Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. Následně se ale ukázalo, že tehdejší motory TDI nedokážou splnit přísné americké limity emisí NOx. Zásadní nové skutečnosti ani pojmenování viníků však zpráva nepřinesla.
Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Německá automobilka dnes zveřejnila pokroky, jichž dosáhla při vyšetřování takzvané kauzy Dieselgate. Kdo doufal v přesný popis sledu událostí a veřejné pojmenování viníků, bude zklamán: mnoho konkrétního jsme se nedozvěděli. Zpráva je spíše shrnutím dosud známých faktů.

Aféra známá jako Dieselgate vypukla v září letošního roku, kdy vyšlo najevo, že Volkswagen cíleně obcházel homologační zkoušky emisí v Kalifornii. Následně se ukázalo, že software, který nedovoleným způsobem detekuje pobíhající test a upravuje chod motoru, obsahuje 11 milionů motorů TDI po celém světě. 

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Volkswagen oznámil, že interní i externí vyšetřovatelé zajistili dohromady 102 terabytů dat. Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. 

Ukázalo se, že motor konstrukční řady EA189 nedokáže splnit přísné americké limity oxidů dusíku, proto konstruktéři obešli předpis instalací nedovoleného softwaru. Přestože u pozdějších motorů už bylo možné splnit limity NOx legálním způsobem, motoráři Volkswagenu nevyužili všech možností a raději se opět spolehli na softwarovou manipulaci. Motor rozpoznal, že se právě podrobuje zkoušce emisí, a zvýšil množství vstřikovaného aditiva AdBlue. 

Čtvrteční zpráva Volkswagenu přiznává, že uvést motory do souladu s přísnými americkými normami bude složitější než v Evropě, kde automobilka technické řešení již představila:

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Návrh opatření pro Severní Ameriku bude údajně zveřejněn poté, co jej schválí odpovědné úřady.

Volkswagen již v reakci na aféru učinil celou řadu personálních změn, ačkoliv podle dosavadních výsledků vyšetřování do ní nebyl zapleten nikdo z představenstva ani dozorčí rady. 

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků