Volkswagen nabídne novou verzi motoru 1,4 TSI; 1,6 FSI skončí

Volkswagen před nedávnem oznámil, že u svých motorů přejde k tzv. downsizingu. Za tímto výrazem nehledejte nic zvláštního, jde pouze o to, že automobilka nahradí větší motory menšími, které budou mít díky přeplňování stejný výkon, ale nižší spotřebu a emise. V první fázi přišel motor 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k), který nahradil atmosférický 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k).

Na konci dubna pak automobilka představila i novou evoluci motoru 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) (celý článek), který doplnil výkonnostní verze 103 a 125 kW. Na konci dubna však nebylo přesně jaké, jaké motory by měl tento agregát nahradit. Nyní je ovšem vše vyjasněno.

Nová verze má v budoucnu nahradit atmosférický čtyřválec 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k). V první fázi se dostane 1,4 TSI 90 kW (122 k) do nabídky modelu Golf, kde by měl dosahovat při vyšším výkonu, lepší pružnosti a dynamice nižší spotřeby. A to o nemalých 6 procent.

Nový motor se navíc objeví ještě v letošním roce i ve spojení s inovovaným automatem DSG, který dostane nově sedm stupňů. Postupem času pak nový agregát nahradí původní i v dalších malých modelech nižší střední třídy koncernu VW.

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků