Volkswagen NILS: malý elektromobil do města

Automobilka Volkswagen do Frankfurtu přiveze studii jednomístného minivozíku s elektrickým pohonem a jménem NILS.

Koncern Volkswagen Group pokračuje ve své ofenzívě mezi miniautomobily. Po předpremiérách dvoumístné studie Audi Urban Concept a nové generace modelu Volkswagen Up! představí na autosalonu ve Frankfurtu také studii lehkého jednomístného elektromobilu pojmenovaného Volkswagen Nils. V budoucnosti by mohl posloužit zvláště v hustém městském provozu. „Úkolem projektu NILS je prozkoumat technickou realizovatelnost dostupného samohybu pro individuální dopravu s ekologicky přínosným elektrickým pohonem,“ uvedl Prof. Dr. Jürgen Leohold zodpovědný v rámci koncernu VW Group za oblast vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen NILS využívá hliníkového prostorového rámu, ze stejného materiálu je vyrobena také většina povrchových dílů karoserie včetně vzhůru výklopných dveří a kol, která výrazně vystupují z obrysu karoserie a disponují malými blatníky motocyklového typu. NILS bude široký 1 390 mm, vysoký jen 1 200 mm a dlouhý 3 040 mm, takže je o zhruba 0,5 kratší než nový Volkswagen Up!, pohotovostní hmotnost má činit přibližně 460 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará kompaktní elektromotor uložený za sedadlem řidiče o hmotnosti jen 19 kg. Dlouhodobě je schopen generovat výkon 20 koní (15 kW) a točivý moment 130 Nm, krátkodobě pak dosahuje výkonu až 34 koní (25 kW). NILS má s ním z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než 11 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Elektromotor je napájen z li-ionového akumulátoru 5,3 kWh umístěného v zadní části karoserie, jenž má vozu zajistit dojezd okolo 65 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nad akumulátorem se nachází také malý zavazadlový prostor, zdířka pro dobíjení je hned pod zadní středovou svítilnou. Sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a rozměry 115/80 vpředu a 125/80 vzadu. Podle tvrzení Volkswagenu má NILS vyhovět požadavkům 73,9 % řidičů německých velkoměst, kteří podle statistiky dojíždějí do práce na vzdálenost kratší než 25 km. Podrobnosti k novému konceptu budou uvedeny při jeho oficiální premiéře na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 43 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků