Nová generace Volkswagenu Passat bude mít při uvedení na trh sedm motorů. Čtyři benzínové budou doplňovat tři nafťáky. Základem je 1.9 TDI 77 kW, druhým nejvýkonnějším motorem bude 2.0 TDI 103 kW s 16V technologií a konečně nejvýkonnějším agregátem bude tentýž motor, ale s výkonem 125 kW.
V novém Passatu ovšem dojde k malému vylepšení uvedeného agregátu. Motor bude mít stále vstřikování paliva pumpe-düse, tedy známé PD (konkurence používá common rail), nicméně novinkou bude piezoelektrické ovládání vstřikovacího ventilu. Dosud motory PD používaly ovládání magnetické. Díky piezoelektrice je možné lépe dávkovat palivo, což umožňuje až sedm vstřiků paliva během jednoho cyklu. Vstřikovací ventily je totiž možné otevřít rychleji a na kratší dobu, v praxi jich ale tolik potřeba není.
Současně se zavedením nového ovládání vstřikovacích ventilů se motor dočkal dalšího vylepšení, které v důsledku sníží hlučnost (která je u motoru 2.0 TDI hodně vysoká) a vibrace, zlepší se odezva na plyn a sníží emise. Přestože 2.0 TDI plní Euro4 i bez filtru pevných částic, nebude v Passatu chybět; otázkou je, zda bude za příplatek nebo ve standardu. Oba nejsilnější nafťáky lze v novém Passatu kombinovat se sekvenční převodovkou DSG.
Nový Volkswagen Passat