Volkswagen nabídne novou verzi motoru 1,4 TSI; 1,6 FSI skončí

Volkswagen před nedávnem oznámil, že u svých motorů přejde k tzv. downsizingu. Za tímto výrazem nehledejte nic zvláštního, jde pouze o to, že automobilka nahradí větší motory menšími, které budou mít díky přeplňování stejný výkon, ale nižší spotřebu a emise. V první fázi přišel motor 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k), který nahradil atmosférický 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k).

Na konci dubna pak automobilka představila i novou evoluci motoru 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) (celý článek), který doplnil výkonnostní verze 103 a 125 kW. Na konci dubna však nebylo přesně jaké, jaké motory by měl tento agregát nahradit. Nyní je ovšem vše vyjasněno.

Nová verze má v budoucnu nahradit atmosférický čtyřválec 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k). V první fázi se dostane 1,4 TSI 90 kW (122 k) do nabídky modelu Golf, kde by měl dosahovat při vyšším výkonu, lepší pružnosti a dynamice nižší spotřeby. A to o nemalých 6 procent.

Nový motor se navíc objeví ještě v letošním roce i ve spojení s inovovaným automatem DSG, který dostane nově sedm stupňů. Postupem času pak nový agregát nahradí původní i v dalších malých modelech nižší střední třídy koncernu VW.

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků