Volkswagen nasadí common-rail do Tiguanu a Audi A4

28 komentářů

got
30. srpna • 23:49

s tím common railem je to jemom o penězích. cr používají všichi, jeho nákupní cena včetně elektroniky díky kvantitě leží pod pod možnosti pd systému, který odebírá v podstatě jenom vag.co se týče té hlučnosti, tohle je hodně subjektivní, četl jsem hodně testů a mohokrát jsem se podivil, že pd motor jak v kabině tak venku vykazoval stejné i nižší hodnoty oproti ostatním motorům vybavenm cr systémem (autobild, ams). na druhou stranu subjektivně je ten cr tižší, ale myslím si, že je to dáno jinou frekvencí hluku od cr motoru (vyšší), pd vydává spíše hlubší tóny, což může mnoha lidem vydit (obzvlášť tě, co už neslyší tak dobře výšky)na druhou stranu cr systém díy své podstatě má mnoho nevýhod, z nichž nejvýraznější je potřeba o cca 20% většího množství paliva pro dosažení stejného kroutícího momentu, což všichni poznají na spotřebě, budou li mít stejně těžké a stejně výkonné vozidlo jen místo pd vybavené cr systémem.

Radek Ondrášík
31. srpna • 7:13

Zde nejde ani tak o aboslutní hodnoty hluku, ale o to, jaký je ten zvuk. Sám víte, že třeva velmi vysoké tóny jsou nepříjemné a to mohou být klidně i velmi tiché. Naopak tóny někde ve středu spekra mohou hrát nahlas a nějak moc vadit nebudou. Takže nejde jen o hlučnost v aboslutních hodnotách, ale i o to, jaký ten zvuk je.

Lexa
30. srpna • 17:26

1.9 TDI je v soucasne dobe nejhorsi vyrabeny a montovany naftovy motor. Je to sice odvazne tvrzeni, ale polozme si otazku: dela dnes jeste nekdo motor s 2-ma ventily na valec v kombinaci s PD? dela dnes nekdo horsi a zaostalejsi motor? Ne. A kdyz nikdo nedela horsi, tak je nejhorsi.

x12345678
30. srpna • 18:43

A mohl bys ty chytráku sděit, kdo jiný ještě vyrábí či kdy vyráběl motory PD?

xxx rs
30. srpna • 19:41

Právě že nikdo, i Ti Korejci šli do comonrailu, a běž si ho zkusit....

rexi
30. srpna • 19:56

chápu, že zvyknout se dá na cokoliv ale chvalozpěv na tdi je více než úsměvný.

Fuzzy_Stone
25. října • 11:19

Naprosto souhlasím...

Luss
30. srpna • 10:13

Mám v octávce II 77kw chip na 96kw a ten motor jede jako drak...a v kabine neni vubec slyset, spotreba 4,2-6 podle plynu a ta dynamika a svezeni mi pripadani naprosto uzasny...co mi je po tom, ze ten motor je z venku vic slyset?Fakt to je vec,ktera mi je nekde....proti PD vyhrady nemam,ba naopak ;-)

Lexa
30. srpna • 17:22

Tak ted jsem se celkem dobre zasmal. Ze v tvoji kabine neni nic slyset? To jo, ale hlucnost motoru se hodnoti, kdyz je nastartovanej, vis? 1.9 TDI je to nejhlucnejsi, co dnes po EU jezdi, a ze jich je. Jeden znamej jezdi v Passatu 1.9 a kdyz jsem ho svezl svym malym benzinovym korejskym autem, kde je odhlucneni kabiny na podstatne nizsi urovni, tak me na krizovatce upozornil, ze mi to chciplo. Mirnej usmev a slabym hlasem mi staci rict...benzin...

Luss
30. srpna • 21:04

Kvalita :) pochval si korejsky benzin,ano...ten hluk,kterej TDI produkuje do kabiny octavie je porad na takove urovni, ze je prijemne snesitelny,nemam vubec problem ho poslouchat....jako tady se nekdo zase pretahuje o neprakticka fakta...to nema cenu vest diskuzi v takovyhle rovine...

Pepa
30. srpna • 10:57

proti PD vyhrady nemam,ba naopak - takže výhrady máš. No vlastně se ti nedivím ;-)

Luss
30. srpna • 14:17

proti PD výhrady nemam...Ba naopak, jedine klady...promin, ze jsem to napsal predtim zkracene,netusil jsem,ze jsem chodi lide, kteri to nepochopi,ale je to sila teda :) to chce mit iq min jak 90

Pepa
31. srpna • 11:10

min jako minimálně ??? :-D .......... se nečerti. Byl to rejpanec, ale svým slovosledem sis naběhl sám. Vím přesně jak jsi to myslel.

neodborník
30. srpna • 11:13

Opakem výhrady je výhrada ? No, zase jsem o něco chytřejší...

Pepa
30. srpna • 12:23

Někdo snad psal něco takového ??? B-]

Marek
30. srpna • 10:26

Jasne a ted vyndat ruku z nocniku :-) Mam 2.0 TDI v Passatu a motor je slyset hoodne a spotreba 7-11, takze sem s Common Railem co nejdrive

Hajetor
30. srpna • 18:11

To je potřeba nejezdit ve 20 let starým vraku frájo (případně nelhat), mám 96kw se šestikvaltem (nez čipu) a spokojenost maximální, v kabině celkem klídek (jedinej rušivej zvuk knoflík na ruční brzdě)a protože to honím jak nadmutou kozu tak jezdím za 7,2

Luss
30. srpna • 14:19

7-11 v octavce ani kdyz stojim treba 3 hodiny na miste,sukam v aute a mam pustenou klimu...tak to jde na 7 litru treba,ale jak chvili jedu,hned je to dole...pustim si trochu radio....motor neslysim,je krasne pruznej...a spotreba,kdyz jedu tak nejak plus minus predpisove...4,2 litru...kdyz to trosku prozenu,treba kdyz se s nekym honim,tak pak to jde na 5 litru...nicmene to je kombi...kdyz jedu po dalnici a kulim to 200,tak aktualni spotreba je kolem 10 litru...ten motor fakt v aute neslysim nijak vyrazne...jen takovy utlumeny huceni,fakt pekny auto

Fuzzy_Stone
25. října • 11:16

Nemůžu si pomoct neodpovědět. Letos jsem krujzoval D1 asi 14 dnu skoro den co den v BMW 320d (letošní model) což je vlastně taková Octavia II akorát někde jinde ;-)...Oktávka je dobrý ale rodíný auto. O kvalitním svezení z pohledu řidiče ale nemůže být moc řeč, od toho tu sou jiný značky. Takže když slyším že taháš chudáka pětikvalt Oktávku 200 po dálnici tak by mě upřímě zajímalo kde měříš těch 10 l spotřeby. Možná tak z kopečka za bezvětří. Po rovině a lehkým kopci, nemluvě o prudších částech na Vysočině uvěřím číslům začínajících na 14l minimálně. Myslím si že se moc nepletu. BMW má taky ukazatel aktuálky a 200 na dálnici po rovince znamená těch devět deset litrů. Nicméně každej ví že v téhle rychlosti stačí horší povrch, trochu větru, milimetr plynu navíc a spotřeba je rázem někde jinde. Abys jezdil za těch 10l musela by ta dálnice bejt naprosto volná abys nemusel porád brzdit a zrychlovat atd. No takže tak. Doufám že mě davy českých Oktávářů závodících s TDI na dálnici neušlapou. Snažím se bejt oběktivní. Zdravím

x12345678
30. srpna • 18:38

Pokud jde o chvalozpěv na motor 1,9, pak jde o pohádku. 16V motory 2,0TDI jsou na tom podstatně lépe a u 16 piezzo už těžko někdo může mít jakékoliv kritické připomínky. Tedy pokud je nechce mít za každou cenu. Přechod od PD k CR v případě motoru 2,0TDI není ani v nejmenším způsoben tím, že by byl problém s kultivovaností motoru 2,0TDI-PD. Motivem této konstrukční změny je míra výrobních nákladů. CR je konstrukčně jednodušší než PD a pokud již vývoj systému CR postoupil tak, že za PD v provozně-ekonomických parametrech nezaostává tak výrazně, jako to bylo dosud, nastal čas k této cestě. Je to logické.

rdm
30. srpna • 21:21

Myslím, že již od uvedení PD bylo očekávání od této papírově zajímavější technologie velmi vysoké a o to více je překvapující, že si nikdy proti konkurenci nedokázala vybudovat nijak výrazný náskok, který by ospravedlnil vysoké vývojové a výrobní náklady a také složitost celého systému. Pravděpodobně to souvisí s tím, že většina ostatních výrobců neměla z počátku naftu jako hlavní tahák a se vzrůstající poptávkou na ni pouze reagovali a pochopitelně zvolili to jednodušší řešení. I zde se tedy ukazuje to co co IT vídáme běžně - i principielně horší řešení je možné natolik zdokonalit, že přečí i ty na první pohled lepší řešení. Uvidíme s čím VW přijde příště. Že by po nadcházejících 1.6 TDI CR a přeplňovaných malých benzínech už konečně přestavili nějaký hybrid ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tech
31. srpna • 8:56

CR to tvoje tzv. "principielne horsi reseni (tzn. PD)" predci v cem? snad jedine cenou - ostatni parametry stezi (viz technicke informace o jiz nerealizovanych novych modelech PD). Je-li neco "principielne horsi", pak to znamena i znacna omezeni do budoucna, co se tyka moznosti dalsiho vyvoje
mimochodem - ze v IT nejake "principielne horsi reseni" technicky a parametrove predci to tzv. "lepsi" jsi vycetl kde? Muzes dat alespon jeden priklad?

rdm
31. srpna • 20:47

Pokud jsi někdy viděl hlavu 2.0 16V PD, tak to je jedna z věcí kterou jsem měl na mysli. Jediná výhoda plynoucí s takto složité konstrukce je nedávno ještě nepatrně vyšší vstřikovací tlak který ale již nevede k takovým praktickým rozdílům (krout. moment, emise) oproti CR. Souhlasím ale, že v době kdy VW začal s PD to byl velký skok pro diesel v osobních automobilech a také to znamenalo zvýšený tlak na ostatní výrobce, kteří museli začít hledat způsob jak na VW reagovat, což vyústilo v to, že je nyní CR prostě lepší systém vstřikování nafty. Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit že i když je diesel PD či CR, samo o sobě to téměř ničem nevypovídá je to pouze malá součást toho co může činit motor dobrým (eliminace kmitů, plnění, rozvody, elektronika atd.).
Co se týká horších řešeních v IT tak např. operační systémy či nověji EVD. Mezi spotřební elektronikou třeba Betacam a mezi auty pak třeba elektromobil (osobně neustálé prohry elektromobilů s motory s vnitřním spalováním považuji za nejzářnější příklad "horších řešení".

ferohora
30. srpna • 15:22

a daj este tu o "Karkulke a vlkovi" :-D

chytrak
30. srpna • 12:53

Nejzdi pořád přes 2 kila a bude po problémech. 7-11 l v TDi znamená plnej kotel furt. Takhle ty jezdíš? Ty,ty,ty.

Jouda
30. srpna • 10:32

Si myslite ze s TDI CR bude mensi spotreba?? :-D Chá, chá ....

Luss
30. srpna • 21:06

9/10 diskutujicich tady nemysli...jen ctou internet a jsou chytri...staci,kdyz si prectu,jak je tady odsouzeno TDI od VW a je mi divne...pritom na silnicich tech aut jezdi,spousta lidi to ma a ze by si nekdo stezoval?Nevim o tom...to jen tady se porad cte ten ma cr ten nema cr a proto podle internetu kdo nema cr je spatnej,jelikoz dneska maj i ty korejci cr...fuj to je uroven

richie
30. srpna • 6:15

B-] Máme už i ceníky nové A4 v Něměcku. Zajímá nás ale nástup (začátek prodeje) motoru 2.0TDI CR 150kW/204k, twinturbo. To je ale informace, kterou se od redakce asi nedovíme... Chtělo byto trochu investigativní žurnalistiky a ne opisovat tiskové zprávy automobilky... B-]

Doporučujeme

Články odjinud