Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

40 komentářů

trent
18. prosince • 19:54

To je jako když si Mr. Bean zamyká auto na petlici. Vypadá to stejně efektně.

kaktus
18. prosince • 0:06

Na to, aby začali používat nějakou moderní navigaci bez takovéhoto problému se musí sejít mamagement, přijít na to, čí je to nápad, pak dají několik návrhů dalších porad, kde konečně přijdou na to, že je to opravdu, ale opravdu zastaralé, dalších pár porad (zabere to minimálně půl roku), kde se dohodnou, že je to potřeba udělat jinak a po roce a půl vynalézání a schvalování vyvrhnou opět zastaralou záležitost.
Taková koncernová zábava...

Tomas_2002
17. prosince • 11:11

Nápad jistě dobrý, nicméně provedení a design je....minimálně "zvláštní". Opticky se mi to vůbec nelíbí. :-/

KptBobr
17. prosince • 16:07

Zcela zbytecna diskuze s chytroliny, kteri hodnoti napr. na zaklade toho, ze si prectou 3 roky stary navod od RNS :-/:-/:-/
A pro toho troubu H. jen to, ze je zasadni rozdil mezi necim znackovym (a designovanym v nejake civilizovane zemi), ac nakonec vyrobene v manufakture Cine, a mezi tim, co vzniklo od zacatku v Cine. To pokud nechapes, tak je me Te velice lito.
A ze ma to MM centrum RNS jen 30 GB volneho prostoru pro uzivatele ? Kazdy kdo Columbuse (tak se jmenuje u Skody) ma, vi dobre, ze vice netreba, neni to nijak prakticke, lepe se vyuzivaji SDHC (ktere samozrejme jdou), nebo externi HDD pripojeny pres dat. rozhrani, prip. iPod, iPhone atd.
Pro natrvdleho Dusana (a on to dobre vi, ale musi stale prudit) - integrovany samozrejme je, a to velmi, je napojeny na cely info, audio, video) umi i couvaci kameru) system auta, mechanicky integrovany je hure, nebot je snadno vyjmutelny.
A ta cena 30 tis., je to asi jako s temi cerpadly z Bosche v Jihlave, za tuto cenu kazdy vi odkud to je...
Howgh!

Honza
17. prosince • 16:57

Natvrdlý jste Vy protože Vám nedošlo, že svět se okolo měnil a ta auta nekupují už jen konzervativní důchodci a jak si se ve výbavě zaspalo.MP3 z CD to máte rok cca 1996 , pak následovaly MP3 přehrávače na SD karty které definitivně vystřídali HDD a Flash přehrávače okolo roku 2000. Ale sláva s desetiletým zpožděním Evropské automobilky to začínají montovat za příplatek a až směšně vysokou cenu MP3-CD přehrávače. Gratulace fakt jdou s dobou.
Ten RNS510 který jste zmínil nemá v základu USB a neumí MP3 číst z DVD jen z CD. Pionýra který hrál MP3 z DVD jsem měl pře deseti lety, schválně kdy k tomu dospějí oni. Hádám, že až DVD bude na hrobem.Nechci ani vědět jak to bude s DAB\DAB+ možná tak 5let po zprovoznění ho začnou za příplatek montovat i do aut vyšší třídy.

KptBobr
18. prosince • 0:18

Ty nejsi jen natvrdly, ale primo vygumovany, RNS samozrejme ma USB, k cemu bych asi mel svuj prenosny HDD pripojen (!). Ma MDI rozhrani, nejen pro USB, ale i pro iPody apod.Jestli bere MP3 z DVD ci CD jsem nikdy nezkousel, ani me to nenapadlo (a koho asi, proc ?), kdyz ma slot jak pro SD/MMC(resp. SDHC), tak i pro vyse zminene USB/MDI rozhrani. Nechapu, kdo se bude dnes pachtit s nejakymi CD ci DVD v souvislosti s MP3kami ? Asi jen troubove :-)Muziku si doma presouvam/konvertuji z domaci databaze ve FLACu na portable HDD, ktery jednoduse pripojim k RNS, vc. uplneho zobrazovani vsech ID3 tagu i z prenosneho HDD. Samozrejme mohu vyuzit i HDD v RNS, ale to uz s tim je dalsi prace pri kopirovani.
Mas jeste nejaky nezodpovezeny problem a dalsi neznalosti ? Vubec o Columbovi/RNS nic nevis, a tady plantas pate pres devate...Ty "Pioneere", mj. RNS510 ma samozrejme podporu i pro DAB rozhlas, stejne tak pro DVB-T TV, je to jen otazka, zda-li si prikoupis/objednas prislusny modul, ktery je v pripade DAB rozhlasu v nasich podminkach zatim k nicemu.Jses opravdu hloupy tajtrlik, ktery si nekde vycucal nejake polopravdy ze 100 let starych informaci, a ted se tim tady jen hloupe ztrapnujes. Uz radeji mlc...

Honza
18. prosince • 10:45

Jen dál pokračujte nakonec to ze sebe vysypete jak to vlastně. Jinak hezky si si z toho vybíráte co chcete :-D Já napíšu ...Pionýra který hrál MP3 z DVD jsem měl pře deseti lety...
A Vy reagujete ....Jestli bere MP3 z DVD ci CD jsem nikdy nezkousel, ani me to nenapadlo (a koho asi, proc ?)... To je pravda hlavně na ně pomalu s pokrokem se to nemá přehánět.
Furt se točíme o kolo jednoho a to že v základu tyhle "super audia" neuměj skoro nic a jsou zastaralé. Ale jak už sem řek v začátku to není jen o VW. Koukal jsem na ceník Citroena , Huyndai , Opel, Fiat atd.... u všech je to stejné. MP3 max z CD za takovou věc jako USB adaptér chtějí neúměrný příplatek . Takže cca všichni jsou 10let pozadu a za přípalatek cca 10000 až 15000 dodají i USB.
Moje teorie, v minulosti nové auta kupovali starší lidé = konzervativní = tyhle věci nechtěli. Mladší kupovali auta ojetá a vybavovali je aftermarket produkty, které měli často vlastnosti které ty tovární ne. Teď když nastala generační výměna, automobilky dostatečně rychle nereagovali a pak to takhle dodatečně lepí.Aby se člověk dostal na dnešní úroveň musí k tomu nalepit x modulů (MDI není pro O2 v základu a stojí jen 3000?) , kabelů, dokoupit si mapové podklady ( RNS510 aka Columbus není v ceně SW ? Jen cca do 4000,- příplatek ) a upgrade firmaware. Je pokud se to všechno posčítá, plus pravděpodobně práce technika je to děs. Takže se dostanete na cenu, která je směně vysoká, na to že máte furt starý kus elektroniky.Spíš se považuji za člověka který poměřuje co za svý prachy skutečně dostane a nemám klapky na oči. DAB se nám hodí pokud jedeme za zákazníkem do Německa nebo Rakouska.

KptBobr
17. prosince • 10:31

Rad bych vsechny ty zde exhibujici chytroliny s jejich "moudry" a radami doplnil, ze se zdaleka nejedna "jen o navigaci".
RNS510 je multimed. a informacni centrum, ktere spolecne s MAxiDOT displejem mezi budiky zobrazuje nejen vlastni navigaci, ale jen tam i radio (volitelne TV tuner), integrace mobilniho telefonu (HF nebo autotelefon s rSAP), medialni prehravac MP3/DVD s vlastnim prostorem na vestavenem HDD, a samozrejme zobrazovani vsech moznych informaci z vozu - klimatizace, prich. SMSky (i na MAxiku), telefonovani, audionastaveni atd...
RNS je jiste draha, az predrazena, to ma ale KAZDY vyrobce auta, ktery to integruje do auta. Nicmene napr. ta navigace za to nabizi nebyvalou presnost a robustnost, bez nejakych zatuhnuti a podp. jako u prenosnych kousku, ktere mj. gyroskopy maji jen u vlajk. modelu.
To k te cene RNS, a k cene toho udelatko, ktere jiste odpovida sve funkci, pokud to tedy je spolehlive. Hned bych to bral.
Urcite to je prinosna vecicka, co z i u nas oceni zejmena majitele O2 a Superbu, kde tyto multimedialni masinky byvaji instalovane.

Dusan
17. prosince • 11:19

To je prave ten nejvetsi pruser, ze RNS510 integrovana neni. Kdyby byla integrovana, tak se neda ukrast jako ve vicemene vsech ostatnich modelech az na ridke vyjimky, typu vsestranne zaostala Toyota.

kamil
17. prosince • 15:39

V čem přesně multimediální centrum v Toyotě zaostává ? Vždyť je +- na stejné úrovni jako RNS510 ve VW. Pro Toyotu dodává audio systémy a navigace Panasonic.

Dusan
17. prosince • 22:39

No nejenom, ze ma stejny problem jako VW navigace, tedy vyndatelnost do minuty i s rozbitim okenka, ale jeste je vestavene jak navigace od Chongu velmi nevzhlednym nepasujicim rameckem. Tohle proste neni ukazka super konstrukce:img.auto.cz ...

kamil
18. prosince • 12:38

Pokud jde o design tak to jo (něco jako autorádio Sony ve Fordech), já myslel, že je problém s výbavou nebo funkčností. Tyto vestavěné navigace stojí všechny celkově za prd, člověk koupí za polovinu něco pořádného od Pioneera nebo JVC a udělá mnohem líp než s těmi vestavnými krámy, což jsou většinou levné šunty "staré kolekce" výrobců elektroniky.

Honza
17. prosince • 9:44

Není jednoduší tam tu navigaci nemít?
No není , protože některé modely se bez toho prostě neprodávají. K smíchu jsou výrobky většiny evropských automobilek , tahle výbava která startuje třeba na 10000,- je cca 10let až 15let pozadu za vývojem téhle elektroniky. Radio s podporou MP3 z CD ( to máme rok 199x ) cca 10000,- až 15000,- , příplatek za MP3 z USB cca 9900,- ( to máme rok 2000 ). Příplatek za navigaci cca 20000,-.
Jenže aftermarket radio, které bude mít tohle vše, pořídíte již od 2000,- a rozhodně zvučnější značky než brandované radio v autě. A opravdu kvalitní navigaci (lokalizovanou a aktualizovanou) již okolo 10000,-.Ani se nedivím proč počet krádeží "sqelých" radii klesá. Protože klesá poptávka.Škoda je, že ve většině konfigurací aut nejde tenhle kus výbavy vypustit. Katalogově by pak šlo ušetřit 10000,- až 50000,- podle typu.

KptBobr
17. prosince • 10:36

Nevim odkud cerpas, ale ty cinske sracky (s predpotopnimy OS a navig. aplikacemi), ktere mas na mysli se v zadnem pripade k RNS510 ani na mile nepriblizuji :-DEvidentne jen sbiras ceny nekde z BETu, aniz by jsi mel sebemensi zkusenost s cimkoliv o cem pises. Pletes pate pres devate, hrusky se sroubky, pevne-vestavene navi s prenosnymi. Viz dalsi prispevek.A ze se nekradou, nebo mene ? To jsi na velkem omylu, a v tomto je to jiste velka chyba koncernu, ze RNS je tak snadno z auta vyjmutelna...:-/

Honza
17. prosince • 11:37

Vzhledem k tomu že VW také vyrábí v Čině ,než pádný argument to je spíš poznámka k smíchu. Myslíte, že se snad budou chlubit skutečným názvem výrobce? V lepším případě LG
nebo "Huwej" či jiný OEM partner?

Prostě většině Evropských automobilek ( čti nejen VW) , u běžných automobilů ( od nejnižších po cc třídu B) ujel vlak. Co se týká mutlimediální výbavy je to asi tím, že sázeli na to, že jejich zákazníci takové elektronice moc nedávali přednost. Konzervativní a nebo nevýhodné smlouvy na dodávky palubního audia na několik let dopředu které nesledovali pokrok.?
Uvedl jste media centrum které kdysi v bylo skutečne ve VW vozech v příplatkové výbavě za 70 teď jde sehnat skoro tedy za 20. Super pevný disk o kapacitě 30 GB wow to je terno a pokrok když pamětovou kartu do mobilu může te mít 32GB .
Jak říkám tohle osloví někoho kdo vývoj na poli přehrávačů MP3\navigace moc nesleduje. Hádám že lidem kteří obchodují s počítači to je k smíchu. Mě by to tedy ve služebáku bylo spíš k pláči. Pokud vím že v kombinaci Garmin nebo jiného výrobce s Philips \ Sony a jiným solidním výrobce audio komponent se dostanu na polovinu ceny.

kamil
17. prosince • 15:20

Navigaci RNS510 pro VW vyrábí Continental a je Made in Czech Republic.www.conti-online.com ... Tady je fotka:
www.mfd3.com ...

Toper
17. prosince • 15:27

Takže jde v podstatě o rebrandovaný Siemens VDO. Což taková hrůza asi nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
17. prosince • 15:34

Siemens VDO byla hrůza a proto už není. Měl jsem kdysi autorádio siemens vdo a bylo to na úrovni tržnice tin-tong.

Toper
17. prosince • 15:50

Siemens VDO pořád je, akorát se přejmenoval na Continetal. Jestli je to hrůza nevím, nikdy jsem od nich nic neměl. Prostě opět mainstream.

Honza
17. prosince • 12:04

Teď jsem si přečet návod,. To je gól ono to neumí paměťové karty větší než 2GB tedy jen SD nikoliv SDHC ? No to je super fakt jdou s dobou max cca pět let zpoždění..

Dusan
17. prosince • 12:16

Umi, existuje novy firmware a SDHC karty uz jsou podporovane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mari
24. ledna • 0:06

nevíš kde se dá sehnat ten noví firmware pro RNS 510, aby to vzalo i sdhd třeba 16gb?
dík za info

Toper
17. prosince • 11:55

A ty sleduješ car hifi? Když tu uvádíš Philips a Sony, tak o tom úspěšně pochybuji. ;-)

Honza
17. prosince • 12:09

No samozřejmě a vzadu ve šáde mám v kufru 1000W duc-duc :-/ . Achjo to je mínění. Ne nečtu takový dulvár, jako auto hifi ani tuzing. Psal jsem Philips \ Sony a jiným solidním výrobce audio . Zajímám se o klasické audio a geocatch.V služební Almaře mám aftermarket audio centrum za polovinu než od výrobce vozu a v době pořízení integrovalo aktuální technologie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
18. prosince • 19:11

No mozna bys mel zmenit nazor, auto hifi nema s tuningem nic spolecneho, pokud teda nepovazujes za tuzing, pokud si domu koupis lepsi aparaturu. To je uplne stejne, proste nekdo chce mit lepsi ozvuceni. A dle tveho prispevku moc netusis o co jde, kdyz si pod lepsim zvukem predstavujes 1000W subwoofer v kufru.
A Philips/Sony neni nic solidniho ani mezi klasickym audiem, pokud vim, tak treba Philips ma kvuli tomu lepsi znacku Marantz.
Mas pravdu, jeho mineni o tobe bylo asi moc kladne.
Jo geokaceri, to jsou ti co couraj lidem po pozemkach a strasne se divej, ze nekomu patrej;-)...

Toper
17. prosince • 12:18

Osobně považuji Sony a Philips za stejný šunt jako LG a jiné podobné mainstreamové značky. ;-)

Honza
17. prosince • 16:44

Takže hádám cena toho dle servisního úkonu vyjde dráž než si koupit druhé radio které nejen že umí SDHC , ale hlavně má USB-UMS. Tedy soudobou věc a né něco co se používalo u prvních MP3 přehrávačů na přelomu 90-2000.

matuS
17. prosince • 9:07

super napad. :-D
Este by mohli predavat taku istu krytku, ale vo velkosti auta a clovek by po zaparkovani polozil tu krytku na auto...a vw by sa uplne prestalo kradnut!

viper
17. prosince • 8:20

proč tam rovnou nedají petlici a visací zámek ? :-D

x12345678
17. prosince • 8:35

Spíš je otázka proč se ještě stále drží překonaného modelu navigace all in one, kdy je co ukrást na jedno zapáčení. V audi už dávno je rozdělený systém, displej extra, jednotka extra, ovládání taky jinde, není co ukrást a taky se nekradou. Tedy pokud už nevezmou celé auto....

Duri17
18. prosince • 12:10

A nekradnú sa aj preto, lebo modely bez navigácie majú iný tvar palubnej dosky a tú kradnutú by nebolo kam dať.

Toper
17. prosince • 11:27

Přesně tak.

CJo
17. prosince • 8:15

Pripada mi to ako zaslepka, ktoru predava jeden podnikatel v CR na maskovanie Columbov a Amundsenov, len tamta je bez zamku :-D

Ne321
17. prosince • 7:15

A nebylo by jednodussi kdyby i lacine znacky VW jako jedny z poslednich na trhu zacaly nabizet vestavene navigace?

umbro
17. prosince • 8:02

Tak ja nevim jestli ses na ty obrazky dival nebo ne, ale mrkni se a rekni mi, jestli ti ta navigace pripada jako prenosna... ;-)

kamil
17. prosince • 8:23

Vzhledem k tomu, že ji zloději přenáší z jednoho auta do druhého, tak by se za přenosnou označit dala :-D

VW
17. prosince • 9:35

Ne321: Sedels nekdy ve VW/Seatu/Skode/Audi ?
Patrne nikdy.

Dusan
17. prosince • 11:17

Jasne, ze sedel. A ze zminovanych znacek umi vestavene navigace pouze Audi v poslednich modelech (pocinaje predchozim modelem Audi A8 a stavajici Audi A6).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdeněk
17. prosince • 15:19

Myslím si, že právě ty míváš v naprosté většině rozumné příspěvky, můžeš tedy vysvětlit, jak to myslíš? Nebo jak si představuješ vestavnou navigaci? To, co jsi napsal, je totiž hloupost.

Dusan
17. prosince • 22:37

To je jednoduche, vestavena navigace je ta co se neda vyndat pomoci dvou hacku za deset vterin. Vsechno ostatni je proste standardni 2-din navigace jakou koupim od Chongu nebo treba od VW ci Toyoty.

Doporučujeme

Články odjinud