Volkswagen nasadí common-rail do Tiguanu a Audi A4

Na počátku letošního roku představila automobilka Volkswagen poměrně v tichosti svůj nový naftový čtyřválec se vstřikováním common-rail ve Spojených státech. Pořádnou akci s masivní mediální podporou ovšem zažijeme až po letošním autosalonu ve Frankfurtu.

O přestavení nové generace nafťáků jsme již psali (celá zpráva), ale doposud nebylo zřejmé, v jakých modelech 2,0 TDI CR nalezneme. Volkswagen nyní odhalil své záměry.

Nový naftový agregát se vstřikováním common-rail bude představen ve Frankfurtu v nové generaci modelu Audi A4 a v novém SUV Tiguan. Oba dostanou hned dvě verze, které nahradí současný motor 2,0 TDI PD. Po stránce parametrů se téměř nic nezmění a výkony a točivé momenty zůstanou v podstatě stejné.

Malou nesrovnalostí je pouze fakt, že Audi A4 má dostat základní motor 2,0 TDI CR s výkonem 105 kW (143 k) a Tiguan s výkonem 103 kW (140 k). U obou pak bude stejný točivý moment 320 Nm. Těžko nyní říci jak to bude doopravdy, ale nebylo by nic neobvyklého, aby mělo Audi k dispozici verzi s vyšším výkonem, přece jenom je to prémiová značka koncernu.

Zásadní změnou má být ovšem kultivovanost, která má předběhnout všechny konkurenty na trhu. Volkswagen tak chce být v naftě opět na vrcholu, jelikož právě tato automobilka se postarala o velkou popularizaci těchto agregátů. Podobné proklamace jsme ale slyšeli už v případě poslední generace PD motorů, které jsou všechno možné, jen ne tiché či kultivované. Uvidíme tedy, jaká bude realita, možná již za 14 dní ve Frankfurtu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků