Volkswagen: nový nafťák 2.0 TDI 125 kW

Nová generace Volkswagenu Passat bude mít při uvedení na trh sedm motorů. Čtyři benzínové budou doplňovat tři nafťáky. Základem je 1.9 TDI 77 kW, druhým nejvýkonnějším motorem bude 2.0 TDI 103 kW s 16V technologií a konečně nejvýkonnějším agregátem bude tentýž motor, ale s výkonem 125 kW.

V novém Passatu ovšem dojde k malému vylepšení uvedeného agregátu. Motor bude mít stále vstřikování paliva pumpe-düse, tedy známé PD (konkurence používá common rail), nicméně novinkou bude piezoelektrické ovládání vstřikovacího ventilu. Dosud motory PD používaly ovládání magnetické. Díky piezoelektrice je možné lépe dávkovat palivo, což umožňuje až sedm vstřiků paliva během jednoho cyklu. Vstřikovací ventily je totiž možné otevřít rychleji a na kratší dobu, v praxi jich ale tolik potřeba není.

Současně se zavedením nového ovládání vstřikovacích ventilů se motor dočkal dalšího vylepšení, které v důsledku sníží hlučnost (která je u motoru 2.0 TDI hodně vysoká) a vibrace, zlepší se odezva na plyn a sníží emise. Přestože 2.0 TDI plní Euro4 i bez filtru pevných částic, nebude v Passatu chybět; otázkou je, zda bude za příplatek nebo ve standardu. Oba nejsilnější nafťáky lze v novém Passatu kombinovat se sekvenční převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Passat

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků