Volkswagen New Beetle: nová generace přistižena bez maskování (spy photos)

Volkswagen začal již v roce 1994 koketovat s myšlenkou návratu jednoho ze svých slavných modelů, klasického Brouka. Tehdy ukázal světu své první nápady, trvalo ale ještě několik dalších let, než se vůz v roce 1998 dostal na trh. Automobilka jej nazvala New Beetle, se starým Broukem ale mnoho společného neměl, snad jen vzhledové prvky. Z lidového vozítka se stalo jakési předražené retro pro ty, kteří od šedesátých let, kdy tančili s květinami ve vlasech a drogami v krvi kdesi na zabláceném poli, stačili zbohatnout.

Kupodivu se takových našlo dost, hlavně ve Spojených státech, kde si vůz jen v roce 1999 koupilo přes 83 tisíc zákazníků. Od té doby ale šly prodeje vytrvale dolů a dvanáct let po svém představení New Beetle jen vyzobává prodejní drobky. Pomoci k návratu na výsluní by mu měla pomoci nová generace, jež by se mohla na trhu ukázat již v průběhu příštího roku. A jak dokládají naše poslední špionážní snímky, vývoj novinky je opravdu daleko.

Nevíme, jak bude Volkswagen vozu říkat. Volba názvu New Beetle byla poněkud nešťastná, co bude po Novém Broukovi? Novější Brouk, nebo snad Nový Nový Brouk? Těžko říci, víme však jistě, jak bude novinka vypadat, neboť byla přistižena v akci jen s minimálním, nepodstatným maskováním.

Na druhou stranu, ono ani nebylo mnoho co skrývat, vůz ctí stále stejné linie. Ze snímků se zdá, že novinka bude o něco „bachratější”, především ale určitě bude o něco delší a nižší. VW již dříve sliboval, že další generaci Brouka dopřeje více prostoru na zadní sedadlech a toho by bez delší střechy těžko dosáhl.

Další informace zatím nemáme, v útrobách vozu ale lze znovu očekávat techniku kompaktních Volkwsagenů posledních let. V Americe spíše objemnější motory nové Jetty, v Evropě pak menší motůrky s větrníčkem (rozumějte turbem), jaké dnes známe z Golfu. A podle současných spekulací se nový, novější nový Brouk dočká i hybrdního pohonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Další inkarnace Brouka očividně nemá daleko do výroby.

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků