpadla, proto se zatím nevyrovnal vstřikovacími tlaky ani efektivitou spalování systému PD, který má ještě značnou rezervu v možnosti dalšího zvyšování tlaku. Lze předpokládat budoucnost někde na styčné hranici obou systémů.

Kevlar
3. ledna • 16:50

2000 bar, to je vážně už drsný. Přibližně takovýto tlak je v hlavni průměrné lovecké pušky během výstřelu....



--
1. ledna • 18:20

(Příspěvek smazán. Redakce)

Petr T.
1. ledna • 16:53

Není to benzín, je to motor se vstřikováním EUI (PD) Siemens. Samozřejmě budou i upravené verze tohoto motoru, ale na to si Ocatvia asi počká, neb je to hlavní zbraň nového Passatu. tento motor (125kW) bude odpovědí (nebo naopak?) na motor 1,9 až 2,2 D4D Toyota 130kW (Avensis). Ani tady se ještě přesně neví, jestli to bude 1,9, 2,0, 2,1 nebo 2,2 l.

Pavel
1. ledna • 19:48

Tipuju, že to bude nejspíš 2.2 l.

Michal
1. ledna • 11:40

Třeba bude tento motor i v nové Octavii RS, docela by jí slušel.

iceman
1. ledna • 12:17

Tam by mela byt snad jeste silnejsi verze. 132 kW

lucas
1. ledna • 16:31

Nema to byt benzin?

iceman
1. ledna • 22:23

Benzin by RS II mena mit taky. 2.0 FSI Turbo

Doporučujeme

Články odjinud