U architektury SSP si chce Volkswagen lépe ohlídat hladký start, než jak tomu bylo u MEB i MQB a jejich softwaru. Prvním vozem, který ji dostane, bude vlajkový „Project Trinity.“ Zdroj: Volkswagen

U architektury SSP si chce Volkswagen lépe ohlídat hladký start, než jak tomu bylo u MEB i MQB a jejich softwaru. Prvním vozem, který ji dostane, bude vlajkový „Project Trinity.“ | Zdroj: Volkswagen

Ofenziva na poli elektromobility u Volkswagenu v žádném případě neutichá. Německá automobilka nyní zveřejňuje první upoutávku takzvaného projektu Trinity... Zdroj: Volkswagen

Ofenziva na poli elektromobility u Volkswagenu v žádném případě neutichá. Německá automobilka nyní zveřejňuje první upoutávku takzvaného projektu Trinity... | Zdroj: Volkswagen

Dlouhá silueta vozu se splývající zádí připomíná starší koncept ID.Vizzion z roku 2018 (viz galerie). Právě ten naznačoval příchod luxusního sedanu na elektřinu s prostorným interiérem a funkcemi autonomní jízdy. Zdroj: Volkswagen

Dlouhá silueta vozu se splývající zádí připomíná starší koncept ID.Vizzion z roku 2018 (viz galerie). Právě ten naznačoval příchod luxusního sedanu na elektřinu s prostorným interiérem a funkcemi autonomní jízdy. | Zdroj: Volkswagen

Produkční verze projektu Trinity má zprvu nabídnout autonomní řízení 2. úrovně, technicky ale umožní pozdější update na 4. úroveň. Zdroj: Volkswagen

Produkční verze projektu Trinity má zprvu nabídnout autonomní řízení 2. úrovně, technicky ale umožní pozdější update na 4. úroveň. | Zdroj: Volkswagen

V rozšiřování výbavy, respektive funkcí po zakoupení auta vidí Volkswagen smysl. „V budoucnu už nebude individuální konfigurace vozu záviset na použitém hardwaru... Zdroj: Volkswagen

V rozšiřování výbavy, respektive funkcí po zakoupení auta vidí Volkswagen smysl. „V budoucnu už nebude individuální konfigurace vozu záviset na použitém hardwaru... | Zdroj: Volkswagen

...Místo toho si zákazníci na přání stáhnou funkce kdykoliv budou chtít skrze digitální ekosystém vozu,“ uvedl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. Zdroj: Volkswagen

...Místo toho si zákazníci na přání stáhnou funkce kdykoliv budou chtít skrze digitální ekosystém vozu,“ uvedl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. | Zdroj: Volkswagen

Smysl technologické vlajkové lodi zastane projekt Trinity i po stránce dojezdu. Na zbrusu nové platformě chce VW využít nové elektromotory a technologie baterií... Zdroj: Volkswagen

Smysl technologické vlajkové lodi zastane projekt Trinity i po stránce dojezdu. Na zbrusu nové platformě chce VW využít nové elektromotory a technologie baterií... | Zdroj: Volkswagen

...přirozeně se zajištěním co nejrychlejšího nabíjení. Svůj vrchol chce značka představovat i po stránce využitého softwaru ve voze. Zdroj: Volkswagen

...přirozeně se zajištěním co nejrychlejšího nabíjení. Svůj vrchol chce značka představovat i po stránce využitého softwaru ve voze. | Zdroj: Volkswagen

Start produkce je očekáván na rok 2026 v továrně ve Wolfsburgu, která má do té doby projít zásadní evolucí s příchodem nových výrobních technologií. Zdroj: Volkswagen

Start produkce je očekáván na rok 2026 v továrně ve Wolfsburgu, která má do té doby projít zásadní evolucí s příchodem nových výrobních technologií. | Zdroj: Volkswagen

„Kompletně přehodnotíme způsob, jakým vyrábíme auta a uvedeme revoluční přístup k věci. Digitalizace, automatizace a lehká konstrukce budou hrát důležitou roli,“ dodal k projektu Brandstätter. Zdroj: Volkswagen

„Kompletně přehodnotíme způsob, jakým vyrábíme auta a uvedeme revoluční přístup k věci. Digitalizace, automatizace a lehká konstrukce budou hrát důležitou roli,“ dodal k projektu Brandstätter. | Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

 Zdroj: Volkswagen

| Zdroj: Volkswagen

Šéf koncernu VW Herbert Diess s uvedením upoutávek zmiňuje i pár dalších informací. Nově zavedenými standardy výroby chce společnost u vozů projektu Trinity dosáhnout s novou platformou extrémně rychlé produkce... Zdroj: Volkswagen

Šéf koncernu VW Herbert Diess s uvedením upoutávek zmiňuje i pár dalších informací. Nově zavedenými standardy výroby chce společnost u vozů projektu Trinity dosáhnout s novou platformou extrémně rychlé produkce... | Zdroj: Volkswagen

... – kompletní vozidlo vyrobené během 10 hodin. Využity budou nové elektromotory a technologie baterií, přirozeně se zajištěním co nejrychlejšího nabíjení. Zdroj: Volkswagen

... – kompletní vozidlo vyrobené během 10 hodin. Využity budou nové elektromotory a technologie baterií, přirozeně se zajištěním co nejrychlejšího nabíjení. | Zdroj: Volkswagen

Ofenziva na poli elektromobility u Volkswagenu v žádném případě neutichá. Německá automobilka nyní zveřejňuje první upoutávku takzvaného projektu Trinity... Zdroj: Volkswagen
Dlouhá silueta vozu se splývající zádí připomíná starší koncept ID.Vizzion z roku 2018 (viz galerie). Právě ten naznačoval příchod luxusního sedanu na elektřinu s prostorným interiérem a funkcemi autonomní jízdy. Zdroj: Volkswagen
Produkční verze projektu Trinity má zprvu nabídnout autonomní řízení 2. úrovně, technicky ale umožní pozdější update na 4. úroveň. Zdroj: Volkswagen
V rozšiřování výbavy, respektive funkcí po zakoupení auta vidí Volkswagen smysl. „V budoucnu už nebude individuální konfigurace vozu záviset na použitém hardwaru... Zdroj: Volkswagen
16
Fotogalerie

Volkswagen nasadí novou platformu SSP od roku 2028. Dostane ji i nový čistě elektrický Golf

Má přinést rychlé dobíjení i téměř autonomní jízdu, jako první ji využije chystaná vlajková loď Trinity.

O zpoždění nové platformy Scalable Systems Platform (SSP) se ví již nějakou dobu, 800V technika PPE (Premium Platform Electric), nasazená u Porsche Macan a Audi Q6 e-tron, se také potýkala s jistým zdržením. Původně to s SSP dle zákulisních informací vypadalo až na rok 2029, nyní podle německého listu Handelsblatt potvrdil šéf Volkswagenu Thomas Schäfer její příchod v roce 2028. Měla by nabídnout velmi zajímavé možnosti, například nabití vozu za 12 minut nebo podporu autonomního řízení úrovně 4. Vozy, které na ní vzniknou, budou softwarově definované.

Toto označení „software defined vehicle“ nyní hýbe celým autoprůmyslem a znamená používání všech informací ve vozidle jedinou centrální výpočetní architekturou místo nynějších desítek řídicích jednotek. Výhodou takové architektury je možnost přidávání nových funkcí nebo výrazné změny v práci těch stávajících za pomoci aktualizací prováděných na dálku, a to za využití stávajících hardwarových řešení v tom kterém vozidle. To přinese zjednodušení celé palubní sítě vozu, zároveň také ale vysoké nároky na výpočetní kapacitu a vnitřní datové linky.

U architektury SSP si chce Volkswagen lépe ohlídat hladký start, než jak tomu bylo u MEB i MQB a jejich softwaru. Prvním vozem, který ji dostane, bude vlajkový „Project Trinity.“ Mělo by jít o velmi futuristické vozidlo s rovněž futuristickým způsobem užívání, vycházejícím právě ze software defined techniky.

Namísto standardních výbav a příplatků by si zákazník měl zpřístupňovat funkce a aktualizovat vůz dle svých potřeb až poté, co jej dostane. Tím by se snížila jeho složitost při výrobě díky možnosti zapínat, vypínat nebo vylepšovat funkce v průběhu vlastnictví. Trinity se má vyrábět ve Cvikově, dalším vozem na SSP se stane Golf, jehož výroba bude pokračovat ve Wolfsburgu.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud