Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

Pokud vlastníte vůz značky Volkswagen a máte v něm zabudovaný originální navigační systém nebo kvalitnější autorádio, máte docela velkou šanci, že při příštím návratu do svého vozu najdete na jeho místě velkou díru. Dostat se do Volkswagenu zvládne kdejaký zlodějíček a taková navigace je už dobrý důvod k nezvané návštěvě. Zvlášť když je po nich kvůli množství předchozích krádeží na trhu takový hlad...

Volkswagen je si této slabiny evidentně vědom, a tak přišel s poměrně nekonvenčním řešením, jak vaši navigaci RNS 310 nebo RNS 510 před zloději ochránit. Říká mu Navi Lock a řešení je to v podstatě velmi jednoduché - dovoluje schovat celé zařízení pod kovový plát, který se po otočení klíčkem pevně zaklesne do zbytku palubní desky. Pro její opětovné odhalení stačí znovu otočit klíčkem a plát sejmout.

Samozřejmě nevíme, jak systém přesně funguje a co doopravdy vydrží. Na místě je pochopitelně i otázka, zda instalace podobné „ochrany” nepovede jen k demontáží ještě většího kusu palubky nejen s navígací, ale i jejím ochráncem. Nicméně věřme, že dokud si Navi Lock nepořídí všichni, budou si zloději vybírat raději ty nechráněné kousky.

Navi Lock je zatím k dispozici pro výše zmíněné navigační systémy v modelech Golf, Passat a Passat CC. Bohužel, není zrovna levný. Za jeho instalaci si VW řekne v Holandsku o 219 Eur, tedy asi 5,5 tisíce Kč, což je ve srovnání s celou navigací cena relativně nízká, za kus plechu to ale pro mnohé zákazníky bude částka příliš vysoká...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Navi Lock
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků