Volkswagen nabídne novou verzi motoru 1,4 TSI; 1,6 FSI skončí

29 komentářů

xj
30. května • 15:59

Docela by me zajimala by me zivotnost 1.4T / 90 kW...

sargis
30. května • 17:28

Zivotnost 1,4 bude trvat dovtedy, kym ju nenahradia 1,2 TFSI s 96 kW;-)

Chatter
31. května • 12:56

A potom príde 1,0 l Twin-Turbo FSI s 98,5 kW

xj
31. května • 18:27

Kolik km takovyhle moturky vydrzi? :-/

yz
31. května • 16:04

Konečně jsou možná turba zpátky. Vyšší výkon, nižší spotřeba menší rozměry a hmotnost, variabilita výkonu v plnícím tlaku. Vždycky jsem ho chtěl snad se přidají i další firmy než předražený VW. Jen poznámku kompresormusí bý vždy, ale může být poháněn jinak než turbidmychadlem např ve staálém záběru -tsi.

Bobek
30. května • 17:31

No vy si děláte legraci, ale stačí se podívat, s jakými objemy a výkony se pracovalo před sto lety...

Marios
30. května • 14:51

Já mam 1.6 FSI v O2 a motor je vybornej, kvalitni, dynamicky mi vyhovuje, poruchy zadne, olej to nezere VUBEC, je tichy, kultivovovany a málo papá... Jediná malá nevýhoda je N98, ale to me zas tolik netrapi... pac s N95 ma vyssi spotrebu, takze ve vysledku to vyjde na stejno...

qwerty
30. května • 15:15

Co to je: Malo papa????:-D

Marios
30. května • 16:48

Málo papá znamená dlouhodobá pruměrná spotřeba podle maxidotu 5,6 l/100km :-P

Dusan
31. května • 8:14

Vy platite benzin podle maxidotu? :-D

Snehulak
30. května • 20:07

Nesplet sis to? Nemas na aute napsano 1.9TDI? Nebo nenalepili ti omylem nejakou spatnou nalepku?

mfilip
30. května • 21:28

proc by nemoh ? tuhle spotrebu mam na 1.8T

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mirdus
30. května • 21:39

Mohl bys mi prosim napsat par tipu, jak jezdit prumerne s 1.8T za 5.6l/100km? Jezdim sice hlavne po dalnicich, ale dlouhodoby prumer mam 7.9l/100km. I kdyz jedu pouze po okreskach, tak se s prumernou spotrebou pod 6.5l na sto nedostanu. Diky.

Dusan
30. května • 10:48

Ach jo. Kdyz se konecne naucilo VW delat benzinove atmosfery, kde s prichodem FSI meli jedny z nejlepsich motoru na trhu, tak je zahodi ve prospech techle preplnovanych nesmyslu. :-( Koukam, ze lidi co chteji dynamiku s rozumnou spotrebou vice a vice tlaci do vzdy servisne nakladnejsich dieselu a slusny benzin uz nenabidnou. :-(

kewlarsiet
30. května • 12:45

to si sa asi pomylil. VW a ich 1.6FSI alebo 2.0FSI to boli, resp. su velmi nevydarene motory. Je jasne ze bol najvyssi cas spravit obmenu a myslim ze spravili dobre, pretoze preplnovane motory im isli stale lepsie ako atmosfericke ( vid. 1.8T...velmi dobry motor aj na dnesne pomery... a to som fanusik HONDY... ). Ked atmosfericky motor tak jedine HONDA, BMW a este aj TOYOTA. Ale preplnane motory su uz v podstate vsetky dobre...jasne ze sa lisia od seba ale nie do takej miery ako je to pri atmosferickych motoroch. Myslim ze ked VW bude schopne zarucit spolahlivost ( co nie je iste ) tak sa netreba niciho bat. Urcite to nebude krok vedla pre toho kto si tento motor kupi.Neviem ci som nepostrehol ale by ma zaujimalo aku prevodovku mechanicku bude mat...5 alebo 6 stupnovu?

noname
30. května • 13:30

Co som pocul ja od majitelov FSI motorov, tak s 1,6-kou nie su moc spokojny, ale 2,0 je velmi dobry, a s dobrou spotrebou, tak neviem odkial beries tie nezmysli!

Radek Ondrášík
30. května • 13:13

Mohu se zeptat v čem jsou FSI motory velmi nevydařené? Já totiž v těch FSI vidím velmi povedené motory, vhodné pro takové to běžné ježdění. Skvělý dole i nahoře, velmi kultivovaný, výkon dostatečný, spotřeba přiměřená.Neříkám, že je to motor, který je nejlepším na trhu, takový ani neexistuje, protože co motor to jiný charaker a tedy pasuje někomu jinému.Ale že by FSI byly "velmi nepovedené" nebo i jen "nepovedené" bych si tedy netroufl říci.A navíc v kategorii R4 motorů určitě není BMW lídrem. Tam vidím motory opět průměrné. Dominantou BMW jsou motory určitě s větším počtem válců.V rámci Vašeho fandovství se nebudu vyjadřovat k Hondě a Toyotě.

SMRT
30. května • 14:59

No tak proc je podle Vas nahrazuji jinymi motory kdyz jsou tak velmi povedene a vyvoj musel stat taky pekny penize???
S nazorem na motory BMW bych s Vami souhlasil, ale k Hondam a Toyotam jste se nevyjadril, tak to zkuste.......

empi
30. května • 17:16

Bezny konzervativni zakaznik VW nebo Skody neocekava od sveho vozu sportovni vykony, ale pohodlny cruiser. A s touto filosofii si tocive motory moc netykaji. Proto jsou FSI nahrazovany turbomotory, ktere maji vice sily ve spodnim spektru otacek. Kdyby byl okruh zakazniku podobny jako u Hondy nebo Alfy, urcite by ke stazeni motoru nedoslo - to by ovsem zase musel VW nabidnout jiny kabat a podvozek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
31. května • 8:13

Prave, ze FSI motory tahly krasne od spodu, coz pro atmosfericke benziny neni zrovna typicke chovani. Nezajem o 2.0FSI byl klasickou ukazkou blbosti dnesni doby, ten motor dokazal ject s o litr vyssi spotrebou nez TDIcko, se srovnatelnou dynamikou, ale uplne bez vibraci, se sametovym chodem a navic s minimalnimi servisnimi naklady. Jenze kazdy chce TDIcko v metle a na hlinach.

empi
31. května • 9:48

Mam moznost z vlastni zkusenosti srovnat stare 1.8T a 2.0FSI v Octavii a 2.0FSI rozhodne silu 1.8T v nizsich otackach nema. Ono nizkotlaka turba se do aut montuji prave proto, aby vylepsila prubeh tociveho momentu/vykonu v nizsich otackach. Je pravda, ze 2.0FSI ma krasny linearni narust vykonu a ve srovnani s napr. s 2l od Fordu je dole lepsi. Aby jsi vsak dosahl dynamiky 1.8T, musis motor vice tocit a to, jak jsem psal, se neslucuje s prestavou cruiseru.
PS: A ze by mely TDI tak vysokou spotrebu se mi taky nezda, protoze dlouhodoby prumer v OII Combi 4x4 2.0FSI mame 8.5-9l na sto.

Manec
31. května • 16:20

Jinak receno bez 4x4 bys mel o 1l min, tedy 7.5-8l/100km. A to je prave o ten litr vic, nez ma TDIcko bez 4x4. Samozrejme, pri nasazeni 4x4 a/nebo automatu rozdil ve spotrebe narusta ve prospech TDI.

Radek Ondrášík
30. května • 15:57

Nevím proč je stahují, ale určitě nelze ty motory považovat za nějak špatné. Jsou to jedny z prvních 4válců, které dokázaly masivně nasadit přímý vstřik a to úspěšně atd. Výkonově, charakterem i spotřebou nijak nevybočují z dnešní nabídky atmosférických agregátů této velikosti, takže důvody proč je nahradit mohou být různé.Navíc pokud udělám motor 1,4, který disponuje výkonem 120-170 koní, je poměrně malý a lehký, tak můžu jeden motor použít jak v malém Foxu, tak ve velkém Passatu. Motor 2,0 je přeci jenom dost velký, takže 3 motory nahradím jedním.Motory Hondy a Toyoty považuji za průměr. Ano, Honda má výborné i průměrné motory, to samé platí pro Toyotu.

Ruda
30. května • 11:09

Pokud clovek chce slusny a spolehlivy motor (napr. bez primeho vstrikovani, produkujiciho mechanicke aerosoly a nadmerene mnozstvi HC&NOx) musi se poohlednout po nekterem ze starsich velkoobjemovych motoru od Mercedesu, BMW nebo sahnout po necem z americke provenience.

MP
30. května • 5:57

co ja vim tak ten 90kW motor by mel mit uz jen turbo bez kompresoru.

uáááááááá
30. května • 6:18

jj nedávno se o tom psalo že bude mít jen turbo

Pepin
30. května • 8:30

A to bude mít stále označení TSI? Je známa už cena?

Radek Ondrášík
30. května • 9:21

Ano, označení by mělo být stále 1,4 TSI a cena známa není. Ovšem u 1,8 TFSI, který nahradil 2,0 FSI zůstala cena modelů v podstatě stejná, lze předpokládat, že i tentokrát zůstane cena zachována.

Radek Ondrášík
30. května • 8:01

Máte pravdu, opraveno a díky.

Doporučujeme

Články odjinud