Volkswagen nasadí common-rail do Tiguanu a Audi A4

Na počátku letošního roku představila automobilka Volkswagen poměrně v tichosti svůj nový naftový čtyřválec se vstřikováním common-rail ve Spojených státech. Pořádnou akci s masivní mediální podporou ovšem zažijeme až po letošním autosalonu ve Frankfurtu.

O přestavení nové generace nafťáků jsme již psali (celá zpráva), ale doposud nebylo zřejmé, v jakých modelech 2,0 TDI CR nalezneme. Volkswagen nyní odhalil své záměry.

Nový naftový agregát se vstřikováním common-rail bude představen ve Frankfurtu v nové generaci modelu Audi A4 a v novém SUV Tiguan. Oba dostanou hned dvě verze, které nahradí současný motor 2,0 TDI PD. Po stránce parametrů se téměř nic nezmění a výkony a točivé momenty zůstanou v podstatě stejné.

Malou nesrovnalostí je pouze fakt, že Audi A4 má dostat základní motor 2,0 TDI CR s výkonem 105 kW (143 k) a Tiguan s výkonem 103 kW (140 k). U obou pak bude stejný točivý moment 320 Nm. Těžko nyní říci jak to bude doopravdy, ale nebylo by nic neobvyklého, aby mělo Audi k dispozici verzi s vyšším výkonem, přece jenom je to prémiová značka koncernu.

Zásadní změnou má být ovšem kultivovanost, která má předběhnout všechny konkurenty na trhu. Volkswagen tak chce být v naftě opět na vrcholu, jelikož právě tato automobilka se postarala o velkou popularizaci těchto agregátů. Podobné proklamace jsme ale slyšeli už v případě poslední generace PD motorů, které jsou všechno možné, jen ne tiché či kultivované. Uvidíme tedy, jaká bude realita, možná již za 14 dní ve Frankfurtu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků