Volkswagen naučí svá auta "povídat" si mezi sebou už v roce 2019

Komunikační technologi pWLAN mají být vybavena nejen vozidla záchranných složek, ale třeba i přívěsy s dopravním značením silničářů.
Volkswagen naučí svá auta "povídat" si mezi sebou už v roce 2019

Až z okruhu zhruba pět set metrů budou již v roce 2019 dostávat první auta Volkswagenu informace o situaci v provozu od jiných aut, od policistů, a třeba i silničářských přívěsů. Díky tomu bude mít řidič přehled o situaci i za několika křižovatkami - takzvaně za roh.

Volkswagen informoval, že v roce 2019 zařadí do sériové výbavy první modelové řady další komunikační technologii pWLAN. Ta zajistí vzájemnou výměnu informací důležitých pro silniční provoz. Nezáleží přitom na tom, která automobilka daný vůz vyrobila.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Standard IEEE 802.11p (pWLAN) se v automobilovém průmyslu zavádí pro přímou komunikaci mezi vozidly navzájem i dopravní infrastrukturou. Dosah má být zhruba 500 metrů. Technologie využívá frekvenčního pásma, které je speciálně vyhrazeno pro bezpečnost a efektivitu silniční dopravy. Není závislá na pokrytí klasickou bezdrátovou telefonní sítí.

Mezi informace, které se takto budou šířit, patří například to, že někde v okolí muselo jiné vozidlo nouzově brzdit nebo to, že senzory rozpoznaly kluzkou vozovku. Během několika milisekund pak doputují k řidičům vozidel pohybujících se tím směrem. Ti pak budou lépe připraveni na mimořádnou situaci. Až budou mít tuto technologii také vozidla policie a záchranářů, bude mít řidič však informaci, odkud se k němu blíží například houkající sanitka.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků