Volkswagen zvolil pro prezentaci ID.4 zvláštní formu. Během testovací jízdy prodejce nahrazuje hlasová asistentka Alexa.
Prodejci vozů Volkswagen budou mít od podzimu o kus méně práce. Zájemci o model ID.4 mohou zvolit netradiční způsob prezentace v rámci speciální akce. Po příchodu na prodejnu jim produktový specialista vůz staticky představí, ale na půlhodinovou testovací jízdu už jej nebude třeba. Při volbě prezentace s „průvodcem Alexa“ ho totiž plně zastoupí hlasová asistentka, která odpoví na dodatečné dotazy zákazníka.
Podle Andrewa Savvase, ředitele prodeje a marketingu amerického zastoupení značky, chce automobilka přinést nové způsoby, jak komunikovat s potenciálními zákazníky. Novinka má vyhovět těm, kteří se bojí možného nátlaku ze strany prodejce. Ke zprostředkování netradičního zážitku slouží zařízení Amazon Echo Auto umístěné na palubní desce vozu.
To mimochodem přináší moderní hlasové ovládání i do starších vozů. Jedná se o malou krabičku (85 mm x 47 mm x 13,28 mm) spárovanou s chytrým telefonem. V ID.4 je naprogramovaná pro poskytování informací o výbavě v rámci jednotlivých linií a zodpovězení dotazů ohledně ovládání jednotlivých prvků, například masážních sedadel. Alexa má také znalosti technických parametrů týkajících se baterie, nabíjení, konektivity, jízdních asistentů a servisu.
Zatím to vypadá, že se novinka bude týkat pouze amerického trhu. Podle českého zastoupení automobilky Volkswagen nejsou o uvedení služby v Evropě dostupné žádné informace.