Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. Následně se ale ukázalo, že tehdejší motory TDI nedokážou splnit přísné americké limity emisí NOx. Zásadní nové skutečnosti ani pojmenování viníků však zpráva nepřinesla.
Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Německá automobilka dnes zveřejnila pokroky, jichž dosáhla při vyšetřování takzvané kauzy Dieselgate. Kdo doufal v přesný popis sledu událostí a veřejné pojmenování viníků, bude zklamán: mnoho konkrétního jsme se nedozvěděli. Zpráva je spíše shrnutím dosud známých faktů.

Aféra známá jako Dieselgate vypukla v září letošního roku, kdy vyšlo najevo, že Volkswagen cíleně obcházel homologační zkoušky emisí v Kalifornii. Následně se ukázalo, že software, který nedovoleným způsobem detekuje pobíhající test a upravuje chod motoru, obsahuje 11 milionů motorů TDI po celém světě. 

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Volkswagen oznámil, že interní i externí vyšetřovatelé zajistili dohromady 102 terabytů dat. Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. 

Ukázalo se, že motor konstrukční řady EA189 nedokáže splnit přísné americké limity oxidů dusíku, proto konstruktéři obešli předpis instalací nedovoleného softwaru. Přestože u pozdějších motorů už bylo možné splnit limity NOx legálním způsobem, motoráři Volkswagenu nevyužili všech možností a raději se opět spolehli na softwarovou manipulaci. Motor rozpoznal, že se právě podrobuje zkoušce emisí, a zvýšil množství vstřikovaného aditiva AdBlue. 

Čtvrteční zpráva Volkswagenu přiznává, že uvést motory do souladu s přísnými americkými normami bude složitější než v Evropě, kde automobilka technické řešení již představila:

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Návrh opatření pro Severní Ameriku bude údajně zveřejněn poté, co jej schválí odpovědné úřady.

Volkswagen již v reakci na aféru učinil celou řadu personálních změn, ačkoliv podle dosavadních výsledků vyšetřování do ní nebyl zapleten nikdo z představenstva ani dozorčí rady. 

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky