Volkswagen: nový nafťák 2.0 TDI 125 kW

Nová generace Volkswagenu Passat bude mít při uvedení na trh sedm motorů. Čtyři benzínové budou doplňovat tři nafťáky. Základem je 1.9 TDI 77 kW, druhým nejvýkonnějším motorem bude 2.0 TDI 103 kW s 16V technologií a konečně nejvýkonnějším agregátem bude tentýž motor, ale s výkonem 125 kW.

V novém Passatu ovšem dojde k malému vylepšení uvedeného agregátu. Motor bude mít stále vstřikování paliva pumpe-düse, tedy známé PD (konkurence používá common rail), nicméně novinkou bude piezoelektrické ovládání vstřikovacího ventilu. Dosud motory PD používaly ovládání magnetické. Díky piezoelektrice je možné lépe dávkovat palivo, což umožňuje až sedm vstřiků paliva během jednoho cyklu. Vstřikovací ventily je totiž možné otevřít rychleji a na kratší dobu, v praxi jich ale tolik potřeba není.

Současně se zavedením nového ovládání vstřikovacích ventilů se motor dočkal dalšího vylepšení, které v důsledku sníží hlučnost (která je u motoru 2.0 TDI hodně vysoká) a vibrace, zlepší se odezva na plyn a sníží emise. Přestože 2.0 TDI plní Euro4 i bez filtru pevných částic, nebude v Passatu chybět; otázkou je, zda bude za příplatek nebo ve standardu. Oba nejsilnější nafťáky lze v novém Passatu kombinovat se sekvenční převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Passat

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků