Volkswagen NILS: malý elektromobil do města

Automobilka Volkswagen do Frankfurtu přiveze studii jednomístného minivozíku s elektrickým pohonem a jménem NILS.

Koncern Volkswagen Group pokračuje ve své ofenzívě mezi miniautomobily. Po předpremiérách dvoumístné studie Audi Urban Concept a nové generace modelu Volkswagen Up! představí na autosalonu ve Frankfurtu také studii lehkého jednomístného elektromobilu pojmenovaného Volkswagen Nils. V budoucnosti by mohl posloužit zvláště v hustém městském provozu. „Úkolem projektu NILS je prozkoumat technickou realizovatelnost dostupného samohybu pro individuální dopravu s ekologicky přínosným elektrickým pohonem,“ uvedl Prof. Dr. Jürgen Leohold zodpovědný v rámci koncernu VW Group za oblast vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen NILS využívá hliníkového prostorového rámu, ze stejného materiálu je vyrobena také většina povrchových dílů karoserie včetně vzhůru výklopných dveří a kol, která výrazně vystupují z obrysu karoserie a disponují malými blatníky motocyklového typu. NILS bude široký 1 390 mm, vysoký jen 1 200 mm a dlouhý 3 040 mm, takže je o zhruba 0,5 kratší než nový Volkswagen Up!, pohotovostní hmotnost má činit přibližně 460 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará kompaktní elektromotor uložený za sedadlem řidiče o hmotnosti jen 19 kg. Dlouhodobě je schopen generovat výkon 20 koní (15 kW) a točivý moment 130 Nm, krátkodobě pak dosahuje výkonu až 34 koní (25 kW). NILS má s ním z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než 11 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Elektromotor je napájen z li-ionového akumulátoru 5,3 kWh umístěného v zadní části karoserie, jenž má vozu zajistit dojezd okolo 65 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nad akumulátorem se nachází také malý zavazadlový prostor, zdířka pro dobíjení je hned pod zadní středovou svítilnou. Sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a rozměry 115/80 vpředu a 125/80 vzadu. Podle tvrzení Volkswagenu má NILS vyhovět požadavkům 73,9 % řidičů německých velkoměst, kteří podle statistiky dojíždějí do práce na vzdálenost kratší než 25 km. Podrobnosti k novému konceptu budou uvedeny při jeho oficiální premiéře na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků