Volkswagen nabídne novou verzi motoru 1,4 TSI; 1,6 FSI skončí

Volkswagen před nedávnem oznámil, že u svých motorů přejde k tzv. downsizingu. Za tímto výrazem nehledejte nic zvláštního, jde pouze o to, že automobilka nahradí větší motory menšími, které budou mít díky přeplňování stejný výkon, ale nižší spotřebu a emise. V první fázi přišel motor 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k), který nahradil atmosférický 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k).

Na konci dubna pak automobilka představila i novou evoluci motoru 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) (celý článek), který doplnil výkonnostní verze 103 a 125 kW. Na konci dubna však nebylo přesně jaké, jaké motory by měl tento agregát nahradit. Nyní je ovšem vše vyjasněno.

Nová verze má v budoucnu nahradit atmosférický čtyřválec 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k). V první fázi se dostane 1,4 TSI 90 kW (122 k) do nabídky modelu Golf, kde by měl dosahovat při vyšším výkonu, lepší pružnosti a dynamice nižší spotřeby. A to o nemalých 6 procent.

Nový motor se navíc objeví ještě v letošním roce i ve spojení s inovovaným automatem DSG, který dostane nově sedm stupňů. Postupem času pak nový agregát nahradí původní i v dalších malých modelech nižší střední třídy koncernu VW.

Technické parametry

Typ motoru: řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný turbem
Zdvihový objem: 1 390 ccm
Výkon motoru: 90 kW (122 k) mezi 5 000-6 000 ot./min
Točivý moment: 200 Nm mezi 1 500-3 500 ot.min (80% točivého momentu k dispozici již ve 1 250 ot./min)
Spotřeba: o 6% nižší ve srovnání s 1,6 FSI
Palivo: Natural 95 a vyšší
Váha motoru: 131 kg

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků