Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. Následně se ale ukázalo, že tehdejší motory TDI nedokážou splnit přísné americké limity emisí NOx. Zásadní nové skutečnosti ani pojmenování viníků však zpráva nepřinesla.
Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Německá automobilka dnes zveřejnila pokroky, jichž dosáhla při vyšetřování takzvané kauzy Dieselgate. Kdo doufal v přesný popis sledu událostí a veřejné pojmenování viníků, bude zklamán: mnoho konkrétního jsme se nedozvěděli. Zpráva je spíše shrnutím dosud známých faktů.

Aféra známá jako Dieselgate vypukla v září letošního roku, kdy vyšlo najevo, že Volkswagen cíleně obcházel homologační zkoušky emisí v Kalifornii. Následně se ukázalo, že software, který nedovoleným způsobem detekuje pobíhající test a upravuje chod motoru, obsahuje 11 milionů motorů TDI po celém světě. 

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Volkswagen oznámil, že interní i externí vyšetřovatelé zajistili dohromady 102 terabytů dat. Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. 

Ukázalo se, že motor konstrukční řady EA189 nedokáže splnit přísné americké limity oxidů dusíku, proto konstruktéři obešli předpis instalací nedovoleného softwaru. Přestože u pozdějších motorů už bylo možné splnit limity NOx legálním způsobem, motoráři Volkswagenu nevyužili všech možností a raději se opět spolehli na softwarovou manipulaci. Motor rozpoznal, že se právě podrobuje zkoušce emisí, a zvýšil množství vstřikovaného aditiva AdBlue. 

Čtvrteční zpráva Volkswagenu přiznává, že uvést motory do souladu s přísnými americkými normami bude složitější než v Evropě, kde automobilka technické řešení již představila:

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Návrh opatření pro Severní Ameriku bude údajně zveřejněn poté, co jej schválí odpovědné úřady.

Volkswagen již v reakci na aféru učinil celou řadu personálních změn, ačkoliv podle dosavadních výsledků vyšetřování do ní nebyl zapleten nikdo z představenstva ani dozorčí rady. 

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků