Volkswagen New Coupe Concept: nový Golf kupé?

Automobilka Volkswagen včera v Detroitu představila svoji studii NCC, o níž se hovoří jako o budoucí kupé verzi Golfu.

New Concept Coupe je plně hybridním vozem, jenž by mohl v dohledné době doplnit stávající nabídku značky Volkswagen, ačkoli zvláště při zadním pohledu budí dojem zmenšeného Audi A5. Koncept s poněkud nenápaditým názvem vychází z platformy Golf/Jetta. Pod jeho kapotou se ukrývá zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 150 koní (110 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG se sekvenčním řazením doplněná elektromotorem o výkonu 27 koní (20 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů (1,1 kWh) a umožňuje vozu jízdu na čistě elektrický pohon, takže o něm lze skutečně hovořit jako o „plném hybridu“. V tomto režimu je zhasnutý motor zcela odpojen od celé pohonné soustavy a nezatěžuje ji žádnými odpory. Volkswagen NCC disponuje slušnými provozními parametry, tedy alespoň „na papíře“. Z klidu na 100 km/h má toto kupé zrychlit za 8,6 s, dosáhne rychlosti 227 km/h, spotřebuje v průměru 4,2 l/100 km a vyprodukuje CO2 o hmotnosti 98 g/km, za relativně nízkou spotřebou stojí i použití soustavy Start/Stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Vystavený plně čtyřmístný prototyp se chlubí lakem Tungsten Silver Metallic, bi-xenonovými reflektory nebo soustavami LED použitými pro denní svícení, blinkry a zadní světlomety. Na délku měří 4 540 mm, široký je 1 780 mm a vysoký 1 410 mm. Osazen je devatenáctipalcovými ráfky Lugano a interiéru vládne měkká kombinace šedých obkladů Grigio Quartz a bílého koženého čalounění v odstínu Berry White.

Svým vzhledem a celkovým pojetím NCC dobře zapadá do stávající modelové palety, o jeho budoucnosti zatím nic určitého nevíme, ale proslýchá se, že by se z něj vycházející sériový vůz mohl v prodejích objevit během dvou let. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen New Coupe Concept
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků