Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. Následně se ale ukázalo, že tehdejší motory TDI nedokážou splnit přísné americké limity emisí NOx. Zásadní nové skutečnosti ani pojmenování viníků však zpráva nepřinesla.
Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

Německá automobilka dnes zveřejnila pokroky, jichž dosáhla při vyšetřování takzvané kauzy Dieselgate. Kdo doufal v přesný popis sledu událostí a veřejné pojmenování viníků, bude zklamán: mnoho konkrétního jsme se nedozvěděli. Zpráva je spíše shrnutím dosud známých faktů.

Aféra známá jako Dieselgate vypukla v září letošního roku, kdy vyšlo najevo, že Volkswagen cíleně obcházel homologační zkoušky emisí v Kalifornii. Následně se ukázalo, že software, který nedovoleným způsobem detekuje pobíhající test a upravuje chod motoru, obsahuje 11 milionů motorů TDI po celém světě. 

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Volkswagen oznámil, že interní i externí vyšetřovatelé zajistili dohromady 102 terabytů dat. Podle čtvrteční zprávy stálo na počátku kauzy strategické rozhodnutí z roku 2005 začít ve velkém podporovat odbyt dieselových aut na americkém trhu. 

Ukázalo se, že motor konstrukční řady EA189 nedokáže splnit přísné americké limity oxidů dusíku, proto konstruktéři obešli předpis instalací nedovoleného softwaru. Přestože u pozdějších motorů už bylo možné splnit limity NOx legálním způsobem, motoráři Volkswagenu nevyužili všech možností a raději se opět spolehli na softwarovou manipulaci. Motor rozpoznal, že se právě podrobuje zkoušce emisí, a zvýšil množství vstřikovaného aditiva AdBlue. 

Čtvrteční zpráva Volkswagenu přiznává, že uvést motory do souladu s přísnými americkými normami bude složitější než v Evropě, kde automobilka technické řešení již představila:

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Návrh opatření pro Severní Ameriku bude údajně zveřejněn poté, co jej schválí odpovědné úřady.

Volkswagen již v reakci na aféru učinil celou řadu personálních změn, ačkoliv podle dosavadních výsledků vyšetřování do ní nebyl zapleten nikdo z představenstva ani dozorčí rady. 

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

Dieselgate nekončí, VW přiznal šizení emisí i u 3.0 TDI

 

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků