Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

Ne321  |  17. 12. 2010 07:15

A nebylo by jednodussi kdyby i lacine znacky VW jako jedny z poslednich na trhu zacaly nabizet vestavene navigace?

Odpovědět  |   | 
umbro  |  17. 12. 2010 08:02

Tak ja nevim jestli ses na ty obrazky dival nebo ne, ale mrkni se a rekni mi, jestli ti ta navigace pripada jako prenosna...

Odpovědět  |   | 
kamil  |  17. 12. 2010 08:23

Vzhledem k tomu, že ji zloději přenáší z jednoho auta do druhého, tak by se za přenosnou označit dala

Odpovědět  |   | 
VW  |  17. 12. 2010 09:35

Ne321: Sedels nekdy ve VW/Seatu/Skode/Audi ?
Patrne nikdy.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 12. 2010 11:17

Jasne, ze sedel. A ze zminovanych znacek umi vestavene navigace pouze Audi v poslednich modelech (pocinaje predchozim modelem Audi A8 a stavajici Audi A6).

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  17. 12. 2010 15:19

Myslím si, že právě ty míváš v naprosté většině rozumné příspěvky, můžeš tedy vysvětlit, jak to myslíš? Nebo jak si představuješ vestavnou navigaci? To, co jsi napsal, je totiž hloupost.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 12. 2010 22:37

To je jednoduche, vestavena navigace je ta co se neda vyndat pomoci dvou hacku za deset vterin. Vsechno ostatni je proste standardni 2-din navigace jakou koupim od Chongu nebo treba od VW ci Toyoty.

Odpovědět  |   | 
CJo  |  17. 12. 2010 08:15

Pripada mi to ako zaslepka, ktoru predava jeden podnikatel v CR na maskovanie Columbov a Amundsenov, len tamta je bez zamku

Odpovědět  |   | 
viper  |  17. 12. 2010 08:20

proč tam rovnou nedají petlici a visací zámek ?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  17. 12. 2010 08:35

Spíš je otázka proč se ještě stále drží překonaného modelu navigace all in one, kdy je co ukrást na jedno zapáčení. V audi už dávno je rozdělený systém, displej extra, jednotka extra, ovládání taky jinde, není co ukrást a taky se nekradou. Tedy pokud už nevezmou celé auto....

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 12. 2010 11:27

Přesně tak.

Odpovědět  |   | 
Duri17  |  18. 12. 2010 12:10

A nekradnú sa aj preto, lebo modely bez navigácie majú iný tvar palubnej dosky a tú kradnutú by nebolo kam dať.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  17. 12. 2010 09:07

super napad.
Este by mohli predavat taku istu krytku, ale vo velkosti auta a clovek by po zaparkovani polozil tu krytku na auto...a vw by sa uplne prestalo kradnut!

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 09:44

Není jednoduší tam tu navigaci nemít?
No není , protože některé modely se bez toho prostě neprodávají. K smíchu jsou výrobky většiny evropských automobilek , tahle výbava která startuje třeba na 10000,- je cca 10let až 15let pozadu za vývojem téhle elektroniky.

Radio s podporou MP3 z CD ( to máme rok 199x ) cca 10000,- až 15000,- , příplatek za MP3 z USB cca 9900,- ( to máme rok 2000 ). Příplatek za navigaci cca 20000,-.
Jenže aftermarket radio, které bude mít tohle vše, pořídíte již od 2000,- a rozhodně zvučnější značky než brandované radio v autě. A opravdu kvalitní navigaci (lokalizovanou a aktualizovanou) již okolo 10000,-.

Ani se nedivím proč počet krádeží "sqelých" radii klesá. Protože klesá poptávka.

Škoda je, že ve většině konfigurací aut nejde tenhle kus výbavy vypustit. Katalogově by pak šlo ušetřit 10000,- až 50000,- podle typu.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  17. 12. 2010 10:36

Nevim odkud cerpas, ale ty cinske sracky (s predpotopnimy OS a navig. aplikacemi), ktere mas na mysli se v zadnem pripade k RNS510 ani na mile nepriblizuji

Evidentne jen sbiras ceny nekde z BETu, aniz by jsi mel sebemensi zkusenost s cimkoliv o cem pises. Pletes pate pres devate, hrusky se sroubky, pevne-vestavene navi s prenosnymi. Viz dalsi prispevek.

A ze se nekradou, nebo mene ? To jsi na velkem omylu, a v tomto je to jiste velka chyba koncernu, ze RNS je tak snadno z auta vyjmutelna...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 11:37

Vzhledem k tomu že VW také vyrábí v Čině ,než pádný argument to je spíš poznámka k smíchu. Myslíte, že se snad budou chlubit skutečným názvem výrobce? V lepším případě LG
nebo "Huwej" či jiný OEM partner?

Prostě většině Evropských automobilek ( čti nejen VW) , u běžných automobilů ( od nejnižších po cc třídu B) ujel vlak. Co se týká mutlimediální výbavy je to asi tím, že sázeli na to, že jejich zákazníci takové elektronice moc nedávali přednost. Konzervativní a nebo nevýhodné smlouvy na dodávky palubního audia na několik let dopředu které nesledovali pokrok.?


Uvedl jste media centrum které kdysi v bylo skutečne ve VW vozech v příplatkové výbavě za 70 teď jde sehnat skoro tedy za 20. Super pevný disk o kapacitě 30 GB wow to je terno a pokrok když pamětovou kartu do mobilu může te mít 32GB .
Jak říkám tohle osloví někoho kdo vývoj na poli přehrávačů MP3\navigace moc nesleduje. Hádám že lidem kteří obchodují s počítači to je k smíchu. Mě by to tedy ve služebáku bylo spíš k pláči. Pokud vím že v kombinaci Garmin nebo jiného výrobce s Philips \ Sony a jiným solidním výrobce audio komponent se dostanu na polovinu ceny.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 12. 2010 11:55

A ty sleduješ car hifi? Když tu uvádíš Philips a Sony, tak o tom úspěšně pochybuji.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 12:09

No samozřejmě a vzadu ve šáde mám v kufru 1000W duc-duc . Achjo to je mínění. Ne nečtu takový dulvár, jako auto hifi ani tuzing. Psal jsem Philips \ Sony a jiným solidním výrobce audio . Zajímám se o klasické audio a geocatch.

V služební Almaře mám aftermarket audio centrum za polovinu než od výrobce vozu a v době pořízení integrovalo aktuální technologie.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 12. 2010 12:18

Osobně považuji Sony a Philips za stejný šunt jako LG a jiné podobné mainstreamové značky.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 16:44

Takže hádám cena toho dle servisního úkonu vyjde dráž než si koupit druhé radio které nejen že umí SDHC , ale hlavně má USB-UMS. Tedy soudobou věc a né něco co se používalo u prvních MP3 přehrávačů na přelomu 90-2000.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 12. 2010 19:11

No mozna bys mel zmenit nazor, auto hifi nema s tuningem nic spolecneho, pokud teda nepovazujes za tuzing, pokud si domu koupis lepsi aparaturu. To je uplne stejne, proste nekdo chce mit lepsi ozvuceni. A dle tveho prispevku moc netusis o co jde, kdyz si pod lepsim zvukem predstavujes 1000W subwoofer v kufru.
A Philips/Sony neni nic solidniho ani mezi klasickym audiem, pokud vim, tak treba Philips ma kvuli tomu lepsi znacku Marantz.
Mas pravdu, jeho mineni o tobe bylo asi moc kladne.
Jo geokaceri, to jsou ti co couraj lidem po pozemkach a strasne se divej, ze nekomu patrej...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 12:04

Teď jsem si přečet návod,. To je gól ono to neumí paměťové karty větší než 2GB tedy jen SD nikoliv SDHC ? No to je super fakt jdou s dobou max cca pět let zpoždění..

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 12. 2010 12:16

Umi, existuje novy firmware a SDHC karty uz jsou podporovane.

Odpovědět  |   | 
Mari  |  24. 01. 2011 00:06

nevíš kde se dá sehnat ten noví firmware pro RNS 510, aby to vzalo i sdhd třeba 16gb?
dík za info

Odpovědět  |   | 
kamil  |  17. 12. 2010 15:20

Navigaci RNS510 pro VW vyrábí Continental a je Made in Czech Republic.

www.conti-online.com ...

Tady je fotka:
www.mfd3.com ...

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 12. 2010 15:27

Takže jde v podstatě o rebrandovaný Siemens VDO. Což taková hrůza asi nebude.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 12. 2010 15:34

Siemens VDO byla hrůza a proto už není. Měl jsem kdysi autorádio siemens vdo a bylo to na úrovni tržnice tin-tong.

Odpovědět  |   | 
Toper  |  17. 12. 2010 15:50

Siemens VDO pořád je, akorát se přejmenoval na Continetal. Jestli je to hrůza nevím, nikdy jsem od nich nic neměl. Prostě opět mainstream.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  17. 12. 2010 10:31

Rad bych vsechny ty zde exhibujici chytroliny s jejich "moudry" a radami doplnil, ze se zdaleka nejedna "jen o navigaci".
RNS510 je multimed. a informacni centrum, ktere spolecne s MAxiDOT displejem mezi budiky zobrazuje nejen vlastni navigaci, ale jen tam i radio (volitelne TV tuner), integrace mobilniho telefonu (HF nebo autotelefon s rSAP), medialni prehravac MP3/DVD s vlastnim prostorem na vestavenem HDD, a samozrejme zobrazovani vsech moznych informaci z vozu - klimatizace, prich. SMSky (i na MAxiku), telefonovani, audionastaveni atd...
RNS je jiste draha, az predrazena, to ma ale KAZDY vyrobce auta, ktery to integruje do auta. Nicmene napr. ta navigace za to nabizi nebyvalou presnost a robustnost, bez nejakych zatuhnuti a podp. jako u prenosnych kousku, ktere mj. gyroskopy maji jen u vlajk. modelu.
To k te cene RNS, a k cene toho udelatko, ktere jiste odpovida sve funkci, pokud to tedy je spolehlive. Hned bych to bral.
Urcite to je prinosna vecicka, co z i u nas oceni zejmena majitele O2 a Superbu, kde tyto multimedialni masinky byvaji instalovane.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 12. 2010 11:19

To je prave ten nejvetsi pruser, ze RNS510 integrovana neni. Kdyby byla integrovana, tak se neda ukrast jako ve vicemene vsech ostatnich modelech az na ridke vyjimky, typu vsestranne zaostala Toyota.

Odpovědět  |   | 
kamil  |  17. 12. 2010 15:39

V čem přesně multimediální centrum v Toyotě zaostává ? Vždyť je +- na stejné úrovni jako RNS510 ve VW. Pro Toyotu dodává audio systémy a navigace Panasonic.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  17. 12. 2010 22:39

No nejenom, ze ma stejny problem jako VW navigace, tedy vyndatelnost do minuty i s rozbitim okenka, ale jeste je vestavene jak navigace od Chongu velmi nevzhlednym nepasujicim rameckem. Tohle proste neni ukazka super konstrukce:

img.auto.cz ...

Odpovědět  |   | 
kamil  |  18. 12. 2010 12:38

Pokud jde o design tak to jo (něco jako autorádio Sony ve Fordech), já myslel, že je problém s výbavou nebo funkčností. Tyto vestavěné navigace stojí všechny celkově za prd, člověk koupí za polovinu něco pořádného od Pioneera nebo JVC a udělá mnohem líp než s těmi vestavnými krámy, což jsou většinou levné šunty "staré kolekce" výrobců elektroniky.

Odpovědět  |   | 
Tomas_2002  |  17. 12. 2010 11:11

Nápad jistě dobrý, nicméně provedení a design je....minimálně "zvláštní". Opticky se mi to vůbec nelíbí.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  17. 12. 2010 16:07

Zcela zbytecna diskuze s chytroliny, kteri hodnoti napr. na zaklade toho, ze si prectou 3 roky stary navod od RNS
A pro toho troubu H. jen to, ze je zasadni rozdil mezi necim znackovym (a designovanym v nejake civilizovane zemi), ac nakonec vyrobene v manufakture Cine, a mezi tim, co vzniklo od zacatku v Cine. To pokud nechapes, tak je me Te velice lito.
A ze ma to MM centrum RNS jen 30 GB volneho prostoru pro uzivatele ? Kazdy kdo Columbuse (tak se jmenuje u Skody) ma, vi dobre, ze vice netreba, neni to nijak prakticke, lepe se vyuzivaji SDHC (ktere samozrejme jdou), nebo externi HDD pripojeny pres dat. rozhrani, prip. iPod, iPhone atd.
Pro natrvdleho Dusana (a on to dobre vi, ale musi stale prudit) - integrovany samozrejme je, a to velmi, je napojeny na cely info, audio, video) umi i couvaci kameru) system auta, mechanicky integrovany je hure, nebot je snadno vyjmutelny.
A ta cena 30 tis., je to asi jako s temi cerpadly z Bosche v Jihlave, za tuto cenu kazdy vi odkud to je...
Howgh!

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 12. 2010 16:57

Natvrdlý jste Vy protože Vám nedošlo, že svět se okolo měnil a ta auta nekupují už jen konzervativní důchodci a jak si se ve výbavě zaspalo.

MP3 z CD to máte rok cca 1996 , pak následovaly MP3 přehrávače na SD karty které definitivně vystřídali HDD a Flash přehrávače okolo roku 2000. Ale sláva s desetiletým zpožděním Evropské automobilky to začínají montovat za příplatek a až směšně vysokou cenu MP3-CD přehrávače. Gratulace fakt jdou s dobou.
Ten RNS510 který jste zmínil nemá v základu USB a neumí MP3 číst z DVD jen z CD. Pionýra který hrál MP3 z DVD jsem měl pře deseti lety, schválně kdy k tomu dospějí oni. Hádám, že až DVD bude na hrobem.

Nechci ani vědět jak to bude s DAB\DAB+ možná tak 5let po zprovoznění ho začnou za příplatek montovat i do aut vyšší třídy.

Odpovědět  |   | 
KptBobr  |  18. 12. 2010 00:18

Ty nejsi jen natvrdly, ale primo vygumovany, RNS samozrejme ma USB, k cemu bych asi mel svuj prenosny HDD pripojen (!). Ma MDI rozhrani, nejen pro USB, ale i pro iPody apod.

Jestli bere MP3 z DVD ci CD jsem nikdy nezkousel, ani me to nenapadlo (a koho asi, proc ?), kdyz ma slot jak pro SD/MMC(resp. SDHC), tak i pro vyse zminene USB/MDI rozhrani. Nechapu, kdo se bude dnes pachtit s nejakymi CD ci DVD v souvislosti s MP3kami ? Asi jen troubove

Muziku si doma presouvam/konvertuji z domaci databaze ve FLACu na portable HDD, ktery jednoduse pripojim k RNS, vc. uplneho zobrazovani vsech ID3 tagu i z prenosneho HDD. Samozrejme mohu vyuzit i HDD v RNS, ale to uz s tim je dalsi prace pri kopirovani.
Mas jeste nejaky nezodpovezeny problem a dalsi neznalosti ? Vubec o Columbovi/RNS nic nevis, a tady plantas pate pres devate...

Ty "Pioneere", mj. RNS510 ma samozrejme podporu i pro DAB rozhlas, stejne tak pro DVB-T TV, je to jen otazka, zda-li si prikoupis/objednas prislusny modul, ktery je v pripade DAB rozhlasu v nasich podminkach zatim k nicemu.

Jses opravdu hloupy tajtrlik, ktery si nekde vycucal nejake polopravdy ze 100 let starych informaci, a ted se tim tady jen hloupe ztrapnujes. Uz radeji mlc...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  18. 12. 2010 10:45

Jen dál pokračujte nakonec to ze sebe vysypete jak to vlastně. Jinak hezky si si z toho vybíráte co chcete

Já napíšu ...Pionýra který hrál MP3 z DVD jsem měl pře deseti lety...
A Vy reagujete ....Jestli bere MP3 z DVD ci CD jsem nikdy nezkousel, ani me to nenapadlo (a koho asi, proc ?)... To je pravda hlavně na ně pomalu s pokrokem se to nemá přehánět.


Furt se točíme o kolo jednoho a to že v základu tyhle "super audia" neuměj skoro nic a jsou zastaralé. Ale jak už sem řek v začátku to není jen o VW. Koukal jsem na ceník Citroena , Huyndai , Opel, Fiat atd.... u všech je to stejné. MP3 max z CD za takovou věc jako USB adaptér chtějí neúměrný příplatek . Takže cca všichni jsou 10let pozadu a za přípalatek cca 10000 až 15000 dodají i USB.


Moje teorie, v minulosti nové auta kupovali starší lidé = konzervativní = tyhle věci nechtěli. Mladší kupovali auta ojetá a vybavovali je aftermarket produkty, které měli často vlastnosti které ty tovární ne. Teď když nastala generační výměna, automobilky dostatečně rychle nereagovali a pak to takhle dodatečně lepí.

Aby se člověk dostal na dnešní úroveň musí k tomu nalepit x modulů (MDI není pro O2 v základu a stojí jen 3000?) , kabelů, dokoupit si mapové podklady ( RNS510 aka Columbus není v ceně SW ? Jen cca do 4000,- příplatek ) a upgrade firmaware. Je pokud se to všechno posčítá, plus pravděpodobně práce technika je to děs. Takže se dostanete na cenu, která je směně vysoká, na to že máte furt starý kus elektroniky.

Spíš se považuji za člověka který poměřuje co za svý prachy skutečně dostane a nemám klapky na oči.

DAB se nám hodí pokud jedeme za zákazníkem do Německa nebo Rakouska.

Odpovědět  |   | 
kaktus  |  18. 12. 2010 00:06

Na to, aby začali používat nějakou moderní navigaci bez takovéhoto problému se musí sejít mamagement, přijít na to, čí je to nápad, pak dají několik návrhů dalších porad, kde konečně přijdou na to, že je to opravdu, ale opravdu zastaralé, dalších pár porad (zabere to minimálně půl roku), kde se dohodnou, že je to potřeba udělat jinak a po roce a půl vynalézání a schvalování vyvrhnou opět zastaralou záležitost.
Taková koncernová zábava...

Odpovědět  |   | 
trent  |  18. 12. 2010 19:54

To je jako když si Mr. Bean zamyká auto na petlici. Vypadá to stejně efektně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A