Volkswagen nabídne novou verzi motoru 1,4 TSI; 1,6 FSI skončí

Volkswagen před nedávnem oznámil, že u svých motorů přejde k tzv. downsizingu. Za tímto výrazem nehledejte nic zvláštního, jde pouze o to, že automobilka nahradí větší motory menšími, které budou mít díky přeplňování stejný výkon, ale nižší spotřebu a emise. V první fázi přišel motor 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k), který nahradil atmosférický 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k).

Na konci dubna pak automobilka představila i novou evoluci motoru 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) (celý článek), který doplnil výkonnostní verze 103 a 125 kW. Na konci dubna však nebylo přesně jaké, jaké motory by měl tento agregát nahradit. Nyní je ovšem vše vyjasněno.

Nová verze má v budoucnu nahradit atmosférický čtyřválec 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k). V první fázi se dostane 1,4 TSI 90 kW (122 k) do nabídky modelu Golf, kde by měl dosahovat při vyšším výkonu, lepší pružnosti a dynamice nižší spotřeby. A to o nemalých 6 procent.

Nový motor se navíc objeví ještě v letošním roce i ve spojení s inovovaným automatem DSG, který dostane nově sedm stupňů. Postupem času pak nový agregát nahradí původní i v dalších malých modelech nižší střední třídy koncernu VW.

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků