Volkswagen Navi Lock: bojíte se o originální navigaci? Zamkněte ji

Pokud vlastníte vůz značky Volkswagen a máte v něm zabudovaný originální navigační systém nebo kvalitnější autorádio, máte docela velkou šanci, že při příštím návratu do svého vozu najdete na jeho místě velkou díru. Dostat se do Volkswagenu zvládne kdejaký zlodějíček a taková navigace je už dobrý důvod k nezvané návštěvě. Zvlášť když je po nich kvůli množství předchozích krádeží na trhu takový hlad...

Volkswagen je si této slabiny evidentně vědom, a tak přišel s poměrně nekonvenčním řešením, jak vaši navigaci RNS 310 nebo RNS 510 před zloději ochránit. Říká mu Navi Lock a řešení je to v podstatě velmi jednoduché - dovoluje schovat celé zařízení pod kovový plát, který se po otočení klíčkem pevně zaklesne do zbytku palubní desky. Pro její opětovné odhalení stačí znovu otočit klíčkem a plát sejmout.

Samozřejmě nevíme, jak systém přesně funguje a co doopravdy vydrží. Na místě je pochopitelně i otázka, zda instalace podobné „ochrany” nepovede jen k demontáží ještě většího kusu palubky nejen s navígací, ale i jejím ochráncem. Nicméně věřme, že dokud si Navi Lock nepořídí všichni, budou si zloději vybírat raději ty nechráněné kousky.

Navi Lock je zatím k dispozici pro výše zmíněné navigační systémy v modelech Golf, Passat a Passat CC. Bohužel, není zrovna levný. Za jeho instalaci si VW řekne v Holandsku o 219 Eur, tedy asi 5,5 tisíce Kč, což je ve srovnání s celou navigací cena relativně nízká, za kus plechu to ale pro mnohé zákazníky bude částka příliš vysoká...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Navi Lock
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků