Volkswagen New Coupe Concept: nový Golf kupé?

Automobilka Volkswagen včera v Detroitu představila svoji studii NCC, o níž se hovoří jako o budoucí kupé verzi Golfu.

New Concept Coupe je plně hybridním vozem, jenž by mohl v dohledné době doplnit stávající nabídku značky Volkswagen, ačkoli zvláště při zadním pohledu budí dojem zmenšeného Audi A5. Koncept s poněkud nenápaditým názvem vychází z platformy Golf/Jetta. Pod jeho kapotou se ukrývá zážehový čtyřválec 1,4 TSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 150 koní (110 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 220 Nm. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG se sekvenčním řazením doplněná elektromotorem o výkonu 27 koní (20 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů (1,1 kWh) a umožňuje vozu jízdu na čistě elektrický pohon, takže o něm lze skutečně hovořit jako o „plném hybridu“. V tomto režimu je zhasnutý motor zcela odpojen od celé pohonné soustavy a nezatěžuje ji žádnými odpory. Volkswagen NCC disponuje slušnými provozními parametry, tedy alespoň „na papíře“. Z klidu na 100 km/h má toto kupé zrychlit za 8,6 s, dosáhne rychlosti 227 km/h, spotřebuje v průměru 4,2 l/100 km a vyprodukuje CO2 o hmotnosti 98 g/km, za relativně nízkou spotřebou stojí i použití soustavy Start/Stop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Vystavený plně čtyřmístný prototyp se chlubí lakem Tungsten Silver Metallic, bi-xenonovými reflektory nebo soustavami LED použitými pro denní svícení, blinkry a zadní světlomety. Na délku měří 4 540 mm, široký je 1 780 mm a vysoký 1 410 mm. Osazen je devatenáctipalcovými ráfky Lugano a interiéru vládne měkká kombinace šedých obkladů Grigio Quartz a bílého koženého čalounění v odstínu Berry White.

Svým vzhledem a celkovým pojetím NCC dobře zapadá do stávající modelové palety, o jeho budoucnosti zatím nic určitého nevíme, ale proslýchá se, že by se z něj vycházející sériový vůz mohl v prodejích objevit během dvou let. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen New Coupe Concept
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky