Volkswagen na Slovensku staví karosárnu za 15 miliard korun

Volkswagen staví na Slovensku karosárnu za 600 milionů eur (asi 15,4 miliardy korun). Výrobna bude uvedena do provozu v polovině roku 2014 a práci tu najde 550 lidí. „Jde o největší investiční projekt VW na Slovesnku,“ řekl generální ředitel VW Slovakia Albrecht Reimold.
Volkswagen na Slovensku staví karosárnu za 15 miliard korun

Podle ředitele Reimolda je současná investice srovnatelná se stavbou závodu na výrobu luxusních SUV vozidel v Devínské nové vsi, kde koncern vyrábí vozidla Touareg a karosérie Porsche Cayenne.

Hala VW se bude rozprostírat na ploše 110 tisíc metrů čtverečních a bude napojena na chystanou lisovnu. O karosérii informovala slovenská média na konci loňského roku. V původním záměru se mluvilo o investici za 1,1 miliardy eur, která dá práci 1200 lidem.

Na otázku slovenských Hospodárských novin, proč se investice zmenšila, Reimold odpověděl, že plány koncernu jsou stále stejné, a to do roku 2016 investovat 1,5 miliardy eur.

Největší evropská automobilka chce na Slovensko přinést také výzkumně-inovační centrum sváření. To by znamenalo, že Slováci budou vyvíjet aplikace nových metod spojování oceli a hliníku, na inovacích ve výrobě karosérií a návrhu lisovacího nářadí.

VW na Slovensku roste

Slovenská divize Volkswagenu, která v zemi podniká od roku 1991, je z hlediska tržeb největším podnikem na Slovensku. Letos předpokládá zhruba zdvojnásobení produkce na více než 400 000 aut, přibližně se stejným objemem výroby počítá i pro příští rok.

Volkswagen se na Slovensku v minulosti zaměřoval na montáž sportovně-užitkových vozidel Volkswagen Touareg a Audi Q7 a také na výrobu části vozu Porsche Cayenne. Loni na podzim do výrobního portfolia podniku přibyly malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků