Volkswagen nasadí common-rail do Tiguanu a Audi A4

Na počátku letošního roku představila automobilka Volkswagen poměrně v tichosti svůj nový naftový čtyřválec se vstřikováním common-rail ve Spojených státech. Pořádnou akci s masivní mediální podporou ovšem zažijeme až po letošním autosalonu ve Frankfurtu.

O přestavení nové generace nafťáků jsme již psali (celá zpráva), ale doposud nebylo zřejmé, v jakých modelech 2,0 TDI CR nalezneme. Volkswagen nyní odhalil své záměry.

Nový naftový agregát se vstřikováním common-rail bude představen ve Frankfurtu v nové generaci modelu Audi A4 a v novém SUV Tiguan. Oba dostanou hned dvě verze, které nahradí současný motor 2,0 TDI PD. Po stránce parametrů se téměř nic nezmění a výkony a točivé momenty zůstanou v podstatě stejné.

Malou nesrovnalostí je pouze fakt, že Audi A4 má dostat základní motor 2,0 TDI CR s výkonem 105 kW (143 k) a Tiguan s výkonem 103 kW (140 k). U obou pak bude stejný točivý moment 320 Nm. Těžko nyní říci jak to bude doopravdy, ale nebylo by nic neobvyklého, aby mělo Audi k dispozici verzi s vyšším výkonem, přece jenom je to prémiová značka koncernu.

Zásadní změnou má být ovšem kultivovanost, která má předběhnout všechny konkurenty na trhu. Volkswagen tak chce být v naftě opět na vrcholu, jelikož právě tato automobilka se postarala o velkou popularizaci těchto agregátů. Podobné proklamace jsme ale slyšeli už v případě poslední generace PD motorů, které jsou všechno možné, jen ne tiché či kultivované. Uvidíme tedy, jaká bude realita, možná již za 14 dní ve Frankfurtu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků